Ανάμεσα στις σημαντικές λύσεις στον τομέα της ασφάλειας που μας παρουσίασε η Ford στο Άαχεν ξεχώρισαν σίγουρα οι νέου τύπου ζώνες με σύστημα διόγκωσης, συνδυάζοντας την προστασία που προσφέρει μια ζώνη ασφαλείας και ένας αερόσακος. Η ζώνη αυτή είναι σχεδιασμένη για να μειώνει τους τραυματισμούς στο κεφάλι, τον αυχένα και το θώρακα των πίσω επιβατών, συχνά παιδιά και ηλικιωμένοι οι οποίοι ενδέχεται να είναι πιο ευάλωτοι σε τέτοιους τραυματισμούς. Σε περίπτωση ατυχήματος, η ζώνη διογκώνεται αυτόματα διαχέοντας τις δυνάμεις που προκαλούνται από μία σύγκρουση σε μία περιοχή πέντε φορές μεγαλύτερη από την επιφάνεια μιας συμβατικής ζώνης ασφαλείας.
Όπως συμβαίνει και με έναν αερόσακο, αυτός ο νέος τύπος ζώνης ενεργοποιείται όταν οι αισθητήρες σύγκρουσης ανιχνεύσουν σύγκρουση. Αυτό εκτονώνει συμπιεσμένο αέριο από ένα κύλινδρο στην πόρπη μέσα στη ζώνη, διογκώνοντας πλήρως σε λιγότερο από 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Όπως μπορείς να δεις από τη σχετική φωτογραφία, αλλά και όπως μπορούμε να σου ομολογήσουμε από την δοκιμή που είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε αυτή η νέα ζώνη πέρα από την μεγαλύτερη προστασία που προσφέρει στο στήθος, προσφέρει έξτρα και στήριξη στο κεφάλι και τον αυχένα.
Ήδη οι νέες αυτές ζώνες χρησιμοποιούνται από το 2011 στο μοντέλο Ford Explorer στις ΗΠΑ, ενώ μέσα στην επόμενη χρονιά θα κάνουν το ντεμπούτο τους και στην Ευρώπη με το νέο Ford Mondeo.
Εκτός όμως από τη νέα ζώνη της Ford είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και ένα νέο σύστημα που χρησιμοποιείται ήδη σε μοντέλα της εταιρείας (Active City Stop) και έχει ως στόχο να μειώσει τα ατυχήματα (ή τις ζημιές που πρέρχονται από αυτά) που προκαλούνται σε συνθήκες κυκλοφοριακής κίνησης και με ταχύτητες έως 30 χιλιόμετρα την ώρα. Ξέρεις, αυτά τα σπαστικά που προκαλούνται είτε γιατί το αυτοκίνητο που προπορεύεται δεν ξεκίνησε στο φανάρι είτε γιατί μια κουβέντα με το συνεπιβάτη σου απέσπασε την προσοχή.
Αυτή είναι περίπου η απόσταση η οποία χωρίζει το Ford με το προπορεύομενο αυτοκίνητο μετά την ενεργοποίηση του Active City Stop. Απαραίτητη προϋπόθεση η ταχύτητα να μην ξεπερνάει τα 30 χιλιόμετρα την ώρα.
Η λειτουργία του είναι απλή: ειδικοί αισθητήρες στο παρμπρίζ του Ford αντιλαμβάνονται την αντανάκλαση σημείων, όπως τα φώτα, του προπορευόμενου αυτοκίνητου και ενεργοποιούν το σύστημα των φρένων εφόσον αντιληφθούν ότι είναι σταματημένο. Εξαιρετικά χρήσιμο και λειτουργικό όπως διαπιστώσαμε και από τη δική μας εμπειρία. Αντίστοιχα χρήσιμο είναι και το νέο χαρακτηριστικό που είχαμε την ευκαιρία να δούμε στη διαδικασία οδήγησης και αφορά την ειδοποίηση του οδηγού, όταν αυτοκίνητο βρίσκεται στο τυφλό σημείο του καθρέφτη, αποτρέποντας συνήθη ατυχήματα που συμβαίνουν σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Και εδώ ειδικοί αισθητήρες στο πλάι του αυτοκινήτου αντιλαμβάνονται την ύπαρξη αυτοκινήτου στο συγκεκριμένο σημείο και ειδοποιούν τον οδηγό μέσα από μία σχετική φωτεινή ένδειξη στον καθρέφτη, που έτσι κι αλλιώς κοιτάει ο οδηγός κατά τη διαδικασία αλλαγής λωρίδας.
Υποσημείωση: Το παραπάνω κείμενο είναι τμήμα του αφιερώματος στην επίσκεψη μας στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, το οποίο μπορείς να βρεις εδώ.
Σχόλια