Φαντάσου ότι είσαι στο super market και γυρνάς στο αυτοκίνητο γεμάτος ψώνια. Δεν θα ήθελες να γινόταν κάτι μαγικό και να άνοιγε μόνη της η πόρτα του πορτ μπαγκάζ, ώστε να μην αναγκάζεσαι να δεις που θα αφήσεις τις τσάντες και να αρχίσεις να ψάχνεις για τα κλειδιά του αυτοκινήτου; Αν νομίζεις ότι ένα τέτοιο χαρακτηριστικό έγκειται στα όρια του φανταστικού να σε ενημερώσουμε ότι η Ford το προσφέρει ήδη. Είναι η αυτόματη πίσω πόρτα του νέου της μοντέλου, Kuga.
Πως; Με απλά λόγια το κλειδί επικοινωνεί με το αυτοκίνητο, οπότε αντιλαμβάνεται ότι πλησιάζει ο οδηγός. Μόλις ο τελευταίος βρεθεί στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, αρκεί μια κίνηση του ποδιού (κάτι σαν κλωτσιά στον αέρα) κάτω από την ουρά του αυτοκινήτου. Η κίνηση αυτή ενεργοποιεί την πίσω πόρτα (στο Kuga αναφερόμαστε σε πίσω πόρτα και όχι πορτ μπαγκάζ καθώς ανήκει στην κατηγορία των SUV) η οποία ανοίγει αυτόματα. Μάλιστα, το σύστημα αυτό είναι τόσο προηγμένο, που σε περίπτωση που ο οδηγός θέλει να κλείσει την πόρτα με τον ίδιο τρόπο αντιλαμβάνεται αν το σώμα του βρίσκεται κάτω από την πόρτα, σταματώντας τη διαδικασία κλεισίματος, ώστε να αποφευχθεί πιθανός τραυματισμός. Τέλος, το σύστημα είναι προστατευμένο από τυχαίο άνοιγμα, όντας προγραμματισμένο να ανοίγει μόνο με την κίνηση των ποδιών – και όχι όταν ένα ζώο περνά κάτω από το αυτοκίνητο ή όταν το όχημα χτυπήσει πάνω σε μία ανωμαλία του δρόμου.
Στις εμπειρίες που είχαμε τη δυνατότητα να αποκτήσουμε στον τομέα έξυπνων λύσεων της Ford ήταν και η ευκαιρία δοκιμής της λειτουργίας parking assist, το παρκαρίσμα του αυτοκινήτου δηλαδή μόνο με γκάζι, φρένο, χωρίς να κρατάει ο οδηγός το τιμόνι ή να κοιτάει στους καθρέφτες. Πιθανώς να την έχεις δοκιμάσει και εσύ, καθώς προσφέρεται ήδη σε κάποια μοντέλα ή να έχεις δει σχετικό αφιέρωμα στην τηλεόραση όπως και εμείς.
Ειδικοί αισθητήρες στα πλαϊνά μέρη του αυτοκινήτου αντιλαμβάνονται ότι υπάρχει κενός χώρος ικανός για παρκάρισμα. Ο οδηγός ακολουθεί τη συνήθη διαδικασία φθάνοντας λίγο μπροστά από την ελεύθερη θέση, όταν και μια ηχητική ένδειξη τον ειδοποιεί να σταματήσει. Βάζοντας όπισθεν, μπορεί πλέον να παρκάρει χωρίς να κάνει τίποτα παραπάνω εκτός από το να πατάει το γκάζι ή το φρένο, καθώς το τιμόνι στρίβει μόνο του, ενώ πάλι μια ηχητική ένδειξη τον ειδοποιεί πότε έχει πλησιάσει αρκετά το πίσω αυτοκίνητο, ώστε να σταματήσει να χρησιμοποιεί το γκάζι. Εύκολη διαδικασία και στην πράξη εκτός από τη θεωρία (δες και το σχετικό βίντεο).
Υποσημείωση: Το παραπάνω κείμενο είναι τμήμα του αφιερώματος στην επίσκεψη μας στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, το οποίο μπορείς να βρεις εδώ.
Σχόλια