Σίγουρα η πιο εντυπωσιακή λειτουργία που είδαμε στην περιήγησή μας στο Άαχεν ήταν το «Traffic Jam Assist». Μια λειτουργία που κινεί μόνο του το αυτοκίνητο σε περίπτωση κυκλοφοριακής κίνησης. Ειδικότερα, το νέο αυτό χαρακτηριστικό ενεργοποιείται σε ταχύτητες έως 50 χιλιόμετρα την ώρα και βάσει του προπορευόμενου οχήματος κινεί ανάλογα και το δικό μας αυτοκίνητο. Με την ίδια ταχύτητα, σταματώντας μόλις αντιληφθεί ότι φρενάρει και το μπροστινό όχημα, ευθυγραμμιζόμενο πάντα με την πορεία του. Μάλιστα, ακόμα και σε περίπτωση που ένα τρίτο όχημα μπει ανάμεσα, το αντιλαμβάνεται και προσαρμόζει ανάλογα την πορεία του. Γκάζι, φρένο, τιμόνι λειτουργούν χωρίς να χρειαστεί οποιαδήποτε κίνηση από τον οδηγό. Τέλος, όταν χαλαρώσει η κυκλοφοριακή κίνηση, οπότε και το προπορευόμενο όχημα αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 50 χιλιόμετρα, η λειτουργία απενεργοποιείται και ο οδηγός αναλαμβάνει τα «ηνία» του αυτοκινήτου.
Παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη λειτουργία δεν έχει τελειοποιηθεί ακόμα, είχαμε την ευκαιρία να τη ζήσουμε μέσα από το εσωτερικό ενός εξοπλισμένου αυτοκινήτου. Εδώ το ρόλο των αισθητήρων, αναλαμβάνει ένα είδος «ραντάρ» τοποθετημένου στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, ώστε να αναγνωρίζεται η κίνηση των (προπορευόμενων) οχημάτων σε μεγαλύτερες αποστάσεις, αφού και οι ταχύτητες είναι μεγαλύτερες. Πραγματικά εντυπωσιακό!
Υποσημείωση: Το παραπάνω κείμενο είναι τμήμα του αφιερώματος στην επίσκεψη μας στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, το οποίο μπορείς να βρεις εδώ.
Σχόλια