Είναι από τις σπάνιες φορές που ένας δημοσιογράφος τεχνολογίας έχει την ευκαιρία να οδηγήσει νωρίτερα από ένα δημοσιογράφου αυτοκινήτου ένα μοντέλο που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη σε περίπου 4 με 5 μήνες. Και όμως στο Άαχεν μας έτυχε και δεν είπαμε όχι σ’ αυτήν την ευκαιρία. Η οδήγηση αφορούσε μια διαδρομή μερικών χιλιομέτρων στην πόλη, ίσως όχι τόσο εξαντλητική όσο θα γίνει από τους εξειδικευμένους συντάκτες αυτοκινήτου, αλλά ικανή να μας δώσει μια εικόνα για το μοντέλο που έρχεται από τη Ford και τον ηλεκτροκινητήρα που θα φοράει. Όπως καταλαβαίνεις, δεν το οδηγήσαμε στο όριο, καθώς κινηθήκαμε μέσα στην πόλη του Άαχεν, οπότε το ενδεχόμενο κλήσης στο Άαχεν δεν θα ήταν πολύ ευχάριστο.
Τι διαπιστώσαμε από τη συμπεριφορά του; Ότι είναι τελείως αθόρυβο, ότι είναι σπιρτόζικο, καθώς όπως μας είπαν η μετάδοση της δύναμης του κινητήρα δεν προϋποθέτει την καύση καυσίμου, όπως συμβαίνει στους υπόλοιπους κινητήρες, οπότε η εκκίνηση από στάση γίνεται πιο γρήγορα. Α και κάτι άλλο: πόση διαφορά (προς το χειρότερο) έχουν οι ελληνικοί δρόμοι, καθώς την επαφή με τους γερμανικούς την ένιωθες συνεχώς στους τροχούς του Focus.
Όσον αφορά την αυτονομία του Focus, αυτή θα κυμαίνεται στα 160 χιλιόμετρα, γεγονός που μας έβαλε και στη σκέψη ότι εφόσον το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας κινείται έντονα και προς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα πρέπει να γίνουν σημαντικές συντονισμένες προσπάθειες από τους απαραίτητους φορείς, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των σημείων φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων και να πάψει η αυτονομία να είναι εμπόδιο για την αποδοχή τους από τον κόσμο.
Περισσότερα για το ηλεκτρικό Focus μέσα από το gocar.gr. Σίγουρα τα παιδιά εκεί είναι πιο αρμόδια στην κριτική του αυτοκινήτου.
Υποσημείωση: Το παραπάνω κείμενο είναι τμήμα του αφιερώματος στην επίσκεψη μας στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας της Ford στο Άαχεν, το οποίο μπορείς να βρεις εδώ.
Σχόλια