Γράφει σήμερα ο Τάσος για το παράδειγμα του Πανεπιστημίου Stanford και το πως έχει καταφέρει να λειτουργήσει ως μια "μηχανή παραγωγής" νέων επιχειρήσεων και καινοτομίας. Μέσα από την αναλυτική περιγραφή και τις προτροπές του, Ο Τάσος μας δείχνει ένα μονοπάτι στο οποίο θα μπορούσουν να βαδίσουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα στη χώρα μας.
Το κείμενο όμως αυτό μας έφερε στη μνήμη μια άλλη εκπαιδευτική πρωτοβουλία για την οποία είχαμε διαβάσει εδώ και αρκετούς μήνες και υλοποιείται στη Σουηδία. Μια πρωτοβουλία στην οποία δεν υπάρχει χώρος για τις κλασσικές αίθουσες που έχουμε συνηθίσει στα σχολεία μας, οι οποίες έχουν αντικατασταθεί από ένα περιβάλλον που εξάπτει την περιέργεια και τη δημιουργικότητα των παιδιών. Υπεύθυνη είναι η Vittra, η οποία λειτουργεί 30 σχολεία στη Σουηδία και η συγκεκριμένη πρωτοβουλία-σχολείο είναι το Telefonplan. Χαρακτηρίζεται από ανοικτούς χώρους, στους οποίους τα παιδιά μπορούν να περάσουν το χρόνο τους και να δουλέψουν σε ομαδικά group.
Το σχολείο ξεφεύγει τελείως από κάθετι παραδοσιακό έχουμε συνηθίσει, δεν υπάρχουν "τάξεις" (1η, 2η, κλπ). Αντίθετα, τα παιδιά μαθαίνουν χωρισμένα σε ομάδες του ίδιου επιπέδου τους, το οποίο δεν έγκειται αποκλειστικά στην ηλικία τους.
Το καλύτερο; Είναι δωρεάν, αρκεί το παιδί να έχει αριθμό κοινωνικής ασφάλισης (κάτι σαν το δικό μας ΑΜΚΑ δηλαδή) και τουλάχιστον ο ένας από τους δύο γονείς να είναι Σουηδός φορολογούμενος. Οι συγκρίσεις δικές σας...
Περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να βρείτε στο site του αρχιτέκτονα που σχεδίασε το Telefonplan, εδώ
Σχόλια