Όχι του ΙΑΒ στο Αγγελιόσημο

Deasy @ 18.10.2012
Όχι του ΙΑΒ στο Αγγελιόσημο

Καθυσηχαστική ανακοίνωση σχετικά με την επιβολή αγγελιοσήμου στο Internet έβγαλε πριν από λίγο το IAB Hellas, στην οποία ναι μεν διευκρινίζει πως επί του παρόντος, δεν έχει θεσπιστεί καμία τέτοια διάταξη αλλά από την άλλη καλεί την Πολιτεία να εισακούσει τα σοβαρά και τεκμηριωμένα επιχειρήματα της online αγοράς, δείχνοντας ότι το ενδεχόμενο επιβολής του δεν είναι ένα φανταστικό σενάριο.

Στην ανακοίνωσή του το ΙΑΒ αναφέρει ότι επιθυμεί να υπενθυμίσει τις πάγιες θέσεις του πάνω στις σοβαρές συνέπειες που θα είχε πιθανή τέτοια εξέλιξη στην ανακοπή της ανάπτυξης της ελληνικής αγοράς της ψηφιακής διαφήμισης, δημιουργώντας αντικίνητρο τόσο σε ελληνικές εταιρείες τόσο σε ελληνικές εταιρείες όσο αι σε ξένους διαφημιζόμενους, απέναντι σε ενα πρωτοφανές για το Δυτικό Κόσμο καθεστώς.

Πιθανή επιβολή θα προσέκρουε σε σειρά αδυναμιών - λόγω της ιδιαίτερης φύσης του Μέσου - στον ακριβή ορισμό τόσο της διαφήμισης (και της κοστολόγησής της) αλλά και των ιστοσελίδων ενημερωτικού περιεχομένου. Τα σχετικά νομικά ζητήματα είναι δαιδαλώδη ενώ οι όποιες δημοσιευμένες (είτε εκουσίως είτε μέσω διαρροών) γνωμοδοτήσεις δυστυχώς είναι επιφανειακές, μονομερείς ενώ καταδεικνύουν άγνοια της φύσης και λειτουργίας του Διαδικτύου.

Επιπλέον, υπενθυμίζει για μια ακόμη φορά ότι μια τέτοια κίνηση θα ερχόταν σε αντίθεση με το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, καλλιεργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε δύο επίπεδα: πρώτον, οι έλληνες διαφημιζόμενοι θα είχαν κίνητρο να επιλέξουν ξένες ιστοσελίδες αντί των ελληνικών για την προβολή τους, ενώ δεύτερον, και ανάμεσα στις ελληνικές ιστοσελίδες, οι πελάτες θα είχαν κίνητρο να επιλέξουν αυτές που δεν προσφέρουν (και) ειδησεογραφία, πλήττοντας εξαντλητικά τα έσοδα όσων επενδύουν στην ανάπτυξη ποιοτικών υπηρεσιών αναλυτικής ενημέρωσης, και παραβαίνοντας τη συνταγματική αρχή της ισότητας.

Η ανακοίνωση του ΙΑΒ καταλήγει με το συμπέρασμα ότι "πιθανές επιβαρύνσεις οποιουδήποτε χαρακτήρα οξύνουν σε ακραίο βαθμό τον ήδη υφιστάμενο ανταγωνισμό που βιώνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις μέσα σε μια παγκοσμιοποιημένη αγορά, χωρίς να συμβάλλουν ουσιαστικά ούτε κατά το ελάχιστο στην εξυγίανση των Ταμείων.”

IAB,ΑΓΓΕΛΙΟΣΗΜΟ,ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home