Την προηγούμενη εβδομάδα σας αναφέραμε για τα απογοητευτικά αποτελέσματα που έχει το πρόγραμμα One Laptop per Child σε κάποιες χώρες, λόγω της έλλειψης ικανού εκπαιδευτικού προσωπικού που θα μεταδώσει το κίνητρο στα παιδιά να ανακαλύψουν τα οφέλη της τεχνολογίας.
Ίσως γι' αυτό το ίδιο ίδρυμα πραγματοποιεί ένα πρωτότυπο πείραμα στο οποίο παιδιά χωρίς καθόλου πρόσβαση σε εκπαίδευση μαθαίνουν να διαβάζουν μόνα τους, μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με tablets και τα ενσωματωμένα εκπαιδευτικά προγράμματα εκμάθησης αλφαβήτου, ηλεκτρονικών βιβλίων, ταινιών, κόμικς, ζωγραφικής κ.α.
Το πείραμα υλοποιείται σε δύο χωριά της Αιθιοπίας, και τα πρώτα αποτελέσματα, σύμφωνα με τον Νίκολας Νεγροπόντε είναι ενθαρρυντικά, καθώς έχει παρατηρηθεί ότι τα παιδιά συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τις συσκευές, προχωρώντας παράλληλα στην προφορά ή την σύνταξη λέξεων. Οι συσκευές έχουν χορηγηθεί παράλληλα με ηλιακούς φορτιστές, ενώ κάθε μήνα άνθρωπος του προγράμματος περνάει από τα συγκεκριμένα χωριά, συλλέγοντας τις κάρτες μνήμης, ώστε να εξαχθούν τα συμπεράσματα για την πορεία του πειράματος.
Σχόλια