Πόσο αληθινή είναι μια κοινότητα στο Facebook;

Οι εταιρείες πρέπει να χτίσουν τις κοινότητές τους στα δικά τους "περιουσιακά στοιχεία" και όχι στο Facebook, σύμφωνα με τη Strand Consult

Πόσο αληθινή είναι μια κοινότητα στο Facebook;

Μια ενδιαφέρουσα μελέτη δημοσιεύει η Strand Consult για τις προσπάθειες των εταιρειών να χτίσουν τις κοινότητες των χρηστών τους στο Facebook, πολλές φορές με οποιοδήποτε κόστος, καταλήγοντας ότι η όποια προσέγγιση χρηστών μέσα από το social network θα πρέπει να είναι συμπληρωματική των υπολοίπων που χτίζονται μέσα από τα δικά τους περιουσιακά στοιχεία (websites, SMS, email κ.α.).

Η μελέτη της Strand Consult αναφέρεται στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (αλλά έχει σίγουρα εφαρμογή και σε άλλους κλάδους) θέτοντας υπόψη των εταιρειών τα υψηλά επίπεδα ψεύτικων λογαριασμών που υπάρχουν στο Facebook αλλά και τη συνήθεια των χρηστών να εκφράζει άποψη σε θέματα που ενδεχομένως δεν τον αφορούν αλλά το κάνουν είτε για την προσωπική τους ψυχαγωγία είτε για προσωπικό όφελος. Με αφορμή ένα πρόσφατο περιστατικό για την εταιρεία κινητής Telenor στη Δανία, όπου ένα post ενός χρήστη του Facebook στην fan page (εκφράζοντας παράπονα για το αυτόματο σύστημα πληρωμής) συγκέντρωσε 32.000 likes και 3.500 σχόλια, η εταιρεία ερευνών μπήκε στη διαδικασία να μελετήσει το προφίλ αυτών των χρηστών που συμμετείχαν σ' αυτό το "διάλογο".

Η Strand Consult ανακάλυψε ότι το 34% των χρηστών που συμμετείχαν (με likes ή σχόλια) δεν σχετίζονταν έμμεσα ή άμεσα με το θέμα, όμως η δημοτικότητα του συγκεκριμένου post είχε ως αποτέλεσμα να γίνουν τηλεοπτικά αφιερώματα εις βάρος της Telenor σε ώρες υψηλής τηλεθέασης, εκθέτοντας την σε ακόμα μεγαλύτερο κοινό, ενώ η τελευταία αντέδρασε δημιουργώντας μια προσφορά επιστροφής των χρημάτων στους συνδρομητές της.

Το υψηλό ποσοστό "άσχετων" με το θέμα χρηστών φανερώνει, σύμφωνα με τη Strand Consult την αδυναμία του Facebook ως εργαλείου δημιουργίας πραγματικών κοινοτήτων από τις επιχειρήσεις. Η χρήση του Facebook που συνιστά η εταιρεία ερευνών για ένα τέτοιο σκοπό είναι κατά κύριο λόγο μικρής διάρκειας, θεωρώντας ότι η αξιοπιστία του Facebook -όσο εντείνονται τα φαινόμενα ψευτικων λογαριασμών- θα παρουσιάσει πτώση. Η μελέτη καταλήγει ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι προσεκτικές στη χρήση του Facebok, προσεγγίζοντας το κοινό με τη χρήση πολλών καναλιών marketing, ώστε να περιορίσουν τα ρίσκα που προέρχονται από μία πλατφόρμα. Ιδανικά, κλείνει η Strand Consult, το χτίσιμο της κοινότητας πρέπει να γίνει από τα ιδιόκτητα μέσα της επιχείρησης.    

Tη μελέτη της Strand Consult μπορείτε να τη βρείτε εδώ.

ΕΡΕΥΝΕΣ,ΜΕΛΕΤΗ,FACEBOOK,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home