Ξεκινάμε με μια ιστορία από το μέλλον...
«Ο Γιώργος, ο ήρωας της ιστορίας μας μπαίνει στο κατάστημα της τράπεζας και κάθεται μπροστά από ένα από τα πολλά αυτόματα συστήματα συναλλαγών. Το σύστημα τον αντιλαμβάνεται χάρη στην κάρτα με ενσωματωμένη τεχνολογία NFC που έχει στην κατοχή του ο Γιώργος. Μετά από μια ζεστή καλημέρα μιας γυναικείας φωνής που έκανε τον ήρωά μας να χαμογελάσει, εμφανίζονται στην οθόνη όλες οι διαθέσιμες συναλλαγές που μπορεί να πραγματοποιήσει. Τον Γιώργο τον ενδιαφέρουν σήμερα τα καταναλωτικά δάνεια, και αμέσως το ΑΤΜ μετατράπηκε σε ένα ευμεγεθές βιντεοτηλέφωνο. Στην οθόνη του συστήματος εμφανίζεται ένας υπάλληλος από κάποιο contact center και μέσα σε ελάχιστο χρόνο ο Γιώργος αποχωρεί από το κατάστημα με τα χρήματα από το δάνειο στο λογαριασμό του.»
Η ιστορία είναι φανταστική, όμως σε ελάχιστα χρόνια από τώρα θα είναι απόλυτα ρεαλιστική. «Τα επόμενα 5 χρόνια θα δούμε πολλές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι τράπεζες εξυπηρετούν τους πελάτες τους» σημειώνει στην «ΗτΣ» ο Βασίλης Μαθιουδάκης, διευθυντής ανάπτυξης προϊόντων του ομίλου Printec, που δραστηριοποιείται με επιτυχία στο χώρο των τεχνολογικών λύσεων για τον χρηματοπιστωτικό κλάδο.
Αλλαγές στα καταστήματα
Σύμφωνα με τον κ. Μαθιουδάκη, τα καταστήματα των τραπεζών θα συνεχίσουν να υπάρχουν, αλλά ο τρόπος λειτουργίας τους θα αλλάξει πολύ. «Ήδη βλέπουμε αρκετές αλλαγές, αλλά θα καταλήξουμε σε ένα σημείο όπου θα μοιάζουν περισσότερο με καταστήματα λιανικής» σημειώνει, προσθέτοντας ότι το ζητούμενο θα είναι η προώθηση περισσότερο σύνθετων προϊόντων, δεδομένου ότι ένας μεγάλος αριθμός συναλλαγών θα πραγματοποιείται μέσα από άλλα κανάλια και κυρίως μέσα από τα αυτόματα τερματικά συναλλαγών, τα γνωστά ATMs, τα οποία, επίσης, πρόκειται να εξελιχθούν σημαντικά.
«Η σωστή αξιοποίηση της τεχνολογίας οδηγεί σε μείωση του κόστους και ταυτόχρονα σε βελτιωμένη εμπειρία για τον πελάτη» τονίζει το στέλεχος της Printec, ο οποίος αναμένει να δούμε τα καταστήματα να αποκτούν περισσότερες διαδραστικές οθόνες και «έξυπνες» λύσεις που θα επιτρέπουν ακόμη και την καλύτερη διαχείριση της ουράς που υπάρχει στα ταμεία. Επιπλέον, στα καταστήματα θα αρχίσουμε να βλέπουμε μεγαλύτερη χρήση των συστημάτων video κλήσης, μέσω των οποίων ο πελάτης θα επικοινωνεί με ευκολία και «πρόσωπο με πρόσωπο» με έναν υπάλληλο έστω και αν αυτός βρίσκεται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.
Από τα ΑΤΜ στα PTM
Ο κ. Μαθιουδάκης εκτιμά ότι πολλές αλλαγές θα δούμε στο κομμάτι των ΑΤΜs. «Για την ακρίβεια, έχουμε αρχίσει πλέον να κινούμαστε προς τo PTM (Personalized Transfer Machine)». Πρόκειται για συστήματα αυτόματων συναλλαγών που θα προσαρμόζονται στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη από τη στιγμή που ο τελευταίος θα τοποθετεί την κάρτα του ή το κινητό τηλέφωνο του στην ειδική υποδοχή. «Ουσιαστικά, θα πρόκειται για ένα μικρό υποκατάστημα που θα λειτουργεί 24 ώρες ημερησίως και 7 ημέρες την εβδομάδα» επισημαίνει ο κ. Μαθιουδάκης, προσθέτοντας ότι ένα από τα επόμενα βήματα θα είναι και η διεκπεραίωση μη τραπεζικών συναλλαγών, όπως είναι, για παράδειγμα, η πώληση εισιτηρίων για θεάματα.
Αν, πάντως, τα προαναφερθέντα μοιάζουν μακρινό σενάριο για την Ελλάδα, ο κ. Μαθιουδάκης έχει μία διαφορετική άποψη. «Οι ελληνικές τράπεζες έχουν δείξει ότι αρέσκονται να χρησιμοποιούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, οπότε είναι βέβαιο ότι θα δούμε πολλές αλλαγές τα επόμενα χρόνια και στη χώρα μας».
Σχόλια