IMC 2012: στο επίκεντρο οι πολλαπλές οθόνες

IMC 2012: στο επίκεντρο οι πολλαπλές οθόνες

Οι καταναλωτές ...καταναλώνουν περιεχόμενο σε πολλαπλές οθόνες και αυτό πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψην τους πλέον οι διαφημιστές και οι διαφημιζόμενοι εφόσον θέλουν να προσεγγίσουν καλύτερα το κοινό τους. Επιπλέον, η δύναμη πλέον έχει περάσει στους καταναλωτές που χάρη και στα social media έχουν μεγαλύτερη «εξουσία» και μπορούν να επηρεάζουν τους φίλους και γνωστούς του.

Αυτοί ήταν μερικοί από τους βασικούς άξονες πάνω στους οποίους κινήθηκε το φετινό Interactive Marketing Conference (IMC 2012) το οποίο πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή από το ΙΑΒ Hellas. Στην Ελλάδα, το digital marketing δείχνει να επανακάμπτει μετά από μία περίοδο πτωτικής πορείας και είναι χαρακτηριστικό πως σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο κ. Μάρκο Στρούκερ, πρόεδρος του ΙΑΒ Hellas, η online διαφημιστική δαπάνη στην Ελλάδα κατά το γ’ τρίμηνο του 2012 διαμορφώθηκε στα 17 εκατ. ευρώ, κινούμενη στα περσινά επίπεδα, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για το δ’ τρίμηνο της φετινής χρονιάς. Γενικότερα, πολλοί από τους συμμετέχοντες έδειξαν να είναι αισιόδοξοι για τη χρήση των ψηφιακών μέσων ως μέσο διαφημιστική προβολής και στην Ελλάδα.

Πολλαπλά μέσα

Οι περισσότεροι από τους ομιλητές του συνεδρίου έδωσαν πάντως ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι λόγω της αύξησης της δημοτικότητας των smartphones και των tablets θα πρέπει και οι διαφημιστικές να αρχίσουν να εμπλέκουν περισσότερο όλα τα ψηφιακά και παραδοσιακά μέσα, τα οποία και οι προωθητικές ενέργειες να είναι περισσότερο συνδεδεμένες μεταξύ τους. Αξιοσημείωτο είναι πως σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας Mediascope του IAB Europe, τα οποία παρουσιάστηκαν, η τάση είναι της χρήσης φορητών συσκευών για σύνδεση στο Internet παράλληλα με την παρακολούθηση τηλεόρασης. Συγκεκριμένα, το 46% των Ελλήνων χρηστών Διαδικτύου είναι online όταν παρακολουθούν τηλεόραση, ποσοστό που είναι κοντά στον μέσο όρο της ΕΕ (48%), ενώ το 29% δήλωσε ότι το περιεχόμενο που βλέπουν στο Internet είναι σχετικό με αυτό που προβάλλεται στην τηλεοπτική συσκευή τους. Ακόμη, το 80% δηλώνει ότι δει τουλάχιστον μία φορά τηλεοπτικό περιεχόμενο στο Web, με το 13% να δηλώνει ότι το κάνει καθημερινά και το 26% τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα. Το 96% διαβάζει ειδήσεις online, εκ των οποίων το 63% κάθε ημέρα.

Επίσης, αξιοπρόσεκτο είναι πως το 46% των Ελλήνων χρηστών θεωρεί σημαντικές τις ενέργειες μία επιχείρησης (brand) στον online κόσμο, ενώ το 62% υποστηρίζει ότι χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο για την επιλογή προϊόντων/υπηρεσιών.

Ποιοτικό περιεχόμενο

Ένα άλλο θέμα που απασχόλησε κατά κύριο λόγο το κεντρικό πάνελ του IMC ήταν αυτό του ποιοτικού περιεχομένου και της ανάγκης για συνεργασία μεταξύ των φορέων. Κάτι που θα έπρεπε ήδη να έχει γίνει, ιδίως σε θέματα όπως είναι η εκπαίδευση των στελεχών του χώρου, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ θα μπορούσε να πει κάποιος, ακούγοντας φορείς όπως το IAB και το ΕΔΕΕ να κάνουν λόγο για σεμινάρια εκπαίδευσης των στελεχών.

Γενικότερα, η συζήτηση από τους συμμετέχοντες (Γρηγόρης Αντωνιάδης – πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος, Δημήτρης Μαύρος – πρόεδρος της Ένωσης Εταιρειών Διαφήμισης & Επικοινωνίας Ελλάδος, Θωμάς Σιωζόπουλος – πρόεδρος της Ένωσης Εκδοτών Διαδικτύου και Σπύρος Ζαβιτσάνος – πρόεδρος του Συλλόγου Εταιριών Δημοσκόπησης και Έρευνας Αγοράς) επικεντρώθηκε στην ανάγκη που υπάρχει προκειμένου να σταματήσουν οι αθέμιτες πρακτικές που υπάρχουν στο ελληνικό Διαδίκτυο όσον αφορά στην προσέλκυση διαφήμισης καθώς επίσης και για ένα «ξεκάθαρισμα» και ουσιαστικά μία αυτορρύθμιση της αγοράς προκειμένου να σταματήσει η «χαώδης» κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή.

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home