Λίγα λεπτά μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης των νέων μοντέλων της Blackberry λάβαμε στο email μας την πρώτη ανάλυση των ανακοινώσεων από την Informa Telecoms & Media, την οποία υπογράφει Malik Saadi, Principal Analyst της εταιρείας. Σύμφωνα με τον κ. Saadi, το νέο Blackberry Z10 είναι μια αξιόλογη συσκευή με αρκετά καινοτομικά στοιχεία, όμως παραμένει ένα μεγάλο ερωτηματικό αν τελικά οι χρήστες δείξουν διάθεση να γνωρίσουν μια νέα προσέγγιση σε επίπεδο εμπειρίας που λανσάρει η Blackberry. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στην ανάλυση, αν η συσκευή καταφέρει πωλήσεις άνω των 3 εκατομμυρίων τεμαχίων στο πρώτο τρίμηνο της διάθεσής της, η επίδοση αυτή είναι ικανή να οδηγήσει σε μεγάλη άνοδο τη μετοχή της εταιρείας, όμως οποιαδήποτε επίδοση κάτω του 1 εκατομμυρίου τεμαχίων δεν θα γίνει δεκτή με θετικό τρόπο από τους αναλυτές.
Στην ανάλυση γίνεται θετική αναφορά σε αρκετά χαρακτηριστικά της συσκευής, όπως τον τρόπο με τον οποίο προσφέρει πρόσβαση σε υπηρεσίες μηνυμάτων και social media, στην ταχύτητα του λειτουργικού, στις multitasking δυνατότητες που διαθέτει και βέβαια στην υποστήριξη LTE δικτύων που στις ΗΠΑ θεωρείται must για ένα τηλέφωνο που θέλει να ανταγωνιστεί τις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς. Αντίστοιχα, θετικά σχόλια κερδίζουν η δυνατότητα διαχωρισμού επαγγελματικού και προσωπικού προφίλ, οι μουσικές και οι video δυνατότητες που προσφέρει αλλά και το γεγονός ότι από την πρώτη μέρα θα είναι διαθέσιμες 70.000 εφαρμογές στο app store της Blackberry.O κ. Saadi τονίζει την ανάγκη ότι η συσκευή θα πρέπει να «σαγηνεύσει» (όπως αναφέρει χαρακτηριστικά) τόσο τους επαγγελματίες χρήστες όσο και τους ιδιώτες που έχουν αυξημένες απαιτήσεις, καθώς είναι ένα κοινό που ενδιαφέρεται περισσότερο για την παραγωγικότητα που προσφέρει μια συσκευή και λιγότερο για την τιμή στην οποία προσφέρεται.
Ιδιαίτερα για τους ιδιώτες, η Informa δίνει έμφαση σε σημεία όπως η διάθεση των χρηστών να γνωρίσουν ένα νέο περιβάλλον, μια διαδικασία η οποία στο παρελθόν έχει δείξει ότι υιοθετείται με αργούς ρυθμούς. Αυτό για την Informa αποτελεί όπως φαίνεται τη μεγαλύτερη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η Blackberry. Στην ανάλυση παρατίθονται και οι αριθμοί που πέτυχε ο ανταγωνισμός στους πρώτους τρεις μήνες της διάθεσής του: το iPhone το 2007 δεν ξεπέρασε το 1,1 εκατομμύριο συσκευές, λίγο αργότερα το Android τις 800.000, ενώ το Windows Phone άγγιξε τις 900.000. Βασικός στόχος λοιπόν της εταιρείας είναι να ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο σε πωλήσεις, οποιαδήποτε μικρότερη επίδοση θα κλονίσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Σχόλια