Facebook vs Google: η «μάχη» μόλις ξεκινά

Facebook vs Google: η «μάχη» μόλις ξεκινά

Αντιγράφω την τελευταία παράγραφο από το εξαιρετικό κείμενο του Φανούρη για το Facebook Home: «Η Microsoft έχει το 8% των μετοχών του Facebook και ο διευθύνων σύμβουλος του τελευταίου εκθείαζε συνεχώς το πόσο ανοικτό και καλό είναι το Android, το λειτουργικό της Google. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται ήδη ότι το Facebook Home είναι μια προσπάθεια καπελώματος του Android». Προσωπικά, θέλω να περιληφθώ στη λίστα με αυτούς που υποστηρίζουν ότι η Google πρέπει επιτέλους να καταλάβει ότι ο πραγματικός της αντίπαλος είναι το Facebook και όχι η Microsoft (ελέω Bing) ή η Apple (ελέω iPhone και iPad). Και το Home είναι απλά το «όπλο» που χρησιμοποιεί το Facebook για να αξιοποιήσει τη διαρκώς αυξανόμενη δημοτικότητα του σε παγκόσμιο επίπεδο: 1 δισ. χρήστες σίγουρα δεν είναι ένα νούμερο που προσπερνάς με ευκολία!

Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι σε τι θέλει να εξελιχθεί το Facebook. Και αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να πει δημόσια ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ. Πολύ απλά, το Facebook θέλει να γίνει ένα Internet μέσα στο …Internet. Και πρακτικά από τη στιγμή που θα είσαι μέσα σε αυτό να μη χρειάζεται να πας σε κανένα άλλο site ή να χρησιμοποιήσεις κάποια υπηρεσία. Οπότε και να δεις μόνο τις διαφημίσεις που προβάλλει το ίδιο.

Μήπως είμαι υπερβολικός; Ας δούμε λίγο τις κινήσεις των τελευταίων ετών. Κατ’ αρχήν, το news feed έχει γίνει αρκετά έξυπνο ώστε να μην είναι χαοτικό όσους φίλους και αν έχεις και σε όσες σελίδες και αν έχεις κάνει like. Μετά, υπάρχει το Facebook Messenger που σου επιτρέπει να στείλεις μήνυμα σε όλους τους φίλους σου και έγινε θέμα όταν στην νέα εφαρμογή για Android του Facebook υπάρχει η προτεινόμενη επιλογή για ενοποίηση με τα SMS. Σημειωτέον πως στα Windows Phone αυτή είναι η default επιλογή!

Email υπηρεσία προσφέρει επίσης το Facebook, όπως και δυνατότητα για video κλήση καθώς συνδυάζεται με το Skype. Από το news feed παίρνεις ότι πληροφορία θες και επειδή μέχρι τώρα δεν μπορούσες να αναζητήσεις και τόσο εύκολα έρχεται και το Graph Search. Αντί για το Foursquare, υπάρχει το Facebook Places, από παιχνίδια υπάρχουν χιλιάδες, μέχρι και πληρωμές σε λίγο θα μπορείς να κάνεις. Ενδεχομένως, αν δούμε και καμία υπηρεσία για να παρακολουθείς video on demand ταινίες και σειρές μέσω του Facebook όπως και μία εφαρμογή πλοήγησης, θα έλεγα ότι ουσιαστικά δεν θα υπάρχει καμία βασική υπηρεσία του Διαδικτύου –τουλάχιστον σε επίπεδο προσωπικό και όσον αφορά το κομμάτι της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης- που να μην παρέχεται μέσω της πιο δημοφιλούς υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης. Έρχεται και το Facebook Home για να τα έχεις όλα αυτά και στο smartphone σου και ο κύκλος δείχνει να αρχίζει να κλείνει.

Αντίστοιχο πλάνο έχει και η Google μόνο που το Google+ δεν κατάφερε να σημειώσει μεγάλη επιτυχία και κυρίως δεν το χρησιμοποιούν στον ίδιο βαθμό με το Facebook. Γι’ αυτό και υποστηρίζω ότι το Facebook είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της Google. Άλλωστε, μην ξεχνάμε ότι το business model και των δύο είναι το ίδιο: έσοδα από τη διαφήμιση, η οποία είναι σχετική με το περιεχόμενο και την τοποθεσία που βρίσκεται ο χρήστης. Οπότε, μάλλον θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί η «μάχη» μεταξύ των δύο καλιφορνέζικων εταιρειών τα επόμενα 2-3 χρόνια. Γιατί κάτι μου λέει ότι έχουμε πολλά επεισόδια ακόμη να δούμε.

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home