Στο 20% (Δεκέμβριος 2012) έχει φθάσει πλέον το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που έχουν πραγματοποιήσει online αγορές τους τελευταίους έξι μήνες, σύμφωνα με τη νέα έρευνα Web ID της Focus Bari για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Παράλληλα όμως με τη διαρκή αύξηση των online καταναλωτών, αυξάνονται και οι απαιτήσεις τους, γεγονός που έρχεται ως αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο νέο τρόπο απόκτησης υπηρεσιών και προϊόντων.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι σημαντικότερες προσδοκίες και οι προϋποθέσεις των καταναλωτών σχετικά με τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι οι καλύτερες τιμές (στην πρώτη θέση με ποσοστό 68%), οι ξεκάθαροι όροι, το αναγνωρίσιμο brand, η καλή εξυπηρέτηση μετά την αγορά και οι εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής. Από την άλλη πλευρά, ο μεγαλύτερος προβληματισμός τους παραμένει (αν και μειώνεται με αρκετά έντονο ρυθμό) η υποκλοπή των προσωπικών τους δεδομένων με ποσοστό 53%. Αντίθετα όμως αυξάνονται άλλοι προβληματισμοί, όπως ο «έλεγχος του προϊόντος» πριν από την αγορά, ενώ ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στο βαθμό ικανοποίησης των online καταναλωτών, o οποίος εμφανίζεται μειωμένος κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες από το Δεκέμβριο του 2011 στον Δεκέμβριο του 2012.
Όπως καταδεικνύει η έρευνα, οι κατηγορίες προϊόντων οι ηλεκτρονικές πωλήσεις των οποίων αυξάνονται την τελευταία διετία είναι τα ρούχα, τα gadgets, τα βιβλία, οι κρατήσεις ξενοδοχείων και εστιατορίων, καθώς και τα ψώνια από το super market. Αντίστροφη πορεία ακολουθούν τα ταξιδιωτικά εισιτήρια, οι αγορές hardware, τα εισιτήρια διασκέδασης, η μουσική και οι αγορές software.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι και το στοιχείο της μείωσης της μέσης δαπάνης σε online αγορές κατά τους τελευταίους έξι μήνες στα 532 ευρώ, που έρχεται ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης αλλά και της διαρκούς εισόδου νέων καταναλωτών.
Η έρευνα Web ID πραγματοποιήθηκε με πανελλαδικό δείγμα 6.000 καταναλωτών, ηλικίας 13-70 ετών.
Σχόλια