Τις τάσεις της διεθνούς αγοράς των smartphones το 2013 ακολουθεί από πολύ κοντά και η ελληνική, όπως δείχνουν τα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα από τη Wind (στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου για τη διάθεση του Huawei Honor 2) και προέρχονται από την εταιρεία ερευνών GfK.
Όπως λοιπόν έγινε γνωστό, 1 στα 2 τηλέφωνα που πουλήθηκαν μέσα στους πρώτους μήνες του 2013 είναι smartphone, παρουσιάζοντας (σε σχέση με το σύνολο του 2012) ποσοστιαία αύξηση 6 μονάδων και διευρύνοντας λίγο ακόμα το ποσοστό του συνόλου της καταναλωτικής βάσης που είναι κάτοχοι smartphone στα επίπεδα του 20,5%.
Σε σχέση με τα μερίδια αγοράς των λειτουργικών, η άνοδος του Android συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, καθώς στην Άνοιξη του 2013 διαμορφώνεται σε επίπεδα άνω του 80%, περίπου οκτώ ποσοστιαίες μονάδες πιο πάνω σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Πορεία ακριβώς αντίστροφη ακολουθεί το iOS (iPhone), καθώς το μερίδιο αγοράς του κυμαίνεται λίγο κάτω από το 11%, με το αντίστοιχο ποσοστό ένα χρόνο πριν να αγγίζει τα επίπεδα του 17,8%.
Τα προσιτά smartphones, κόστους κάτω των 150 ευρώ συνεχίζουν και αποτελούν ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της αγοράς, με το μερίδιο τους να διαμορφώνεται κοντά στο 41%, ενώ δείγματα ανόδου παρατηρούνται και στη μεσαία κατηγορία. Μάλιστα, το σύνολο των smartphones με κόστος έως 300 ευρώ αποτελούν το 83% των πωλήσεων.
Ενδιαφέρον στοιχείο που αναδεικνύουν τα στοχεία της εταιρείας είναι ότι τα έσοδα που προέρχονται από τη χρήση των συσκευών στους κατόχους smartphone είναι ευθέως ανάλογα με την τιμή της συσκευής. Με άλλα λόγια, όσο ακριβαίνει το κόστος απόκτησης μιας συσκευής, τόσο αυξάνεται και η χρήση των υπηρεσιών που κάνει. Επιπρόσθετα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η απόκτηση της σωστής συσκευής για τις ανάγκες που έχει ένας χρήστης και η συνδρομή του στο σωστό πρόγραμμα (και πάλι με βάση τις ανάγκες του) αναδεικνύονται σε πολύ σημαντικές παραμέτρους για την παραμονή του στο δίκτυο της εταιρείας.
Πάντως τα στοιχεία της Wind, δείχνουν ότι οι ανάγκες του χρήστη στο mobile Internet έχουν αυξηθεί εντυπωσιακά, με την κίνηση να είναι διπλάσια σε σχέση με ένα χρόνο πριν (Απρίλιος 2012-Απρίλιος 2013). Ποσοστό 38% της κίνησης αυτής (από smartphones και USB sticks) προέρχεται από το YouTube, 40% από τη χρήση εφαρμογών και περίπου 6% από το Facebook.
Tablets και Ελλάδα
Όπως μαρτυρούν οι αριθμοί που δίνει η GfK,επαληθεύοντας παλαιότερες εκτιμήσεις, εντυπωσιακή είναι και η άνοδος στις πωλήσεις των tablets, καθώς πλέον ο μέσος όρος πωλήσεων των τελευταίων μηνών (Φεβρουάριος 2013)αγγίζει τα επίπεδα των 14.000 (το Φεβρουάριο του 2012 πωλήθηκαν 4.000 ταμπλέτες). Κορυφαίος μήνας στις πωλήσεις ήταν ο Δεκέμβριος του 2012, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 30.000 τεμάχια. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκδόσεις των tablets που διαθέτουν μόνο WiFi αποτελούν το 68% του συνόλου των πωλήσεων, αποδεικνύοντας ότι η συγκεκριμένη κατηγορία συσκευών θα πρέπει να ορίζεται ως φορητή και όχι ως κινητή συσκευή, καθώς η χρήση τους περιορίζεται κατά κύριο λόγο στο σπίτι και στο γραφείο.
Σχόλια