Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον για τους νέους σκιαγραφεί η νέα έρευνα που έρχεται από το Ericsson ConsumerLab, το τμήμα δηλαδή της Ericsson, που διερευνά τις καταναλωτικές τάσεις σε όλον τον κόσμο. Η έρευνα με τίτλο « Νέοι επαγγελματίες στη δουλειά» εστιάζει στους εργαζόμενους ηλικίας 22-29 στις Η.Π.Α., που έχουν ανώτατη μόρφωση και οι οποίοι είναι φιλόδοξοι, διορατικοί και φαντάζονται τους εαυτούς τους σε ηγετικές θέσεις στο μέλλον. Άλλωστε αυτή η νέα γενιά, που εισέρχεται σταδιακά στο εργασιακό δυναμικό (οι λεγόμενοι και Millennials) ασκεί μεγάλη επιρροή στη μελλοντική διαμόρφωση του εργασιακού περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα η ιδανική εταιρεία προσφέρει τα εξής:
• ικανοποιητική εργασία
• δυνατότητα multitasking
• προσήλωση στο στόχο – να έχουν την ευθύνη του πότε και από πού δουλεύεις
• την ευκαιρία να δουλεύουν σε ομάδες και με άτομα τις ηλικίας τους
• μια επίπεδη οργάνωση
• αφοσιωμένο, προδραστικό διευθυντή
• ξεκάθαρες κατευθύνσεις και προοπτικές- συνεχή ανατροφοδότηση
• διαφάνεια
• σεβασμός στην ισορροπία εργασίας/ ζωής
• στενή σχέση με το διευθυντή
• σύγχρονη τεχνολογία, ειδικά στον τομέα της επικοινωνίας
Κάποια σημαντικά ευρήματα αυτής της αναφοράς είναι ότι οι Millennials χειρίζονται καλά την προσωπική τους ζωή εν ώρα εργασίας. Παρόλα αυτά, δεν αφήνουν απαραιτήτως τη δουλειά να εισέλθει στην προσωπική τους ζωή. Αν και είναι πρόθυμοι να έχουν καλές αποδόσεις, είναι σχεδόν αδύνατο γι’ αυτούς να αφήσουν την προσωπική τους ζωή πίσω, αφού ελέγχουν τακτικά το Facebook, συμμετέχουν σε ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων και στέλνουν και λαμβάνουν κείμενα στις συσκευές τους καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό μάλιστα εκλαμβάνεται ως δικαίωμα και όχι ως παροχή.
Το 45% των Millennials χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους τηλέφωνα, που πληρώνουν μόνοι τους, στη δουλειά. Αυτό σημαίνει πως πληρώνουν το τηλέφωνο και για χρήση που σχετίζεται με θέματα της δουλειάς τους. Σήμερα, 23% των Millennials έχουν κινητά τηλέφωνα (κυρίως έξυπνα τηλέφωνα) που είναι πλήρως ή εν μέρει πληρωμένα από τους εργοδότες τους.
Τέλος, οι νέοι επαγγελματίες είναι ανυπόμονοι. Όντας μέρος της γενιάς του Facebook, επιζητούν άμεση ικανοποίηση. Αυτό τους χαρακτηρίζει από χαμηλή ανοχή σε μεθόδους επικοινωνίας που είναι αργές ή που δε τους παρέχουν άμεση ανατροφοδότηση.
Στην έρευνα του ConsumerLab της Ericsson διεξήχθησαν ποιοτικές συνεντεύξεις με 64 άτομα ηλικίας 22-29 στο Σαν Φρανσίσκο και στη Silicon Valley. Οι συνεντεύξεις έγιναν με οχτώ ανθρώπους σε διοικητικές θέσεις που είναι υπεύθυνοι για νεότερους εργαζομένους, και τέσσερις συνεντεύξεις με εξειδίκευση στο συγκεκριμένο ηλικιακό γκρουπ. Επιπρόσθετα, το ConsumerLab πραγματοποίησε μια διαδικτυακή μελέτη 1945 απαντώμενων μεταξύ των ηλικιών 22 και 65. Αυτό το δείγμα αντιπροσωπεύει τους online Αμερικάνους εργαζόμενους.
Σχόλια