Tα μαραμένα λαχανικά της Zynga

Deasy @ 05.06.2013
Tα μαραμένα λαχανικά της Zynga

Θα πάρουμε δύο εταιρείες. Η μία είναι η Rovio, η "μαμά" των Angry Birds. Η άλλη είναι η Zynga, η "μαμά" του Farmville, του Cityville και, σχετικά πρόσφατα, μερικών παιχνιδιών πόκερ, δηλαδή τζόγου. Μαντέψτε ποιος πηγαίνει κατά διαόλου.

Δεν είναι η Rovio, είναι η Zynga. Η πρώτη έχει φτιάξει ένα παιχνίδι που πετάς πουλιά πάνω σε γουρούνια, η δεύτερη έχει φτιάξει παιχνίδια, ας τα πούμε, ρόλων, όπου -στο Farmville για παράδειγμα- έκανες τον αγρότη και περίμενες να μεγαλώσουν τα λαχανικά σου. H πρώτη είναι, λοιπόν, μια χαρά, η δεύτερη αργοπεθαίνει.

Εν ολίγοις, η πρώτη έχει κάνει κάτι εξαιρετικά έξυπνο. Πήρε πρώτα πρώτα τα γουρούνια και τα πουλιά και τα εξάντλησε ψηφιακώς, μέχρι στο Διάστημα τα έστειλε. Ολο αυτό το συνόδευσε με αντικείμενα του "πραγματικού κόσμου", μπλούζες, μπρελόκ, λούτρινα, μέχρι και βιβλία. Η Rovio έχει δημιουργήσει ένα οικοσύστημα γύρω από τα "θυμωμένα πουλιά" και το εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. 

Η δεύτερη πρώτα πρώτα εγκλωβίστηκε στον χώρο του Facebook. Εκεί έγινε γνωστή αλλά αυτή η δημοτικότητα γύρισε τελικά μπούμερανγκ, αφού εκτός Facebook η Zynga κυριολεκτικά δεν υφίσταται ως παρουσία, ούτε on ούτε off line. 

Οταν επιχείρησε να μπει στο κομμάτι του τζόγου και ίσως χάρη στη δημοτικότητα που είχε στο μεταξύ αποκτήσει εντός των "τειχών" του Facebook θεώρησε πως θα κέρδιζε τις παρτίδες τη μία μετά την άλλη. Υπολόγισε χωρίς τον ξενοδόχο και χωρίς την τεράστια βιομηχανία του τζόγου που ανθούσε και ανθεί on και off line πολύ πριν αντιληφθεί την παρουσία του η Zynga. 

Περισσότερο απ' όλα, όμως, η Zynga δεν κατάλαβε και που θα όφειλε να γνωρίζει. Πως στο Internet είναι πάρα πολύ εύκολο και γρήγορο να γίνεις από μόδα, ιστορία. Ασε που ποτέ δεν καταλάβαμε ποια ακριβώς ήταν η ουσιαστική αξία του να φυτεύεις πατάτες σε ένα ψηφιακό χωράφι...

ZYNGA,ROVIO MOBILE,ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home