Στο τελευταίο τρίμηνο του 2012 υπήρχε η αίσθηση, τώρα αρχίζουν να υπάρχουν και τα χειροπιαστά δείγματα. Όσο χειροπιαστά βέβαια μπορεί να είναι τα αποτελέσματα μιας έρευνας. Ο λόγος για τις πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών στην Ελλάδα κατά το 1ο τρίμηνο του 2013, όπου η πτώση της αγοράς ήταν μόλις 1,5%, σύμφωνα με την έρευνα της Context. Και λέμε μόλις, καθώς σε όλα τα τρίμηνα της προηγούμενης τριετίας η πτώση άγγιζε διψήφια ποσοστά, με εξαίρεση το 4ο τρίμηνο του 2012, όπου οι ρυθμοί μείωσης της αγοράς ήταν 5,9% (σύμφωνα με τις έρευνες της IDC).
Στο πρώτο τρίμηνο του 2013, όπως αναφέρει η Context πουλήθηκαν 137.130 προσωπικοί υπολογιστές, με την πλειοψηφία τους (98.130) να είναι φορητοί. Μάλιστα, η επιμέρους κατηγορία των φορητών υπολογιστών σημείωσε αύξηση 6,52%, ενώ αντίθετη πορεία είχαν οι επιτραπέζιοι με την πτώση σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2012 να φθάνει το 8,52%.
Όσον αφορά τα μερίδια αγοράς, η HP διατηρεί μια μεγάλη απόσταση από τους διώκτες της, καθώς το ποσοστό της στις πωλήσεις αγγίζει το 20,8% με την Toshiba να βρίσκεται 9 και πλέον μονάδες χαμηλότερα στο 11,2%. Πολύ κοντά στην Toshiba είναι τρεις ακόμη εταιρείες: το Πλαίσιο με το Turbo-X και μερίδιο στο 11%, η Lenovo στο 10,9% και η Dell με 10,8%. Στην 6η θέση έχει ανέβει η Samsung με 7,2%, με τη Sony να ακολουθεί αμέσως μετά στο 7%. Τη δεκάδα συμπληρώνουν η Info-Quest με τις δικές της συσκευές, η Apple και το e-shop.gr, επίσης με τη δική του σειρά ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Σχόλια