Το Facebook και το WhatsApp πληγώνουν τα SMS

Το Facebook και το WhatsApp πληγώνουν τα SMS

Παρατήρησες μήπως το νέο poll που βάλαμε από χθες, το οποίο και στην ουσία λειτουργούσε ως προάγγελος του σημερινού μας θέματος; Έχουμε και λέμε λοιπόν: σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για την πορεία των σύντομων γραπτών μηνυμάτων στην Ελλάδα, το 2012 στάλθηκαν στη χώρα μας 7,3 δισ. SMS, με άλλα λόγια 1,2 δισ. λιγότερα σε σχέση με το 2011. Μάλιστα, αν προσμετρήσουμε και την αντίστοιχη πτώση που είχαμε από το 2010 όταν και η αποστολή SMS έφθασε στο μέγιστο επίπεδο των 9,8 δισ. μηνυμάτων η συνολική πτώση που παρουσιάζει η συγκεκριμένη αγορά ξεπερνάει το 25%.

Το μυαλό σου που πάει; Ότι είναι αποτέλεσμα της κρίσης; Κι όμως όχι… Η κυριότερη αιτία για αυτή την πτώση είναι η αυξημένη χρήση των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter) και των web πλατφορμών επικοινωνίας, όπως το WhatsApp. Δεν το λέμε εμείς, αν και το παρατηρούμε ίσως στην καθημερινότητά μας, όπου όλοι όσοι έχουμε smartphone και έχουμε πρόσβαση στο mobile Internet χρησιμοποιούμε αυτές τις υπηρεσίες. Υπηρεσίες που η χρήση τους είναι δωρεάν, είτε γιατί συνδεόμαστε σε κάποιο WiFi δίκτυο, είτε γιατί έχουμε κάποιο πρόγραμμα δωρεάν χρήσης δεδομένων.

Στο φαινόμενο αυτό το αποδίδει και η ΕΕΤΤ, ειδικά στις νεαρές ηλικίες, κάτι που φαίνεται και από το γεγονός ότι η πτώση στην αποστολή SMS προέρχεται αποκλειστικά από τους κατόχους καρτοκινητών πακέτων. Συγκεκριμένα, το 2012 εστάλησαν 5,3 δισ. SMS από καρτοκινητά (έναντι 6,9 δισ. το 2011), ενώ είναι ενδιαφέρον ότι αυξήθηκε στα 1,9 δισ. από 1,6 δισ. ο αριθμός των γραπτών μηνυμάτων που έστειλαν οι συνδρομητές συμβολαίου. Πιθανότατα, αιτία για το δεύτερο να είναι ότι τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των μηνυμάτων που περιλαμβάνουν στα προγράμματα τους.

Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και σε διεθνές επίπεδο, όπου η πτώση στη χρήση των σύντομων γραπτών μηνυμάτων κινείται επίσης σε διψήφια ποσοστά. Γεγονός ανησυχητικό για τις εταιρείες του κλάδου, καθώς τα SMS αποτελούν μία σημαντική πηγή εσόδων με καλά περιθώρια κέρδους.

Η επισκόπηση της ΕΕΤΤ περιλαμβάνει και στοιχεία για τα MMS, τα μηνύματα δηλαδή που περιλαμβάνουν και εικόνα. Μία υπηρεσία που η πραγματικότητα είναι πως αν και έκανε την εμφάνιση της πριν περίπου 10 χρόνια δεν κατάφερε να βρει ανταπόκριση από τους καταναλωτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2012 εστάλησαν μόλις 20,3 εκατ. MMS έναντι 24,9 εκατ. το 2011. Το υψηλότερο νούμερο όσον αφορά στην αποστολή MMS παρατηρήθηκε το 2009 όταν στην Ελλάδα είχαν σταλεί 29,3 εκατ. αυτής της κατηγορίας.

SMS,FACEBOOK,WHATSAPP,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home