Πιθανώς να αποτελεί και μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία. Στο μέλλον τα αυτοκίνητα θα έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, ειδοποιώντας το ένα το άλλο για έκτακτα συμβάντα στο δρόμο, προειδοποιώντας τους οδηγούς, με στόχο κατά κύριο λόγο την αποφυγή ατυχημάτων. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο που έχει ακινητοποιηθεί σε κάποια λωρίδα κυκλοφορίας θα μπορεί να ενημερώνει τα οχήματα που ακολουθούν για το τι έχει συμβεί, ώστε είτε να μειώσουν την ταχύτητά τους είτε να αλλάξουν την λωρίδα που κινούνται ώστε να αποφύγουν τη σύγκρουση. Αντίστοιχα, μια άλλη περίπτωση θα μπορούσε να είναι αυτοκίνητα που έχουν ακινητοποιηθεί στην κίνηση να μπορούν να ειδοποιούν τα υπόλοιπα για το τι συμβαίνει, ώστε οι οδηγοί να μπορούν έγκαιρα να αναπροσαρμόσουν τη διαδρομή τους και να αποφύγουν την συμφόρηση. Οι εφαρμογές είναι αρκετές, όσες είναι και οι προκλήσεις, καθώς για να έχει πραγματική χρησιμότητα η επικοινωνία αυτοκινήτου με αυτοκίνητο θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα κοινό standard μεταξύ του συνόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Κάτι που το γνωρίζει και η ίδια, κάνοντας σημαντικά σημάδια προόδου το τελευταίο διάστημα (με τη συνδρομή της κινητής τηλεφωνίας) σε διάφορα ερευνητικά projects.
Κάτι που το διαπιστώσαμε και στην επίσκεψή μας στο Lommel, που είδαμε στην πράξη πως λειτουργεί η συγκεκριμένη τεχνολογία, έστω και σε πειραματικό στάδιο. Αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί στα αυτοκίνητα σκανάρουν προς όλες τις πλευρές τον περιβάλλοντα χώρο τους σε μια απόσταση μέχρι και 200 μέτρα, αναγνωρίζοντας εμπόδια στη διαδρομή. Σ’ αυτή την περίπτωση μετέφεραν τις πληροφορίες σε οθόνη με την οποία ήταν εξοπλισμένη το κάθε όχημα, ειδοποιώντας τον οδηγό για τον ενδεχόμενο κίνδυνο που πλησιάζει. Τέτοιοι κίνδυνοι ήταν για παράδειγμα: οδικά έργα, διάσχιση του δρόμου από πεζούς, γλιστερό οδόστρωμα, ζώα στο δρόμο κ.α.
Σε μια δεύτερη περίπτωση, όπου είχαμε ακινητοποιημένο όχημα στο δρόμο, το συγκεκριμένο όχημα έστελνε ειδοποίηση στην οθόνη του δικού μας αυτοκινήτου που ακολουθούσε για το πρόβλημα που έχει παρουσιαστεί ώστε να αλλάξουμε πορεία.
Στην παρούσα φάση, τα αυτοκίνητα «συνομιλούν» μεταξύ τους με ασύρματες τεχνολογίες «κοντινής εμβέλειας» (π.χ. WiFi) όμως, καθώς στο «παιχνίδι» μπαίνουν και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, η εμβέλεια αναμένεται να αυξηθεί, καθώς οι πληροφορίες θα αποστέλλονται μέσα από το δίκτυο της κινητής. Ταυτόχρονα, όταν ολοκληρωθεί πλέον η ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας, οι ειδοποιήσεις θα αποστέλλονται μέσα από τα «έξυπνα συστήματα» που θα διαθέτουν (στην περίπτωση της Ford, μέσα από το Ford Sync) και θα εμφανίζονται στο ταμπλό του αυτοκινήτου, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από μια δεύτερη οθόνη.
ΥΓ: το παραπάνω κείμενο είναι τμήμα από το αφιέρωμα της επίσκεψης του deasy.gr στο Lommel Ford Proving Ground.
Σχόλια