Κατηφόρα στην αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων

Κατηφόρα στην αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων

Τι και αν τα tablets ανεβαίνουν με εντυπωσιακούς ρυθμούς στην ελληνική αγορά, η πτώση στο σύνολο της αγοράς καταναλωτικών τεχνολογικών προϊόντων ήταν τέτοια, που το τελικό πρόσημο για το τρίτο τρίμηνο του 2013 έκλεισε τελικά στο -10%.

Σε επίπεδο εννεαμήνου, οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν στα 1,205 δισ. ευρώ, σημειώνοντας μία πτώση της τάξεως του 9%, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της GfK, αποτέλεσμα όπως τονίζουν οι ίδιοι οι αναλυτές της εταιρείας το γεγονός ότι οι αναλυτές της οποίας υποστηρίζουν πως οι καταναλωτές συνεχίζουν να είναι επιφυλακτικοί στις αγορές τους δεδομένης της υψηλής ανεργίας, της περιορισμένης ρευστότητας και της αναμενόμενης ενίσχυσης της φορολογικής πίεσης.

 

Τα tablets είναι στα πάνω τους

Η μοναδική από τις βασικές κατηγορίες προϊόντων που είχε θετικό πρόσημο ήταν αυτός των προϊόντων τεχνολογίας, ο οποίος παρουσίασε στο γ' τρίμηνο αύξηση 13,6%, φθάνοντας σε αξία τα 92,8 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την GfK, ο κύριος λόγος της ανοδικής πορείας είναι τα tablets που παρουσίασαν αύξηση της τάξεως του 270% σε τεμάχια, ενώ υποστηρίζει ότι θετικό πρόσημο όσον αφορά την αξία των πωλήσεων είχαν τόσο οι υπολογιστές όσο και οι οθόνες. Ο λόγος της ανόδου των tablets είναι οι χαμηλές τιμές στα μοντέλα των 7 ιντσών με WiFi.

Η έτερη κατηγορία με θετικό πρόσημο ήταν αυτή των ειδών εξοπλισμού γραφείου και αναλωσίμων, η αξία της οποίας, όμως, είναι σχετικά μικρή. Συγκεκριμένα, η αξία έφθασε στα 5,5 εκατ. ευρώ, +7,4% σε σχέση με το γ' τρίμηνο του 2012.Τα πολυμηχανήματα παρουσίασαν σημαντική αύξηση σε αξία (11,75%) αντισταθμίζοντας την οριακή μείωση που παρουσιάστηκε στην κατηγορία των εκτυπωτών.  Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων των εκτυπωτικών συσκευών λέιζερ οδήγησε στην αύξηση της αξίας, λόγω της υψηλότερης μέσης τιμής της κατηγορίας. Τα περιφερειακά επίσης παρουσίασαν αύξηση σε αξία, με τα ποντίκια και τα mini πληκτρολόγια για φορητές συσκευές, να κερδίζουν μερίδιο.

 

Σε καθοδική πορεία

Από την άλλη πλευρά, οι περισσότερες κατηγορίες κινήθηκαν καθοδικά. Τη μεγαλύτερη πτώση (-31,9%) είχαν τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα λόγω των χαμηλών επιδόσεων στις τηλεοράσεις. Βέβαια, η σύγκριση γίνεται με το γ' τρίμηνο του 2012 όταν η ψηφιακή μετάβαση στην Αθήνα στα τέλη του Ιουλίου 2012 είχε ως αποτέλεσμα η συγκεκριμένη κατηγορία να κινηθεί αρκετά ανοδικά. Συνολικά, οι πωλήσεις προϊόντων αυτής της κατηγορίας έφθασαν στα 76 εκατ. ευρώ.

Στα ενδιαφέροντα σημεία η σταθερότητα στις πωλήσεις συσκευών αποθήκευσης (USB και καρτών μνήμης) λόγω της δυναμικής συσκευών (smartphones, tablets και “έξυπνων” τηλεοράσεων) που τις αξιοποιούν, αλλά και το θετικό πρόσημο που είχαν για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο τα ακουστικά χωρίς δυνατότητα ομιλίας.

Σε αντίθεση με το β' τρίμηνο ο φωτογραφικός τομέας κατέγραψε αρνητική πορεία το 3ο τρίμηνο με πτώση της τάξης του 8,8% (στα 12 εκατ. ευρώ) επηρεαζόμενος κυρίως από την απόδοση των μηχανών με σταθερούς φακούς. Εν τούτοις οι μηχανές SLR καθώς επίσης και οι mirrorless μηχανές (αμφότερες με εναλλάξιμους φακούς) διατήρησαν τους ταχύτατους ρυθμούς ανάπτυξης επιβεβαιώνοντας την ανάγκη του καταναλωτή για κάμερες με ανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά και δυνατότητες.

 

Τηλεπικοινωνίες

Ο τομέας των τηλεπικοινωνιών μειώθηκε κατά 15,4% το γ' τρίμηνο του 2013, φθάνοντας σε αξία τα 104.5 εκατομμύρια ευρώ. Η αγορά των κινητών τηλεφώνων συνεχίζει να συρρικνώνεται ενώ τα smartphones παρουσίασαν οριακή αύξηση σε τεμάχια ενώ μειώθηκαν σε αξία λόγω της πτώσης των τιμών.

Σύμφωνα με τη GfK, πάντως, ένα νέο τμήμα του προϊόντος εμφανίζεται - οι smartphones συσκευές με μεγαλύτερες οθόνες, που ονομάζονται phablets - υπόσχονται να ανανεώσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών και να αυξήσουν τις πωλήσεις του τομέα. Ενδιαφέρον στοιχείο το ότι η κατηγορία των ακουστικών κατέγραψε αξιοσημείωτη αύξηση τόσο σε τεμάχια όσο και σε αξία, ενώ οι τηλεφωνικές συσκευές σταθερής τηλεφωνίας επιστρέφουν με μια μικρή πτώση σε αξία.

 

Σταθερά οι οικιακές συσκευές

Ο τομέας των μεγάλων οικιακών συσκευών παρουσίασε μικρή πτώση κατά 3% το γ' τρίμηνο του 2013, φθάνοντας σε αξία τα 104,5 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα του γ' τριμήνου δείχνουν μια περαιτέρω σταθεροποίηση της αγοράς των μεγάλων οικιακών συσκευών. Παρ 'όλα αυτά, η μέση τιμή συνέχισε να μειώνεται με αποτέλεσμα την ελαφρώς αρνητική πορεία του κλάδου .

Τα πλυντήρια συνεχίζουν να είναι η κατηγορία με την υψηλότερη απόδοση που ωθούνται από την πώληση συσκευών μεγαλύτερης χωρητικότητας. Μικρότερα ψυγεία τόσο σε μέγεθος όσο και σε χωρητικότητα, πωλήθηκαν κυρίως κατά το μήνα Σεπτέμβριο, με την έναρξη της νέας πανεπιστημιακής χρονιάς. Μία τάση που συνεχίστηκε και για την κατηγορία των φούρνων μικροκυμάτων που είχαν θετική απόδοση την ίδια περίοδο.

Ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών έφθασε σε αξία τα 30,8 εκατ ευρώ, παρουσιάζοντας μια μείωση της τάξης του 4%, το μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τα δύο προηγούμενα τρίμηνα. Το γεγονός αυτό οφείλεται στην καλύτερη διαχείριση της προϊοντικής γκάμας από τη μεριά της λιανικής, η οποία φαίνεται να «τακτοποιεί» το ράφι της διαχειρίζοντας τους κωδικούς με κριτήριο όχι τόσο την τιμή αλλά την χρηστική αξία του προϊόντος.

Πιο συγκεκριμένα, η σταθερή ανοδική πορεία της κατηγορίας της προετοιμασίας φαγητού συνεχίζεται καθώς το θετικό ποσοστό μεταβολής διπλασιάζεται συγκριτικά με το προηγούμενο τρίμηνο φθάνοντας το 8,4%. Ακολουθούν τα σίδερα τα οποία εμφανίζουν την μικρότερη πτώση αυτό το τρίμηνο και για πρώτη φορά σ’αυτή την χρονιά, καθώς οι γεννήτριες ατμού φαίνεται πως κέρδισαν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού φτάνοντας σε πρόσημο στο +6%, το οποίο και στράφηκε στην αγορά μιας πιο ακριβής κατηγορίας της μικροσυσκευής εκμεταλλευόμενο ίσως τις πιο συμφέρουσες τιμές αυτής της περιόδου.

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,ΕΛΛΑΔΑ,GFK,ΕΡΕΥΝΕΣ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home