Στη βελτίωση της παρουσίας τους στο Internet έχει οδηγήσει τις επιχειρήσεις η χρήση των social media, όπως πηγάζει από τη νέα έρευνα της Eurostat, τα στοιχεία της οποίας δείχνουν ότι το 30% των εταιρειών (στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 28 χωρών) χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα από το σύνολο των social media. Ωστόσο μόλις το 8% των επιχειρήσεων διατηρούν συγκεκριμένη πολιτική μέσα από τα social media. Ως προς τα δημοφιλέστερα social media, το Facebook προηγείται με ποσοστό 28% (επί του συνόλου των εταιρειών) και ακολουθείται από το YouTube (11%) και το Twitter (ή άλλες μορφές micro-blogging – 10%).
Σημαντική έκπληξη συνιστά το γεγονός ότι στις χώρες τα πρωτεία δεν ανήκουν σε κάποια «μεγάλη δυτική δύναμη» αλλά στην Πολωνία και τη Ρουμανία με ποσοστό 55%, με τη Μάλτα να ακολουθεί με 50%. Αντιθέτως, τα μικρότερα ποσοστά χρήσης εντοπίζονται στην Λετονία (15%), Τσεχία (16%) και Γαλλία (19%). Η κατάταξη των χωρών σχετικά με τις επιχειρήσεις που έχουν αναπτύξει συγκεκριμένη πολιτική παρουσίας στα social media είναι αρκετά διαφορετικά, αφού εδώ στις πρώτες θέσεις θα συναντήσουμε την Ιρλανδία (20%), την Ολλανδία (18%) και Κύπρο (17%).
Από την άλλη πλευρά, η παρουσία στο Διαδίκτυο μέσω website θεωρείται σε ένα βαθμό δεδομένη, για τις εταιρείες με 10 υπαλλήλους και άνω, όπου σχεδόν τα ¾ αυτών έχουν το δικό τους site, παρουσιάζοντας αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων (από 67% στο 73%) σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του 2010. Εδώ τα πρωτεία κατέχουν οι σκανδιναβικές χώρες με πρώτη τη Φιλανδία (με ποσοστό 94%) και ακολουθούν η Δανία (92%) και η Σουηδία (89%). Αντίστοιχα, στις τρεις τελευταίες θέσεις θα βρούμε τη Λετονία (56%), τη Βουλγαρία (47%) και τη Ρουμανία (42%), ενώ λίγο πιο πάνω βρίσκεται η Ελλάδα με ποσοστό 61%.
Η Ελλάδα βρίσκεται σε σχετικά υψηλή θέση ως προς το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν websites multimedia περιεχομένου. Εδώ η χώρα μας βρίσκεται στην τρίτη θέση μαζί με το Βέλγιο, την Λιθουανία και τη Σουηδία με ποσοστό 16%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι 7 κράτη-μέλη της ΕΕ βρίσκονται σε μονοψήφια επίπεδα.
Ο πίνακας με την κατάταξη των χωρών ανά τομέα έχει ως εξής:
|
Website |
Use at least one type of social media |
Formal policy for social media use |
Social networks |
Multimedia content-sharing websites |
Blogs or micro blogs |
Wiki-based knowledge-sharing tools |
EU28 |
73 |
30 |
8 |
28 |
11 |
10 |
6 |
Belgium |
78 |
35 |
9 |
31 |
16 |
10 |
5 |
Bulgaria |
47 |
31 |
6 |
30 |
9 |
5 |
4 |
Czech Republic |
80 |
16 |
5 |
15 |
6 |
3 |
2 |
Denmark |
92 |
40 |
16 |
36 |
14 |
8 |
5 |
Germany |
84 |
33 |
7 |
29 |
13 |
7 |
11 |
Estonia |
76 |
27 |
4 |
24 |
7 |
5 |
2 |
Ireland |
75 |
48 |
20 |
46 |
14 |
20 |
7 |
Greece |
61 |
34 |
8 |
28 |
16 |
11 |
7 |
Spain |
68 |
31 |
9 |
29 |
15 |
13 |
5 |
France |
65 |
19 |
4 |
17 |
5 |
5 |
3 |
Croatia |
68 |
37 |
7 |
30 |
14 |
6 |
13 |
Italy |
67 |
25 |
5 |
21 |
10 |
6 |
4 |
Cyprus |
66 |
38 |
17 |
37 |
13 |
13 |
4 |
Latvia |
56 |
15 |
3 |
13 |
5 |
7 |
2 |
Lithuania |
75 |
38 |
6 |
31 |
16 |
9 |
14 |
Luxembourg |
79 |
30 |
6 |
26 |
12 |
8 |
7 |
Hungary |
61 |
26 |
3 |
22 |
10 |
2 |
6 |
Malta |
78 |
55 |
14 |
52 |
20 |
12 |
11 |
Netherlands |
84 |
50 |
18 |
45 |
23 |
27 |
7 |
Austria |
86 |
39 |
11 |
35 |
14 |
7 |
10 |
Poland |
66 |
19 |
3 |
16 |
8 |
3 |
4 |
Portugal |
59 |
36 |
9 |
33 |
12 |
6 |
4 |
Romania |
42 |
19 |
5 |
17 |
6 |
3 |
2 |
Slovenia |
80 |
37 |
9 |
34 |
13 |
8 |
2 |
Slovakia |
80 |
26 |
8 |
21 |
11 |
4 |
6 |
Finland |
94 |
37 |
13 |
34 |
14 |
8 |
6 |
Sweden |
89 |
45 |
15 |
42 |
16 |
13 |
9 |
United Kingdom |
82 |
42 |
15 |
40 |
15 |
23 |
6 |
Iceland |
83 |
60 |
12 |
58 |
18 |
14 |
5 |
Norway |
79 |
46 |
17 |
43 |
12 |
9 |
5 |
Former Yug. Rep. of Macedonia |
54 |
36 |
8 |
33 |
15 |
6 |
7 |
Σχόλια