Περισσότερα από 430.000 ήταν τα tablets που πωλήθηκαν στην ελληνική αγορά μέσα στο 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK Hellas, παρουσιάζοντας εκρηκτικό ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ειδικότερα, το σύνολο των πωλήσεων ήταν σχεδόν τριπλάσιο σε σχέση με το 2012, όταν είχαν πουληθεί με βάση τη GfΚ περίπου 120.000 συσκευές. Αντίστοιχα, το μέγεθος της αγοράς άγγιξε τα 93 εκατομμύρια ευρώ, οπότε με έναν πρόχειρο υπολογισμό η μέση τιμή απόκτησης κυμαίνεται λογικά λίγο πάνω από τα 200 ευρώ. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK σχεδόν στο 1/3 του συνόλου των πωλήσεων (31%) η τιμή τους ήταν κάτω των 100 ευρώ, ενώ η περιοχή κάτω από 200 ευρώ αντιστοιχούσε στο 66% των πωλήσεων. Τέλος, στο εύρος 200-500 ευρώ το ποσοστό των πωλήσεων έφθασε το 26%
Η έρευνα της GfK επιβεβαιώνει ότι ο ολιγοπωλιακός χαρακτήρας της αγοράς το 2012 έδωσε τη θέση του το 2013 σε μια πληθώρα μαρκών με πάνω από 10 από αυτές να καταλαμβάνουν μερίδιο άνω του 3%. Η πρωτοκαθεδρία των 10’’ αντικαταστάθηκε από τις 7’’, όπου πλέον αποτελούν τα 2/3 των πωλήσεων. Παράλληλα, οι συσκευές με ενσωματωμένο 3G/4G περιορίστηκαν στο 20% της αγοράς, χάνοντας έδαφος από τις πιο οικονομικές Wi-Fi συσκευές.
Για την τρέχουσα χρονιά, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η αγορά θα κινηθεί σε ρυθμούς +50%, ενώ δεν αποκλείουν και μια σταδιακή μείωση του υπερβολικού (πλέον) αριθμού των διαθέσιμων μοντέλων.
Σχόλια