Κάθε χρόνο, πάνω-κάτω την ίδια περίοδο η Deloitte εδώ και 13 χρόνια παρουσιάζει τα αποτελέσματα της ετήσιας έκθεσης με τίτλο Προβλέψεις για τους κλάδους της Τεχνολογίας, των ΜΜΕ και των Τηλεπικοινωνιών (TMT). Έτσι λοιπόν συμβαίνει και φέτος, παρουσιάζοντας τις σημαντικότερες τάσεις για το 2014. Πάρε λοιπόν μια βαθιά ανάσα γιατί ξεκινούν οι αριθμοί και τα αποτελέσματα της έκθεσης. Ξεκινάμε με κάποια επιγραμματικά:
Τα 10 εκατομμύρια συσκευές αναμένεται να φθάσουν οι πωλήσεις των wearable electronics (ρολόγια, γυαλιά κ.ά.)
Η συνολική αξία των παραπάνω συσκευών αναμένεται να φθάσει τα 3 δισ. δολάρια.
Τα έξυπνα γυαλιά αναμένεται να αποφέρουν τα περισσότερα έσοδα, με τις πωλήσεις να υπολογίζονται σε περίπου 4 εκατομμύρια τεμάχια, με μέση τιμή λιανικής πώλησης τα 500 δολάρια.
Οι πωλήσεις των έξυπνων βραχιολιών φυσικής κατάστασης αναμένεται να φθάσουν τα 4 εκατομμύρια σε τεμάχια, με μέση τιμή πώλησης τα 140 δολάρια, ενώ τα έξυπνα ρολόγια θα αγγίξουν σε πωλήσεις τα 2 εκατομμύρια, με μέση τιμή πώλησης τα 200 δολάρια.
50 εκατομμύρια νοικοκυριά θα διπλασιάσουν τις τηλεοπτικές συνδρομές τους
H συνολική αξία των δικαιωμάτων αναμετάδοσης των δημοφιλέστερων αθλητικών διοργανώσεων θα σημειώσει αύξηση της τάξεως του 14%, καθοδηγούμενη από αθλητικά πρωταθλήματα της Βόρειας Αμερικής και από το Ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο.
Tα phablets (τα μεγάλα smartphones με οθόνη από 5 έως 6,9 ίντσες, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κινητά τηλέφωνα και ως tablets), θα ξεπεράσουν τις πωλήσεις των tablets κατά 25 δισ. δολάρια.
Οι συνολικές, ανά τον κόσμο, πωλήσεις smartphones, tablets, ηλεκτρονικών υπολογιστών, τηλεοράσεων και κονσόλων παιχνιδιών θα υπερβούν τα 750 δισ. δολάρια.
Τα smartphones, το κυριότερο προϊόν των διασυνδεδεμένων συσκευών (με 375 δισ. δολάρια κύκλο εργασιών κατά το 2014), πλησιάζουν σε σημείο κορεσμού στις περισσότερες ηλικιακές ομάδες, εκτός από την ομάδα 55+ ετών.
Το 2014, τα άμεσα μηνύματα κινητών τηλεφώνων (IMS) θα καλύψουν περίπου το 70% όλων των γραπτών μηνυμάτων που θα σταλούν μέσω κινητών τηλεφώνων, αλλά μόνο το 3% της αξίας του συνόλου των γραπτών μηνυμάτων.
Γραπτή επικοινωνία
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν τα αποτελέσματα της έκθεσης σχετικά με τη γραπτή επικοινωνία και τον τρόπο με τον οποίο υπηρεσίες όπως το Viber ή το WhatsApp και τόσες άλλες έχουν υποκαταστήσει τα SMS. Σύμφωνα με την Deloitte, κάθε μέρα θα αποστέλλονται 70 δισ. μηνύματα από κινητά, από τα οποία όμως μόνο 21 δισ. θα αφορούν τα παραδοσιακά σύντομα γραπτά μηνύματα (SMS). Και ακολουθεί ένα στοιχείο που δείχνει καθαρά το λόγο για τον οποίο το κοινό έχει στραφεί σ’ αυτές τις υπηρεσίες. Πόσο δηλαδή φθηνότερες είναι. Τα έσοδα από τα μηνύματα για το 2014 υπολογίζονται σε περίπου 100 δισ. δολάρια, όμως μόλις 2 δισ. δολάρια θα προέλθουν από υπηρεσίες άμεσων μηνυμάτων κινητών τηλεφώνων. Τέλος, σε παγκόσμιο επίπεδο, ο όγκος των άμεσων μηνυμάτων κινητών τηλεφώνων και των μηνυμάτων κειμένου θα μεγαλώσει, παρά το γεγονός ότι σε κάποιες αναπτυγμένες αγορές μπορεί να μειωθούν τα παραδοσιακά σύντομα γραπτά μηνύματα (SMS).
Η ευκαιρία των… ηλικιωμένων
Σύμφωνα με την Deloitte, το 2014 θα είναι το έτος των λεγόμενων «baby boomers» (άτομα με χρονολογία γέννησης μεταξύ 1946-1964) ενός καταναλωτικού κοινού με τις δικές του προκλήσεις και ευκαιρίες. Το να οδηγηθούν οι baby-boomers στο να αξιοποιούν όλες τις λειτουργίες των smartphones τους και όχι απλά να το χρησιμοποιούν σαν ένα παραδοσιακό κινητό τηλέφωνο αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας.
Η έκθεση μελετά και τα eVisits (ηλεκτρονικές ιατρικές επισκέψεις) και προβλέπουν ότι αυτές θα αρχίσουν να εξελίσσονται σε επικρατούσα τάση. Θα παρατηρηθεί ένα σημείο καμπής μέσα στο 2014 όσον αφορά την υιοθέτησή τους, εν μέρει λόγω της πίεσης που ασκείται για μείωση των ιατρικών δαπανών και τη βελτίωση της ιατροφαρμακευτικής φροντίδας, αλλά κυρίως λόγω των αλλαγών στον τομέα της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιακών υποδομών. Τέλος, η Deloitte εξετάζει τις συνθήκες που θα μπορούσαν να μετατρέψουν τα Μαζικά Ανοιχτά Διαδικτυακά Μαθήματα (Massive Online Open Courses (MOOCs)) σε ένα σημαντικό παράγοντα μέχρι το 2020, ο οποίος να αντιπροσωπεύει πάνω από το 10% του συνόλου των μαθημάτων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης στις επιχειρήσεις. Νέες τεχνολογίες, εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας και η ανάγκη για αναβάθμιση των δεξιοτήτων που γρήγορα καθίστανται παρωχημένες, υποκινούν την τάση αυτή, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα MOOCs θα αυξηθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό μακροπρόθεσμα, ακόμα και αν η διάδοσή τους το 2014 είναι ελάχιστη.
Σχόλια