Εξαιρετικά δημοφιλής αποδεικνύεται η χρήση του κινητού τηλεφώνου και για πρόσβαση σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (βλ. Facebook) στην Ευρώπη, σύμφωνα με τελευταία έρευνα της Canalys. Η έρευνα, όμως, έδειξε και κάτι ακόμη: ότι η πιο δημοφιλής χρήση του κινητού τηλεφώνου στους νεους -πέραν της ομιλίας και των SMS- είναι να ακούνε μουσική.
Η Canalys πραγματοποίησε μία έρευνα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2400 χρήστες κινητών τηλεφώνων και προσωπικών υπολογιστών στην Ευρώπη. Σε ποσοστό 79% απάντησαν ότι ήταν χρήστες υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης. Μάλιστα, είναι αξιοσημείωτο ότι στην Πορτογαλία μόλις το 15% απάντησε αρνητικά στην ερώτηση αν χρησιμοποιεί και τις δύο πλατφόρμες (PC και κινητό), ενώ το υψηλότερο ποσοστό παρατηρήθηκε στη Σουηδία με 26%. Για την Ελλάδα, δεν υπάρχει αναφορά αλλά είναι σίγουρο ότι το ποσοστό θα ήταν κοντά σε εκείνο της Πορτογαλίας.
Στην κατηγορία 16-25 ετών το ποσοστό ήταν στο 90%, όμως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το 31% αυτών που ανήκουν στη συγκεκριμένη κατηγορία, χρησιμοποιούν τόσο το PC τους όσο και το κινητό τηλέφωνο τους για πρόσβαση σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Κάτι τέτοια στοιχεία βλέπουν οι κατασκευαστές κινητών τηλεφώνων και παρουσιάζουν συσκευές που δίνουν έμφαση στον τομέα της κοινωνικής δικτύωσης. Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα KIN ONE και KIN TWO της Microsoft και τα C3, C6 και Ε5 της Nokia, ενώ τέτοιου είδους συσκευές έχουν πολλές τόσο η Samsung όσο και η LG.
Όμως, την ίδια στιγμή, η έρευνα δείχνει ότι πέραν της ομιλίας και των SMS, η πιο δημοφιλής ασχολία με το κινητό τηλέφωνο για τη συγκεκριμένη ηλικιακή κατηγορία είναι η ακρόαση μουσικής και ακολουθούν το instant messaging και το «σερφάρισμα» στο Διαδίκτυο και η πρόσβαση σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Κάτι που για την Canalys σημαίνει πως συσκευές που δίνουν αποκλειστικά έμφαση στο Facebook δεν πρόκειται να έχουν μεγάλες πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας. Αν δίνουν, όμως, έμφαση και σε άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες και στο instant messaging, τότε τα πράγματα διαφοροποιούνται.
Σχόλια