Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι ό,τι πιο πετυχημένο στην Ιαπωνία και ειδήσεις όπως αυτή κάνουν τα πράγματα χειρότερα: μόνο τον Απρίλιο, πρώτο μήνα του οικονομικού έτους, κλάπηκαν από online τραπεζικούς λογαριασμούς μικρών επιχειρήσεων περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια, ποσό μεγαλύτερο από όσο είχε καταγραφεί πέρσι για ολόκληρη τη χρονιά –έναντι των 50 περιστατικών του Απριλίου, πέρσι είχαν σημειωθεί 34 με συνολικές απώλειες 1,8 εκατομμυρίου δολαρίων.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, το πρόβλημα δεν ήταν με τα ίδια τα τραπεζικά συστήματα (που στην Ιαπωνία είναι όσο ασφαλή είναι παντού) όσο με τους τελικούς χρήστες οι οποίοι είτε έπεσαν θύματα «social engineering» και έδωσαν οι ίδιοι τα στοιχεία τους, είτε δεν είχαν επαρκή προστασία στους υπολογιστές τους. Σύμφωνα με τις τράπεζες, το μεγάλο πρόβλημα είναι μέχρι ποιου σημείου θα αποζημιώνουν τα θύματα των εν λόγω κλοπών και αν και κάτα πόσον οι αποζημιώσεις θα λειτουργήσουν σαν αντικίνητρο ώστε οι εταιρείες να αυξήσουν τα μέτρα τους.
Σχόλια