Όχι, πλέον δεν είναι μόνο οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, συνεχώς συνδεδεμένοι σε ένα δίκτυο. Είναι και ένα πλήθος άλλων συσκευών και αντικειμένων που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Ένα από αυτά είναι και το αυτοκίνητο. Μπορεί βέβαια κάποια από αυτά να μην είναι online στο Internet αλλά η ευρεία χρήση αισθητήρων που διαθέτουν τα περισσότερα, δημιουργούν ένα δίκτυο, μεταξύ εξωτερικής επιφάνειας, καμπίνας και οδηγού. Η εντυπωσιακή χρήση της τεχνολογίας στην αυτοκίνηση είναι γεγονός και πέντε τυχαία παραδείγματα μας βοηθούν να κατανοήσουμε, ότι από το πιο σύγχρονο μέχρι ένα μέσο, προσιτό αυτοκίνητο πως την εκμεταλλεύονται προς όφελος του οδηγού και των επιβατών.
F1 McLaren MP4-25
Κάθε φορά που ο Jenson Button ή ο Lewis Hamilton βγαίνουν στις πίστες του πρωταθλήματος της F1 με την MP4-25, 300 κανάλια πληροφοριών, μεταφέρουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο στο υπόλοιπο team της McLaren. Τόσοι είναι οι αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι τόσο σε κάθε αυτοκίνητο όσο και στον οδηγό του, για να πληροφορήσουν, με τη βοήθεια της τηλεμετρίας, την ομάδα για τις επιδόσεις, την κατάσταση της MP4-25 και των πιλότων της.
Μάλιστα, όπως έγινε πρόσφατα γνωστό, η τεχνολογία που χρησιμοποιεί η McLaren για την παρακολούθηση της κατάστασης των οδηγών της αλλά και σε ένα πλήθος αθλητών, όπως ποδηλάτες, ιστιοπλόοι κ.α. μέσω συνεργασίας της εταιρείας με την UK sport θα χρησιμοποιηθεί και στο χώρο της ιατρικής. Άλλωστε, όπως εξήγησαν, πρόσφατα, άνθρωποι της εταιρείας στους Times Online, όταν έχεις τη δυνατότητα να παρακολουθείς τη λειτουργία της καρδιάς ενός κορυφαίου αθλητή, μπορεί και ένας γιατρός να κάνει το ίδιο για να παρακολουθήσει την καρδιά ενός ασθενούς
Η Chrysler υιοθετεί τεχνολογία της NASA στα αυτοκίνητά της
Όπως ανέφερε ένα πρόσφατο δελτίο Τύπου της NASA, η αμερικάνικη υπηρεσία διαστήματος συνεργάζεται με την Chrysler, ώστε τεχνολογίες που χρησιμοποιεί η πρώτη στις διαστημικές της αποστολές να χρησιμοποιηθούν σε μελλοντικά αυτοκίνητα της δεύτερης, μέσω αμοιβαίας μεταφοράς τεχνογνωσίας σε τομείς όπως συστήματα μεταφοράς, ασύρματες τεχνολογίες, ρομποτική, μείωση κατανάλωσης ενέργειας κ.α.
Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε από την πλευρά της Chrysler, η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει τις έρευνες της NASA σε αισθητήρες πλοήγησης σε επιφάνειες για προειδοποιητικά συστήματα των αυτοκινήτων της.
Η General Motors υιοθετεί την τεχνολογία Augmented Reality στα αυτοκίνητά της
Το τελευταίο διάστημα ακούμε όλο και πιο συχνά για τα νέα συστήματα που υιοθετούν τα αυτοκίνητα προκειμένου να προστατέψουν τον οδηγό και τους επιβάτες τους σε δύσκολες οδηγικές συνθήκες. Προηγμένα συστήματα φωτισμού που προσαρμόζονται ανάλογα το οδόστρωμα ή τις καιρικές συνθήκες, πλευρικές κάμερες που μαρτυρούν τα γνωστά «τυφλά σημεία» ή που βοηθούν στο παρκάρισμα, αισθητήρες που μπορούν να αναγνωρίσουν τις λωρίδες κυκλοφορίας και να ειδοποιήσουν τον οδηγό σε περίπτωση υπέρβασης είναι μόνο μερικά από αυτά τα παραδείγματα.
Η General Motors βρίσκεται αυτήν την περίοδο σε διαδικασία δοκιμών υιοθέτησης της τεχνολογίας Augmented Reality στα αυτοκίνητά της. Με αυτόν τον τρόπο, πιστεύει ότι θα μπορούσε να εξασφαλίσει την ασφάλεια του αυτοκινήτου σε περίπτωση απροσδόκητων συμβάντων. Για παράδειγμα, ειδικοί αισθητήρες θα μπορούσαν να ανιχνεύουν αντικείμενα κοντά ή πάνω στο δρόμο και ανάλογα με τη θέση και τη γωνία του κεφαλιού του οδηγού να τον ειδοποιούν για πιθανούς κινδύνους. Παράλληλα, σε συνθήκες ομίχλης μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα υπόδειξης με laser των ορίων του δρόμου, ώστε να διευκολύνεται ο οδηγός και να αποφεύγονται δυσάρεστα ενδεχόμενα (ενδεικτικό είναι το βίντεο στο τέλος του κειμένου για τη χρήση της συγκεκριμένης τεχνολογίας από την GM).
Φωνητικό σύστημα ελέγχου του αυτοκινήτου από τη Ford
Πριν λίγο καιρό η Ford ανακοίνωσε τη λύση Sync AppLink, μέσω της οποίας ο οδηγός θα μπορεί να διαχειρίζεται εφαρμογές του κινητού του τηλεφώνου, φωνητικά, κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Έτσι, ένας οδηγός εκτός από το να δέχεται κλήσεις (τηλεφωνικές όχι από την αστυνομία) θα μπορεί να διαχειρίζεται τις μουσικές λίστες κ.α. του κινητού του, μέσα από το multimedia σύστημα που θα έχει το Ford αυτοκίνητό του.
Σε πρώτη φάση, η λύση αυτή είναι συμβατή με Android και Blackberry κινητά, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες πλατφόρμες των smartphones, ενώ οι πρώτες συμβατές εφαρμογές είναι οι Pandora, Stitcher και OpenBreak (άσχετο, αλλά παρόλο που η λύση της Ford βασίζεται σε πλατφόρμα της Microsoft, δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα πλάνα για την υποστήριξη των Windows phones).
Το πρώτο αυτοκίνητο της Ford που θα κυκλοφορήσει με τη συγκεκριμένη λύση είναι το καινούργιο Fiesta, μέσα στο 2011.
Seat Alhambra
Και φθάνοντας στο αντίθετο άκρο της McLaren, μελετάμε το MPV της Seat, ένα προσιτό, οικογενειακό αυτοκίνητο στο οποίο όμως έχει τοποθετηθεί ένα έξυπνο σύστημα προβολέων, το οποίο μπορεί να ανιχνεύει με τη βοήθεια αισθητήρων οχήματα που έρχονται από την αντίθετη κατεύθυνση και μειώνει την έντασή τους.
Επιπλέον, διαθέτει προηγμένο σύστημα παρκαρίσματος, το οποίο μανουβράρει κατάλληλα το όχημα, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κάνει οποιαδήποτε κίνηση.
Πέντε τελείως διαφορετικά παραδείγματα, πέντε διαφορετικές φιλοσοφίες αυτοκίνησης, που διαθέτουν ένα κοινό στοιχείο. Τη χρήση υψηλής τεχνολογίας που μετατρέπει τα αυτοκίνητα σε "ζωντανούς" οργανισμούς.
Σχόλια