Αν δεν είναι κάποια προσπάθεια trolling της έρευνας, τότε το αποτέλεσμα είναι μάλλον απογοητευτικό. Σύμφωνα με την έρευνα του Παρατηρητηρίου για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Α.Ε. που διεξήχθη το τέταρτο τρίμηνο του 2013, το 34,4% των Ελλήνων απάντησαν ότι δεν έχουν έρθει σε επαφή ποτέ με ηλεκτρονικό υπολογιστή. Αυτό είναι μια απογοητευτική απάντηση, που μάλλον ξεπερνάει σε σημασία τα υπόλοιπα αισιόδοξα σημεία της έρευνας και στα οποία επικεντρώνεται το σχετικό δελτίο Τύπου.
Συμπερασματικά από την έρευνα διαπιστώνεται ότι το ποσοστό των πολιτών που χρησιμοποιούν τακτικά το Διαδίκτυο αυξάνεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια και μάλιστα με επιταχυνόμενο ρυθμό. Ο προσωπικός υπολογιστής παραμένει η πιο δημοφιλής συσκευή πρόσβασης στο διαδίκτυο, ενώ χάρη στην τεχνολογία 3G και τα «έξυπνα κινητά» αυξάνεται σημαντικά και η πρόσβαση μέσω mobile συσκευών.
Αντίστοιχα, αυξάνεται το ποσοστό των ατόμων που αγοράζουν αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση μέσω Διαδικτύου, με δημοφιλέστερες κατηγορίες προϊόντων τα είδη ένδυσης και υπόδησης και τις ηλεκτρονικές συσκευές. Οι Έλληνες, ακολουθώντας την τάση και των λοιπών ευρωπαϊκών χωρών, προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριους πωλητές και παρακινούνται κυρίως από τις δυνητικά χαμηλότερες τιμές, πραγματοποιώντας 1-5 αγορές ανά τρίμηνο και δαπανώντας έως και 500 ευρώ συνολικά.
Στην ίδια έρευνα, το ενδιαφέρον εστιάζεται και σε επιμέρους πληθυσμιακές ομάδες (ηλικιωμένους, ΑΜΕΑ, μετανάστες, άτομα χαμηλού μορφωτικού επιπέδου και ανέργους) με σκοπό να αναδείξει τον τρόπο που αξιοποιούν το διαδίκτυο και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους σε διαθεσιμότητα αντίστοιχων υπηρεσιών.
Τα συνολικά συμπεράσματα της έρευνας μπορείτε να τα βρείτε στη συγκεκριμένη σελίδα από το site της Κοινωνίας της Πληροφορίας.
Σχόλια