Στο κύμα δημοσιότητας που δημιούργησε χθες η Apple με τη νέα υπηρεσία πληρωμών μέσω iPhone, Apple Pay, «πάτησαν» τόσο η Visa όσο και η MasterCard, οι οποίες προχώρησαν σήμερα σε επίσημες ανακοινώσεις με το ίδιο θέμα.
Ειδικότερα, η Visa στην ανακοίνωσή της κάνει λόγο για τη στενή συνεργασία της με την Apple για την ανάπτυξη της υπηρεσίας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά για τη σημασία της απόφασης της αμερικάνικης εταιρείας να μπει στη συγκεκριμένη αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρει ότι «η απόφαση της Apple να μπει στη συγκεκριμένη αγορά αντικατοπτρίζει το περιθώριο ευκαιριών που υπάρχει σήμερα στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Η υποστήριξη εκ μέρους της Apple θα ενισχύσει τη χρήση των ανέπαφων υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για όλους τους εμπλεκόμενους στο οικοσύστημα των πληρωμών μέσω κινητού».
Από την άλλη πλευρά, η ανακοίνωση της MasterCard είναι πιο γενικού χαρακτήρα και αφιερώνεται κυρίως στις δικές της ενέργειες ώστε οι ανέπαφες πληρωμές (είτε μέσω πιστωτικών καρτών είτε μέσω smartphone) να έχουν ακόμα μεγαλύτερη αποδοχή. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ανακοίνωση, η MasterCard θέλει να «διασφαλίσει ότι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν ανέπαφες πληρωμές, μέσω της τεχνολογίας NFC σε όλα τα τερματικά αποδοχής καρτών (POS) στην Ευρώπη έως το 2020». Μάλιστα, η εταιρεία θέτει από σήμερα συγκεκριμένες προθεσμίες:
- Τα ήδη υπάρχοντα τερματικά σημεία πωλήσεων θα αντικατασταθούν στο τέλος του κύκλου ζωής τους, αλλά το αργότερο έως την 1η Ιανουαρίου 2020.
- Τα νέα τερματικά αποδοχής καρτών πρέπει να έχουν προσαρμοστεί στη νέα πρακτική, κατόπιν της εγκατάστασής τους, από την 1η Ιανουαρίου 2016.
Ταυτόχρονα, δημοσιοποιεί και τα αποτελέσματα μιας έρευνας της PRIME Research, με βάση τα οποία η τεχνολογία των ανέπαφων πληρωμών υιοθετείται γρήγορα από τους καταναλωτές, οι οποίοι μάλιστα περιμένουν το σύνολο των εμπόρων να συμβαδίσουν με τη νέα τεχνολογία. Οι κορυφαίες χώρες στην Ευρώπη, όπου οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να υιοθετήσουν τις ανέπαφες πληρωμές και να τις ενσωματώσουν στην καθημερινότητά τους είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Πολωνία, η Ρωσία, η Ιταλία, η Ουγγαρία και η Γαλλία. Μάλιστα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι καταναλωτές βλέπουν την αποδοχή των ανέπαφων πληρωμών και την ταχύτητα έγκρισης από τους εμπόρους ως παράγοντα διαφοροποίησης, ενώ οι κάτοικοι της Μόσχας απολαμβάνουν την ευκολία του να είναι σε θέση να πληρώσουν για το μετρό με την κάρτα τους.
Σχόλια