Αυξημένη κατά 11,8% ήταν η αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων για το τρίτο τρίμηνο του 2014, κλείνοντας στα 477 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK. Η ελληνική αγορά για το τρίτο τρίμηνο του 2014 συνεχίζει την ανάκαμψη, με έξι από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, τρείς από τους οποίους –τηλεπικοινωνίες, ηλεκτρικά καταναλωτικά προϊόντα και τα είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα- είχαν διψήφια ανάπτυξη.
Ας δούμε αναλυτικότερα πως κινήθηκαν οι διάφορες κατηγορίες προϊόντων…
Προϊόντα Πληροφορικής
Οι κατηγορίες της πληροφορικής κατέγραψαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο θετική πορεία. Την εξαιρετική πορεία των tablets ακολουθούν για άλλο ένα τρίμηνο και οι σταθεροί και φορητοί υπολογιστές, δημιουργώντας τις συνθήκες ώστε να αναπτυχθούν και οι άμεσα επηρεαζόμενες κατηγορίες όπως οι οθόνες, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ τόσο οι υπολογιστές όσο και τα tablets καταγράφουν σημαντική πτώση μέσης τιμής ως απόρροια του έντονου ανταγωνισμού και των προσφορών, τα περιφερειακά σημείωσαν άνοδο μέσης τιμής καθώς ο καταναλωτής αναζητά καλύτερη ποιότητα στην χρήση τους.
Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα
Η έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς τον Σεπτέμβρη βοήθησε να διατηρηθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης σε διψήφια επίπεδα +10,9%. Εκτυπωτές και πολυμηχανήματα κατέγραψαν αντίστοιχα επίπεδα ανόδου, αμφότερα λίγο πάνω από 10%. Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει το γεγονός ότι η μέση τιμή των πολυμηχανημάτων μετά από αρκετά τρίμηνα ήρθε ψηλότερα σε σχέση με αυτή των εκτυπωτών.
Μεγάλες Οικιακές Συσκευές
Σημαντική άνοδο παρουσιάζει και κατά το τρίτο τρίμηνο του 2014 ο τομέας των λευκών συσκευών, με την μέση τιμή να διατηρείται και σε αυτή τη περίοδο σταθερή.
Οδηγοί της συγκεκριμένου ανόδου αποτέλεσαν τα ψυγεία που βρίσκονται στο τέλος του εποχικού τους κύκλου, και τα πλυντήρια ρούχων. Για τα μεν ψυγεία, οι μεγαλύτερες διαστάσεις (πλάτος μεγαλύτερο των 70cm) αυξάνουν τη δυναμική τους και σε αυτό έχει βοηθήσει και η χαμηλή μέση τιμή. Τα πλυντήρια που διαθέτουν και δυνατότητα στεγνωτηρίου και τα στεγνωτήρια αποτελούν δυο κατηγορίες οι οποίες «τραβούν» την μέση τιμή σε υψηλότερα επίπεδα.
Η σημαντική άνοδος στις κουζίνες προέρχεται μεταξύ άλλων και από τα φοιτητικά πακέτα προσφορών τη περίοδο του Σεπτεμβρίου. Η αύξηση αυτή παρατηρείται στην υποκατηγορία των «ελεύθερων» συσκευών, τάση η οποία ισχύει και στα πλυντήρια πιάτων.
Μικρές Οικιακές Συσκευές
Ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών παρουσίασε μικρή αύξηση κατά το 3ο τρίμηνο συνεχίζοντας την θετική του πορεία από την αρχή του έτους. Τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου δείχνουν την κατηγορία της στοματικής υγιεινής με τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες να είναι η κατηγορία με το υψηλότερο θετικό πρόσημο και να ακολουθούν οι φρυγανιέρες και τα ηλεκτρικά σίδερα. Επίσης, κατηγορίες όπως οι φριτέζες, βραστήρες & προσωπικής φροντίδας (πιστολάκια, στιλιστικά μαλλιών) εμφανίζονται με θετική απόδοση την ίδια περίοδο.
Η περίοδος των εκπτώσεων καθώς και αυτή των φοιτητικών πακέτων είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του τριμήνου τα οποία κέντρισαν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί και η κατηγορία των ηλεκτρικών σκουπών η οποία εμφανίζεται θετική και θα έχει ενδιαφέρον τους προσεχείς μήνες καθώς κατά την διάρκεια αυτού του τριμήνου πραγματοπoιήθηκε το λανσάρισμα νέων μοντέλων σύμφωνα με την νέα νομοθεσία για την ενεργειακή κλάση.
Φωτογραφικά Είδη
Συνεχίστηκε η αρνητική τάση για τις φωτογραφικές μηχανές και για το τρίτο τρίμηνο της χρονιάς με τον τζίρο να καταγράφει απώλειες που έφτασαν το 11,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Σε αντίθεση με το σύνολο της αγοράς οι μηχανές με αποσπώμενους φακούς διατήρησαν για άλλο ένα τρίμηνο την ανοδική τους πορεία με τις αξίες να αυξάνονται κατά 20% περίπου. Σαν συνέπεια της αύξησης της συμμετοχής αυτών των μηχανών στο σύνολο της αγοράς των φωτογραφικών ήρθε και η άνοδος της μέσης τιμής κατά περίπου 18%.
Τηλεπικοινωνίες
Παρά την σημαντική πτώση των απλών κινητών, το γεγονός ότι τα έξυπνα τηλέφωνα –που σημείωσαν έντονη πτώση μέσης τιμής- κατέγραψαν για πρώτη φορά θετικό πρόσημο το 2014, οδήγησε τις Τηλεπικοινωνίες σε αύξηση τζίρου κατά 16% το τρίτο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013.
Η άνοδος της Κινητής Τηλεφωνίας συνέβαλε στο να διατηρηθούν για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο τα ποσοστά ανόδου σε επίπεδα άνω του 20% και για τα ακουστικά τηλεφώνου.
Τέλος παρόμοια τάση με τον κλάδο κατέγραψαν και τα Σταθερά Τηλέφωνα σημειώνοντας αύξηση τζίρου 5% με την μέση τους τιμή να παραμένει σχεδόν αναλλοίωτη σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα
Η ολοκλήρωση του Μουντιάλ τον Ιούλιο και η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην Αθήνα τον Αύγουστο και την Βόρεια Ελλάδα τον Σεπτέμβριο οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου πωλήσεων της τηλεόρασης κατά 24%.
Κατά το τρίτο τρίμηνο υπήρξε «στροφή» των καταναλωτών προς τις συσκευές 32 ιντσών, το οποίο σε συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες προσφορές του λιανεμπορίου οδήγησαν σε πτώση της μέσης τιμής κατά 18%.
Οι κονσόλες επωφελήθηκαν από το λανσάρισμα του Σεπτεμβρίου το οποίο συνέβαλλε στην αύξηση του ανταγωνισμού στις συσκευές νέας γενιάς και οδήγησε τον τζίρο σε άνοδο που ξεπέρασε το 70%.
Σχόλια