Επί 60 χρόνια ο δημοφιλέστερος κατάλογος της σύγχρονης μουσικής, το Billboard, μετρούσε ένα και μόνο πράγμα - τις πωλήσεις.
Για να φτάσει ένα τραγούδι ή ένα άλμπουμ στην κορυφή έπρεπε να είχε για την εβδομάδα αναφοράς καλύτερες πωλήσεις έναντι των υπολοίπων δημιουργιών.
Μέχρι ενός σημείου η πρακτική αυτή απέδιδε και αποτύπωνε σε γενικές γραμμές την πραγματικότητα.
Μετά ήρθε το Internet.
Λίγο μετά ήρθε και το streaming.
Και το Billboard έπρεπε να αλλάξει.
Και επειδή οι αλλαγές καλό είναι να είναι ριζικές, από τις 14 Δεκεμβρίου το Billboard θα μετράει πια όχι μόνο τις πωλήσεις, που ούτως ή άλλως αναφορικά με τα φυσικά μέσα (CD και βινύλιο που επανακάμπτει) είναι πια η μειονότητα, αλλά και το streaming.
Το ίδιο το Billboard περιγράφει την αλλαγή ως τη μεγαλύτερη αναβάθμιση των τελευταίων 23 ετών.
Νομίζουμε πως έχει δίκιο. Το "νέο" Billboard δεν θα μετράει μόνο τον ενθουσιασμό των ακροατών ή των φαν ενός μουσικού -ενθουσιασμός που εκδηλώνεται με αγορές στις offline και online αγορές- αλλά και την "κατανάλωση" των παραγωγών. Αν ακούς συνεχώς έναν δημιουργό ή ένα τραγούδι οι πιθανότητες λένε πως το κάνεις επειδή σου αρέσει και όχι επειδή κάποιος σου έβαλε ακουστικά στα αυτιά και σε σημαδεύει στο μέτωπο με ένα όπλο.
Φυσικά οι δημιουργοί του συρμού, της μόδας που λένε, θα ωφεληθούν και φανταζόμαστε πως αυτό θα συνέβαινε ούτως ή άλλως. Οι ανεξάρτητοι καλλιτέχνες θα δυσκολευτούν να μπουν στο Billboard αλλά αυτό μάλλον αποτελεί κανόνα τις τελευταίες δεκαετίες.
Όπως και να το δεις είναι μια σημαντική αλλαγή, μια σημαντική προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα. Μέσα από πλατφόρμες όπως το Spotify ή το Pandora εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο δηλώνουν τις μουσικές τους προτιμήσεις και αυτές πια θα μπορούν να μετρηθούν με τη βούλα του Billboard.
Σχόλια