Άλλη μια χρονιά, άλλο ένα ρεκόρ για τα smartphones, οι πωλήσεις των οποίων άγγιξαν τα 1,301 δισ. τεμάχια, καταγράφοντας αύξηση 27,6% σε σχέση με το 2013. Ο ρυθμός αύξησης της αγοράς έμεινε αναλλοίωτος καθόλη τη διάρκεια του 2014, όπως μαρτυρούν τα στοιχεία της IDC, με το τέταρτο τρίμηνο να κλείνει σε πωλήσεις 375 εκατομμυρίων τεμαχίων (αύξηση 28,2%).
Από πλευράς κατασκευαστών, τα στοιχεία της IDC για το ίδιο τρίμηνο είναι περίπου ίδια με εκείνα της Strategy Analytics, με μικρές διαφοροποιήσεις ως προς τα νούμερα αλλά ουσιαστικά με τα ίδια συμπεράσματα. Ειδικότερα, η IDC δεν δίνει την απόλυτη ισοπαλία μεταξύ Apple και Samsung (που είδαμε στην Strategy Analytics) αλλά εμφανίζει την Samsung με μερικές εκατοντάδες χιλιάδες τεμάχια περισσότερες πωλήσεις. Ως προς το μερίδιο αγοράς, αυτή η διαφορά δίνει ένα λίγο καλύτερο ποσοστό στη Samsung (20,01%) με την Apple να ακολουθεί πολύ κοντά στο 19,85%. Ωστόσο το συμπέρασμα από τα παραπάνω νούμερα παραμένει το ίδιο. Η αμερικάνικη εταιρεία είχε ένα εξαιρετικό τρίμηνο που την έφερε (σχεδόν) στην πρώτη θέση των κατασκευαστών, ενώ αντίθετα η κορεάτικη συνέχισε να εμφανίζει απώλειες στα τελευταία τρίμηνα του 2014, χάνοντας πλέον μερίδια αγοράς.
Τρίτη και τέταρτη θέση στην κατάταξη ανήκουν στην Lenovo και τη Huawei, με την πεντάδα των κορυφαίων να κλείνει με την Xiaomi, με πωλήσεις 16,6 εκατομμυρίων τεμαχίων στο τέταρτο τρίμηνο. Βέβαια, το στοιχείο που μαρτυράει την έκρηξη της τελευταίας είναι ο ρυθμός ανάπτυξης της εταιρείας καθώς σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013 η Xiaomi καταγράφει αύξηση 178%.
Vendor |
4Q14 Shipment Volumes |
4Q14 Market Share |
4Q13 Shipment Volumes |
4Q13 Market Share |
Year-Over-Year Change |
1. Samsung |
75.1 |
20.01% |
84.4 |
28.83% |
-11.0% |
2. Apple |
74.5 |
19.85% |
51.0 |
17.43% |
46.0% |
3. *Lenovo |
24.7 |
6.59% |
13.9 |
4.75% |
77.9% |
4. Huawei |
23.5 |
6.25% |
16.6 |
5.66% |
41.7% |
5. Xiaomi |
16.6 |
4.42% |
5.9 |
2.03% |
178.6% |
Others |
160.9 |
42.9% |
120.9 |
41.31% |
33.1% |
Total |
375.2 |
100.0% |
292.7 |
100.0% |
28.2% |
*Lenovo + Motorola |
24.7 |
6.6% |
19.5 |
6.7% |
26.4% |
Σε ετήσια βάση και για όλο το 2014, η κορυφαία πεντάδα έχει μερικές μικροαλλαγές. Η Samsung διατηρεί ακόμα μια διαφορά 10 ποσοστιαίων μονάδων από την Apple, όμως η απόσταση έχει μειωθεί από τις σχεδόν 16 μονάδες που απείχαν το 2013. Η Huawei βρίσκεται στην τρίτη θέση, η Lenovo στην τέταρτη, ενώ η LG καταλαμβάνει την πέμπτη θέση. Όσον αφορά τους υπόλοιπους κατασκευαστές, αυτοί μοιράζονται ένα ποσοστό 45,1% της αγοράς, ένα στοιχείο που υποδεικνύει σε ένα βαθμό τη διασπορά στις προτιμήσεις των καταναλωτών.
Vendor |
2014 Shipment Volumes |
2014 Market Share |
2013 Shipment Volumes |
2013 Market Share |
Year-Over-Year Change |
Samsung |
318.2 |
24.5% |
316.4 |
31.0% |
0.6% |
Apple |
192.7 |
14.8% |
153.4 |
15.1% |
25.5% |
Huawei |
73.6 |
5.7% |
49.0 |
4.8% |
50.4% |
*Lenovo |
70.0 |
5.4% |
45.5 |
4.5% |
54.1% |
LG |
59.2 |
4.6% |
47.8 |
4.7% |
24.0% |
Others |
587.3 |
45.1% |
407.4 |
40.0% |
44.2% |
Total |
1,301.1 |
100.0% |
1,019.4 |
100.0% |
27.6% |
*Lenovo + Motorola |
96.5 |
7.4% |
58.4 |
5.7% |
65.4% |
Σχόλια