Με συνολικό τζίρο 567 εκατομμυρίων ευρώ έκλεισε το τέταρτο τρίμηνο του 2014 για την αγορά των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, σημειώνοντας αύξηση 10,1% σε σύγκριση με το αντίστοιχο 4ο τρίμηνο του 2013. Όπως δείχνουν τα στοιχεία της GfK, τέσσερις από τους επτά τομείς να έχουν θετική παρουσία, δύο από τους οποίους –τηλεπικοινωνίες και οι λευκές συσκευές- είχαν διψήφια ανάπτυξη. Αντίθετη εντελώς εικόνα είχαμε στην κατηγορία των φωτογραφικών ειδών η οποία εμφάνισε διψήφια πτώση.
Προϊόντα Πληροφορικής: αρνητικό πρόσημο λόγω των προσφορών και της πτώσης της μέσης τιμής
Μετά από έξι συνεχόμενα τρίμηνα στα οποία τα προϊόντα πληροφορικής κατέγραφαν άνοδο,το τέταρτο τρίμηνο του 2014 σημείωσε οριακή πτώση. Ο έντονος ανταγωνισμός και οι συνεχιζόμενες προσφορές οδήγησαν κατηγορίες όπως tablets και φορητούς υπολογιστές σε σημαντική πτώση μέσης τιμής σε σχέση με πέρσι οδηγώντας τις σε χαμηλότερα επίπεδα αξιών παρά το θετικό τους πρόσημο σε κομμάτια. Τέλος, οι κατηγορίες των περιφερειακών όπως ποντίκια, πληκτρολόγια αλλά και οθόνες συνεχίζουν να καταγράφουν άνοδο σε αξίες.
Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλώσιμα: θετικό πρόσημο για έβδομο συνεχόμενο τρίμηνο
Παρά το γεγονός ότι η επιρροή της επιστροφής στα θρανία ήταν σαφώς μικρότερη σε σχέση με πέρσι, που η έναρξη της σχολικής / ακαδημαϊκής χρονιάς κράτησε μέχρι και τα μέσα Οκτώβρη η αγορά σημείωσε άνοδο σε αξίες. Η θετική πορεία της κατηγορίας βοηθήθηκε τόσο από τα εκτυπωτικά μηχανήματα όσο και από τα πολυμηχανήματα. Σε επίπεδο μέσης τιμής πώλησης αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός ότι τα πολυμηχανήματα καταγράφουν άνοδο εν αντιθέσει με τους εκτυπωτές που σημείωσαν σημαντική μείωση τιμής.
Οικιακές Συσκευές: σημαντική άνοδος για τις μεγάλες, πτώση για τις μικρές
Η κατηγορία των μεγάλων λευκών συσκευών συνέχισε και κατά το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς την ανοδική της πορεία. Τα πλυντήρια ρούχων και οι κουζίνες είναι οι προϊοντικές κατηγορίες με την μεγαλύτερη άνοδο, ενώ θετικό ήταν το momentum και για τα στεγνωτήρια, που εκμεταλλευόμενα την ρύπανση του ατμοσφαιρικού αέρα λόγω της θέρμανσης των νοικοκυριών, σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση, με την μέση τιμή να κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι μετά από μια πολύ μεγάλη περίοδο συνεχόμενης πτώσης της μέσης τιμής, το τελευταίο τρίμηνο σημειώθηκαν οι μικρότερες απώλειες οι οποίες οφείλονται κατά κύριο λόγο σε προσφορές από τις κατηγορίες των εντοιχιζόμενων συσκευών.
Ελαφρά αρνητική ήταν η εικόνα για τις μικρές οικιακές συσκευές, η οποία δεν συνέχισε τη θετική ανάπτυξη των προηγούμενων τριμήνων, παρά το γεγονός ότι κάποιες επιμέρους προϊοντικές κατηγορίες κινήθηκαν θετικά
Φωτογραφικά Είδη: εντείνεται ο ρυθμός πτώσης
Με το ποσοστό πτώσης να φτάνει το 15,3% ολοκληρώθηκε και το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς για τις φωτογραφικές μηχανές. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά την συνολική αρνητική εικόνα οι μηχανές αποσπώμενων φακών διατήρησαν το θετικό τους πρόσημο και στο κλείσιμο του έτους καταγράφοντας άνοδο αξιών κατά τους τελευταίους τρεις μήνες.
Τηλεπικοινωνίες: στην πρώτη θέση της προτίμησης των καταναλωτών
Οι τηλεπικοινωνίες ξεπέρασαν συνολικά τα 170 εκατομμύρια ευρώ καταγράφοντας αύξηση 29%. Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα αποτέλεσαν τον οδηγό των εξελίξεων με την μέση τους τιμή να διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Σημαντική συμβολή στην πορεία της αγοράς είχαν βέβαια τόσο τα σταθερά τηλέφωνα όσο και τα ακουστικά τηλεφώνων . Αξίζει να σημειωθεί ότι και στις δύο περιπτώσεις τα επίπεδα των μέσων τιμών σημείωσαν ελαφρά αύξηση σε σχέση με το περσινό τρίμηνο.
Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Προϊόντα: θετικό πρόσημο
Με την τηλεόραση και τις κονσόλες, κατηγορίες που αποτέλεσαν την βάση για την αύξηση του τζίρου, να διατηρούν το θετικό πρόσημο και στο τέταρτο τρίμηνο η αγορά σημείωσε άνοδο κατά 8,7%. Πέρα από τις δυο προαναφερθείσες κατηγορίες, αξίζει να σημειωθεί ότι ανοδική πορεία σημείωσαν επίσης οι βιντεοκάμερες αλλά και οι συσκευές αποθήκευσης (USB και κάρτες μνήμης). Οι μεν βιντεοκάμερες επωφελούμενες από την δυναμική που έχουν αναπτύξει οι κάμερες δράσης (action cameras) οι δε συσκευές αποθήκευσης από τις αυξημένες πωλήσεις λόγω εποχικότητας σε tablets και κινητά.
Σχόλια