Την έναρξη του τρίτου κύκλου του προγράμματος νεανικής καινοτόμου επιχειρηματικότητας egg (enter-grow-go) ανακοίνωσε η Eurobank, η οποία για την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος συνεργάζεται με το Corallia του ερευνητικού κέντρου Αθηνά.
To egg είναι ένα πρόγραμμα “επώασης” (incubation) επιχειρηματικών ιδέων προκειμένου να εξελιχθούν σε επιχειρήσεις. Στον πρώτο κύκλο του προγράμματος είχαν συμμετάσχει 21 ομάδες και στον δεύτερο 23 ομάδες, ενώ στον τρίτο κύκλο θα συμμετάσχουν 25 ομάδες.
Οι ενδιαφερόμενοι νέοι και νέες 18-40 ετών έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση για συμμετοχή στο πρόγραμμα μέχρι τις 31 Μαρτίου στην ιστοσελίδα του προγράμματος www.theegg.gr. Από τη διαδικασία αξιολόγησης θα προκύψουν 25 ομάδες, οι οποίες από τον προσεχή Ιούνιο και για ένα χρόνο θα τους παρέχεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο υποστήριξης προκειμένου να εξελίξουν σε επιχείρηση την ιδέα τους. Το πλαίσιο αυτό περιλαμβάνει τη φιλοξενία στις κτηριακές υποδομές του egg, συμβουλευτικές υπηρεσίες, κ.ά.
Μία σημαντική διαφορά σε σχέση με τις 2 προηγούμενες χρονιές είναι το νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων της Eurobank, το οποίο -τουλάχιστον αρχικά- αφορά τις ομάδες που “αποφοιτούν” από το egg. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δάνειο με ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους (π.χ. η διάρκεια αποπληρωμής είναι 7-10 έτη) και απλουστευμένες διαδικασίες μέχρι του ποσού των 25.000 ευρώ για κεφάλαιο κίνησης και μέχρι 50.000 ευρώ για απόκτηση παγίων. Στο πρόγραμμα χρηματοδότησης μπορούν να συμμετάσχουν και οι “απόφοιτοι” των προηγούμενων κύκλων του egg, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση για την επιλογή είναι τα συγκεκριμένα startups να έχουν δείξει ότι μπορούν να καταφέρουν να “επιβιώσουν”.
Σύμφωνα με τα στελέχη της τράπεζας, ο προϋπολογισμός του προγράμματος χρηματοδότησης για τη φετινή χρονιά είναι 1,5 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι αφορά και τόσο τις εταιρείες του δεύτερου κύκλου που αποφοιτούν μέσα στους επόμενους μήνες όσο και σε εκείνες του πρώτου κύκλου. Από την επόμενη χρονιά, εκτιμάται ότι οι ανάγκες χρηματοδότησης των επιλεγέντων εταιρειών θα μπορούν να καλυφθούν με ένα συνολικό ποσό της τάξεως των 700.00 ευρώ.
Όσον αφορά τα μέχρι τώρα αποτελέσματα του egg, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της σχετικής παρουσίασης, οι περισσότερες ομάδες του δεύτερου κύκλου έχουν καταφέρει να έχουν πωλήσεις με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την isMOOD, η οποία ιδρύθηκε στο τέλος του 2013, προσφέρει υπηρεσίες ανάλυσης δεδομένων από τα social media και ο τζίρος της έχει φθάσει τις 150.000 ευρώ. Επίσης, 3 από τις ομάδες του πρώτου κύκλου έχουν λάβει χρηματοδότηση από επενδυτές, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Eurobank είναι σε επαφή με ξένους φορείς προκειμένου να βρεθούν κεφάλαια που θα χρηματοδοτήσουν startups, “απόφοιτους” του egg.
Σχόλια