Ο γύρος του κόσμου με ένα ηλιακό αεροπλάνο

Απογειώθηκε πριν από λίγες ώρες από το Άμπου Ντάμπι το Solar Impulse 2.

Έχει άνοιγμα φτερών μεγαλύτερο από ένα Boeing 747, ζυγίζει όμως όσο ένα αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους. Είναι το Solar Impulse 2, το ηλιακό αεροπλάνο το οποίο ξεκίνησε πριν από λίγες ώρες (από το Άμπου Ντάμπι) το γύρο του κόσμου, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ως πηγή ενέργειας τον ήλιο. Κυρίως όμως είναι το όραμα των δύο ανθρώπων που βρίσκονται πίσω από αυτό το εγχείρημα: του Ελβετού André Borschberg και του συμπατριώτη του Bertrand Piccard. Δύο ανθρώπων, με πίστη, πάθος για την αεροπλοϊα και κυρίως πολύ δουλειά, καταφέρνουν να κάνουν πράξη το προσωπικό τους όνειρο.

Ο πρώτος, André Borschberg, επιχειρηματίας και πιλότος, με πολύχρονη εμπειρία πτήσεων από πολεμικά μέχρι πολιτικά αεροσκάφη, ο δεύτερος, Bertrand Piccard, είναι τρίτης γενιάς αεροναύτης (ο παππούς και ο πατέρας του είχαν το ίδιο πάθος) ήταν ο πρώτος άνθρωπος που πραγματοποίησε το γύρο του κόσμου, χωρίς στάση, με ένα αερόστατο το 1999. Μερικά χρόνια αργότερα (το 2003) ξεκινάει την υλοποίηση του project Solar Impulse, ενός ηλιακού αεροπλάνου με δυνατότητα πολύωρων πτήσεων και το 2008 ξεκινάει η συνεργασία των δύο αντρών, με τον André Borschberg να είναι ο πιλότος των πρώτων δοκιμαστικών πτήσεων του νέου εγχειρήματος.

Στιγμιότυπο από το ταξίδι Σαν Φρανσίσκο-Νέα Υόρκη με το Solar Impulse πίσω στο 2013

Οκτώ χρόνια μετά, με το Solar Impulse να έχει περάσει διάφορα στάδια (πρώτη νυχτερινή πτήση το 2010, πρώτη πτήση μεταξύ δύο ηπείρων από την Ελβετία στο Μαρόκο το 2012, διάσχιση των ΗΠΑ το 2013 κ.α.) ήρθε η στιγμή της μεγάλης δοκιμασίας. Του γύρου του κόσμου με περισσότερες από 500 ώρες πτήσης.

 

Το Solar Impulse 2 είναι το μεγαλύτερο ηλιακό αεροπλάνο που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Έχει μήκος 21,85 μέτρα, άνοιγμα φτερών 71,9 μέτρα, ύψος 6,37 μέτρα, είναι κατασκευασμένο εξ’ ολοκλήρου με ανθρακονήματα και ζυγίζει μόλις 2.300 κιλά. Το σύνολο της εξωτερικής του επιφάνειας είναι ντυμένο με ηλιακούς συλλέκτες που θα εξασφαλίσουν στο Solar Impulse την απαραίτητη αυτονομία για το ταξίδι του. Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά ως πηγή ενέργειας τον ήλιο το Solar Impulse θα μπορεί να πετάξει σε ύψη έως τα 9.000 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα τα 140 χιλιόμετρα την ώρα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα χρειαστεί περισσότερες από 500 ώρες πτήσης, ενώ θα πραγματοποιήσει και δώδεκα στάσεις σε διαφορετικές χώρες, τόσο για τις απαραίτητες εκδηλώσεις «διαφήμισης» του συγκεκριμένου εγχειρήματος όσο (και αυτό είναι το κυριότερο) για να ξεκουράζονται και να αλλάζουν οι πιλότοι. Το πιο δύσκολο κομμάτι του ταξιδιού είναι η διάσχιση του Ειρηνικού και του Ατλαντικού Ωκεανού, δύο διαδρομές χωρίς στάση που αναμένεται να διαρκέσουν κάθε μία από αυτές 5 ημέρες (και 5 νύχτες).

Πέρα από την ιδιαίτερη αναφορά που κάναμε στους δύο ιδρυτές και οραματιστές του, στο project του Solar Impulse 2 συμμετέχουν περίπου 80 τεχνικοί και προσωπικό εδάφους που είναι υπεύθυνοι για τον έλεγχο του ταξιδιού, την επικοινωνία με το αεροσκάφος και όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες για την ασφάλεια του ταξιδιού.

Το Solar Impulse 2 αναμένεται να κάνει σε λίγες ώρες την πρώτη του στάση στο Ομάν.

Οι André Borschberg και Bertrand Piccard κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, λίγο πριν την απογείωση του Solar Impulse 2 από το Άμπου Ντάμπι.

SOLAR IMPULSE,ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home