Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον οι εταιρείες θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους πλήθος πληροφοριών και εξελίξεων για να παρουσιάσουν ένα νέο μοντέλο που να ακουμπά τις ανάγκες των καταναλωτών.
Στο παρελθόν έχουμε αναφερθεί ξανά στο δύσκολο παζλ των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες πρέπει να προετοιμάζουν το δρόμο για τα οχήματά τους αρκετά χρόνια πριν τελικά τα δούμε στο δρόμο. Αυτό το δύσκολο παζλ, στο οποίο σ’ ένα βαθμό πρέπει να μαντεύουν το μέλλον, επιβάλλει σ’ αυτές την ανάγκη να πειραματιστούν. Να διακρίνουν τάσεις, από το χώρο της τεχνολογίας, πληθυσμιακές, δημογραφικές κ.α. και πάνω σ’ αυτές να κάνουν την… άσκησή τους, χωρίς το φόβο της αποτυχίας.
Ναι, πλέον και στις αυτοκινητοβιομηχανίες εισβάλει το ρίσκο, «η κουλτούρα της ενδεχόμενης αποτυχίας», η παραδοχή ότι είναι μέσα στο παιχνίδι της προσπάθειας για καινοτομία. Σ’ αυτό το παιχνίδι έχει μπει και η Ford, όπως είδαμε για ακόμα μία φορά στο Mobile World Congress. Άλλωστε, τo παραδέχτηκαν χωρίς αναστολές τα ίδια τα στελέχη της εταιρείας, όπως ο Don Butler, Executive Director στον τομέα Connected Vehicle & Services της εταιρείας.
Στιγμιότυπο από ένα από τα ανοικτά panels συζήτησης της Ford στο πλαίσιο του Mobile World Congress. Στο πάνελ συμμετείχαν οι: Erica Klampfl, Global Future Mobility Manager, Ford Research & Innovation Center, Don Butler, Executive Director Ford Connected Vehicle and Services, Meg Divitto, Vice President IBM Analytics, John Gleasure, Chief Commercial Officer, Perform Group.
Smart Mobility, μια ολιστική προσέγγιση
Αυτό το ρίσκο αντιπροσωπεύει και το project της εταιρείας Smart Mobility. Μια καινοτόμα προσπάθεια της Ford να προσφέρει μια ολιστική προσέγγιση στο ζήτημα της μετακίνησης στις μελλοντικές πόλεις. Στο πλαίσιο του Mobile World Congress η αμερικάνικη εταιρεία δεν παρουσίασε απλά και μόνο δύο ηλεκτρικά ποδήλατα ή μια εφαρμογή για το smartphone των χρηστών. Αυτά που έδειξε δεν έχουν τόσο στενά όρια. Αντίθετα, έδειξε ότι στις μελλοντικές μεγαλουπόλεις η μετακίνηση με το αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Ότι ο απλός κάτοικος ή ο επαγγελματίας θα μπορεί να μετακινείται μέσα σ’ αυτή χρησιμοποιώντας περισσότερα από ένα μεταφορικά μέσα, λαμβάνοντας υπόψη όλη τη διαθέσιμη πληροφορία που μπορεί να έχει στα χέρια του από το smartphone (είτε από online υπηρεσίες είτε από τους άλλους χρήστες) μειώνοντας το χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει στον προορισμό του και βελτιώνοντας κατ’ επέκταση την καθημερινότητά του. Θα μπορεί να έχει ως εναλλακτικές για τις καθημερινές μετακινήσεις του το ποδήλατο, τα μέσα μεταφοράς και το συνδυασμό αυτών, έχοντας υπόψη του συνθήκες όπως τα δρομολόγια, ο καιρός κ.α. Αν τα παραπάνω σου ακούγονται περισσότερο ως θεωρία ρίξε μια ματιά γύρω σου ή στην δική σου συμπεριφορά. Όταν ήρθε το μετρό στην Αθήνα αναγκάστηκες να το υιοθετήσεις και να αφήσεις π.χ. το λεωφορείο γιατί ήταν (και παραμένει) το πιο γρήγορο μέσο μαζικής μεταφοράς. Ή μπορείς να δεις πόσοι είναι εκείνοι που χρησιμοποιούν το ποδήλατό τους για τον ίδιο λόγο. Ο κάτοικος μιας μεγαλούπολης νιώθει πάντα την ανάγκη να μειώσει τους χρόνους μετακίνησης.
Το Ford Smart Mobility, λοιπόν, αντιπροσωπεύει συνολικά μια αλλαγή κατεύθυνσης της αυτοκινητοβιομηχανίας, να σκεφθεί έξω από το κουτί και να προσφέρει ευέλικτους τρόπους μετακίνησης στις μεγαλουπόλεις, διευκολύνοντας τον τελικό χρήστη.
Θα σου δώσουμε ένα παράδειγμα: σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το μποτιλιάρισμα στις πόλεις της Ευρώπης υπολογίζεται ότι κοστίζει στην οικονομία της Ευρωπαϊκής Ένωσης περίπου 100 δισ. ευρώ το χρόνο. Αντίστοιχα, μια άλλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία δείχνει ότι κάθε λεπτό που προστίθεται στο χρόνο μετακίνησης των κατοίκων, λειτουργεί επιβαρυντικά στη συναισθηματική κατάσταση τους. Με δεδομένο ότι οι τάσεις δείχνουν ότι οι μεγάλες πόλεις στα επόμενα χρόνια θα μεγαλώσουν περισσότερο αυτό σημαίνει ότι η εικόνα που περιγράφουν οι παραπάνω έρευνες θα γίνει ακόμα χειρότερη.
Αν λοιπόν η Ford ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία από το χώρο του αυτοκινήτου ή όλος ο κλάδος συνολικά μπορούσε να ανακαλύψει ένα πιο έξυπνο τρόπο μετακίνησης των κατοίκων, μειώνοντας τους χρόνους που χρειάζεται να φτάσουν στον προορισμό τους, τότε τα οφέλη θα ήταν πολύ μεγαλύτερα από την αναγνώριση της οποιαδήποτε μάρκας και τις πωλήσεις της.
Σχόλια