Πριν από μερικούς μήνες είχαμε κάνει αναφορά στην πανευρωπαϊκή έρευνα της Visa, που έδειχνε τη σαφή τάση των Ευρωπαίων πολιτών να μετατρέπουν το χόμπι τους σε επιχείρηση.
Σήμερα, τρεις μήνες αργότερα, στο φως της δημοσιότητας έρχεται μια νέα αντίστοιχη έρευνα της εταιρείας, η οποία αφορά αποκλειστικά την Ελλάδα. Σύμφωνα με αυτήν και ακολουθώντας την ευρωπαϊκή τάση (αλλά και επιδιώκοντας πρόσθετο εισόδημα), το ένα τρίτο περίπου των Ελλήνων μετατρέπουν το χόμπι τους σε επάγγελμα ή προγραμματίζουν να το κάνουν. Ειδικότερα, το 13% χρησιμοποιεί ήδη το χόμπι του ως πηγή εισοδήματος, ενώ το 17% του πληθυσμού σκέφτεται να το εκμεταλλευτεί σύντομα ως εναλλακτική πηγή εισοδήματος
Το τμήμα του πληθυσμού που ήδη αξιοποιεί το χόμπι του εντοπίζεται κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες (55-64 το 15%) και στη νεολαία (18-24 το 19%). Εκείνοι που επιθυμούν να ξεκινήσουν στο επόμενο διάστημα την αξιοποίηση του χόμπι τους προέρχονται κυρίως από τις ηλικιακές ομάδες 30-50 ετών, κάτι που συσχετίζεται με τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.
Ο γενικός πληθυσμός ασχολείται κυρίως με χόμπι που αφορούν καθημερινές ασχολίες που έχουν να κάνουν με το σπίτι (33%) όπως το μαγείρεμα (14%), η επίβλεψη παιδιών (10%) και τα ταξίδια, αλλά και η ομορφιά (16%) και τα καλλιτεχνικά (14%). Από τη διερεύνηση της ενασχόλησης και εκμετάλλευσης των χόμπι στον γενικό πληθυσμό προέκυψαν οι παρακάτω ομάδες:
Χομπίστες (59%)
Είναι το κομμάτι του πληθυσμού που έχει κάποιο χόμπι ανεξαρτήτως αν το έχει σαν πηγή εισοδήματος. Mικροεπιχειρηματίες: Είναι κοινό που ασχολείται με κάποιο χόμπι και επιπλέον αποτελεί πηγή εισοδήματος. Μελλοντικοί επιχειρηματίες: Είναι κοινό που ασχολείται ή έχει ασχοληθεί ή σκοπεύει να ασχοληθεί με κάποιο χόμπι στο μέλλον και ταυτόχρονα θεωρεί ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτή την ασχολία σαν πηγή εισοδήματος.
Μικροεπιχειρηματίες (13%)
Οι μικροεπιχειρηματίες έχουν διείσδυση τόσο στις νεαρές ηλικίες 18-24 όσο και στις μεγαλύτερες ηλικίες 55-64. Γεωγραφικά η διείσδυση είναι πιο ισχυρή στις αστικές περιοχές (25%). Το κοινό αυτό εκμεταλλεύεται κυρίως χόμπι που απαιτούν κάποια ειδική γνώση ή εξειδίκευση (διδασκαλία 15%, οικοδομικές εργασίες 11%) με τα οποία δεν ασχολείται ο γενικός πληθυσμός, άρα πληρώνει για να δεχθεί υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτά. Το 33% των μικροεπιχειρηματιών ασχολείται με εργασίες που αφορούν κυρίως στο σπίτι ενώ το 15% με τέχνες όπως η φωτογραφία ή η διακόσμηση.
Μελλοντικοί Επιχειρηματίες (17%)
Οι μελλοντικοί επιχειρηματίες είναι κοινό ηλικίας 18-34 και ανώτερης μόρφωσης, κυρίως στην Αθήνα και στα αστικά κέντρα. Οι κύριες ασχολίες που έχουν προοπτική εισοδήματος είναι το babysitting (11%), το μαγείρεμα (9%) και τα ταξίδια 12%.
Η μεγαλύτερη δυσκολία για τους μικροεπιχειρηματίες ή τους μελλοντικούς επιχειρηματίες είναι η απήχηση της ιδέας τους (52%) και κατά δεύτερο λόγο η χρηματοδότηση (44%). Στην αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των καναλιών προβολής και για τα δύο κοινά η επικοινωνία mouth to mouth (20%) φαίνεται να είναι η πιο αποτελεσματική, ενώ για τους ήδη μικροεπιχειρηματίες, η online διαφήμιση (16%) και η χρήση του e-commerce (6%) δίνει περισσότερες δυνατότητες. Επίσης οι προσωπικές επαφές (18%) αλλά και η χρήση των κοινωνικών δικτύων (16%) παίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση της ιδέας.
Το παρακάτω infographic είναι κατατοπιστικό σχετικά με τις τάσεις που καταδεικνύει η έρευνα
Σχόλια