Ήταν καλοκαίρι του 2010 όταν ο Νίκος Δρανδάκης άρχισε να δημιουργεί στο μυαλό του τη δημιουργία του. Σχεδόν ένα χρόνο μετά, το Μάιο του 2011, το «όραμα» του κ. Δρανδάκη γίνεται πράξη και το Taxibeat παίρνει «σάρκα και οστά». Μια εφαρμογή που τέσσερα χρόνια αναδιαμόρφωσε τον κλάδο του ταξί, τις συνήθειες του κοινού και τελικά την ίδια τη μετακίνηση στην πόλη της Αθήνας.
Με αφορμή αυτά τα τέσσερα χρόνια λειτουργίας, το Taxibeat δημοσίευσε μερικά ενδιαφέρουσα στατιστικά στοιχεία της χρήσης της εφαρμογής που δικαιολογούν σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιήσαμε (στην προηγούμενη παράγραφο).
Σε σύγκριση με τον Μάιο του 2014, δηλαδή κατά τους τελευταίους 12 μήνες, οι μετακινήσεις με Taxibeat στην Αθήνα έχουν αυξηθεί κατά 100%. Από τον Μάιο του 2011, όταν και ξεκίνησε να λειτουργεί η εφαρμογή, περισσότεροι από 300.000 χρήστες έχουν εγγραφεί στην υπηρεσία, ενώ το Taxibeat έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 150.000 επιβάτες.
Σε σχέση με το προφίλ των επιβατών, οι iOS χρήστες είναι περισσότεροι από τους Android χρήστες, με ποσοστό 55% και 43,5% αντίστοιχα, ενώ μόλις το 1,5% των επιβατών καλεί Taxibeat από τον υπολογιστή του. Φαίνεται έτσι, ότι οι επιβάτες επιλέγουν ολοένα και περισσότερο την άνεση του να καλέσουν οδηγό από το κινητό τους τηλέφωνο, με το πάτημα ενός κουμπιού. Αναφορικά με το φύλο των χρηστών του Taxibeat, οι γυναίκες έχουν το προβάδισμα (60%), ενώ οι ηλικίες που χρησιμοποιούν την εφαρμογή είναι συνήθως 24 και άνω.
Τον Μάιο του 2011, ο αρχικός στόλος του Taxibeat αριθμούσε μόλις μόνο 85 οδηγούς ταξί, ενώ προοδευτικά περισσότεροι απο 10.500 οδηγοί έχουν κάνει αίτηση για να ενταχθούν σε αυτόν. Σήμερα ο στόλος απαρτίζεται από 3.500 συνεργαζόμενους οδηγούς. Η έκταση του στόλου δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες του Taxibeat να επωφελούνται από τον πολύ μικρό χρόνο αναμονής, καθώς ο οδηγός που καλούν μέσω του Taxibeat φτάνει στην πόρτα τους, κατά μέσο όρο, μόλις σε 4 λεπτά. Ο χρόνος αυτός μειώνεται δραστικά, σε μόλις 1-2 λεπτά, όταν η κλήση πραγματοποιείται στο κέντρο της Αθήνας.
Η μεγάλη διαφορά του Taxibeat όταν δημιουργήθηκε σε σχέση ακόμα και με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του εξωτερικού ήταν η δυνατότητα που έδινε στους επιβάτες να επιλέξουν τον οδηγό και βεβαίως να τον βαθμολογήσουν στο τελείωμα της κούρσας. Ένα χαρακτηριστικό που αγαπήθηκε πολύ από το κοινό και τελικά συνετέλεσε να βελτιωθεί πολύ το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών των επαγγελματιών ταξί. Είναι χαρακτηριστικό ότι το σύστημα αξιολόγησης επέδρασε καταλυτικά στην ποιοτική αναβάθμιση, καθώς η μέση βαθμολογία όλων των συνεργαζόμενων οδηγών είναι σήμερα 4.8 στα 5.
Τέλος, το στοιχείο που ενδεχομένως αποδεικνύει με τον πιο χειροπιαστό τρόπο την επιτυχία του Taxibeat είναι ότι η βάση των χρηστών του μεγαλώνει κατά κύριο λόγο χάρη στο word of mouth. Ειδικότερα, σύμφωνα με τις απαντήσεις που δίνουν σε σχετική έρευνα, συντριπτικό ποσοστό των νέων χρηστών, το οποίο ξεπερνά το 60% απαντά ότι ενημερώθηκε για την εφαρμογή από κάποιον φίλο, ήδη χρήστη της υπηρεσίας.
Πριν προχωρήσετε στην ανάγνωση του infographic με τα στατιστικά στοιχεία αξίζει και να ακούσετε την συνέντευξη που είχε δώσει στο deasy ο Νίκος Δρανδάκης το Φεβρουάριο του 2012 (πατήστε το play στο box του podcast).
Σχόλια