Facebook, Apple, ακόμα και το Snapchat, οραματίζονται (με το δικό τους τρόπο η κάθε μία εταιρεία) το μελλοντικό τοπίο της ενημέρωσης, από τη δημιουργία του περιεχομένου μέχρι την κατανάλωσή του από τους χρήστες.
Αναφερθήκαμε το προηγούμενο διάστημα στο project Instant Articles που ξεκίνησε το Facebook με μεγάλους δημοσιογραφικούς οργανισμούς, στην εφαρμογή News που ετοιμάζει η Apple ή στο μενού Discover που έχει δημιουργήσει εδώ και αρκετό καιρό το Snapchat.
Τώρα ήρθε η σειρά μιας ακόμα υπερδύναμης στο χώρο της τεχνολογίας, της Google να μπει σ’ αυτήν την κούρσα με το νέο της project, το News Lab. Η πρώτη ανακοίνωση έγινε χθες από το επίσημο blog της Google και συνοδεύεται βεβαίως με το απαραίτητο ευχολόγιο, με το οποίο ντύνει κάθε εταιρεία μια νέα της προσπάθεια.
Στην περιγραφή του News Lab διαβάζουμε ότι μέσα από το νέο project η Google θα συνεργαστεί με entrepreneurs και δημοσιογράφους για να χτίσουν όλοι μαζί το μέλλον της ενημέρωσης. Η αμερικάνικη εταιρεία θα παρέχει στους δημοσιογραφικούς οργανισμούς με τους οποίους θα συνεργάζεται όλα τα απαραίτητα εργαλεία (Εarth, YouTube και Maps) καθώς και πλήθος δεδομένων που θα τους βοηθήσουν να διαμορφώσουν καλύτερα το περιεχόμενό τους. Δεδομένα που θα περιλαμβάνουν case studies, τις καλύτερες πρακτικές από όλο τον κόσμο στα οποία θα έχουν πρόσβαση εκδότες και δημοσιογράφοι.
Ταυτόχρονα, μέσω του Google Trends, οι συνεργαζόμενοι φορείς και δημοσιογράφοι θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται καθημερινά και σε πραγματικό χρόνο για δημοφιλές περιεχόμενο σε όλο τον κόσμο αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να διαμορφώσουν το δικό τους.
Τέλος, το project News Lab θα βοηθήσει και τη δημιουργία περιεχομένου από τους ίδιους τους χρήστες (δημοσιογραφία των πολιτών) καθώς και νέες επιχειρήσεις (startups) που δραστηριοποιούνται στο χώρο των media.
Σχόλια