Η Ford συμμετείχε για 6η συνεχόμενη χρονιά στη μεγαλύτερη έκθεση κινητής τηλεφωνίας και τεχνολογίας, Mobile World Congress (MWC), στη Βαρκελώνη, όπου παρευρεθήκαμε και πήραμε μια γερή hi-tech δόση από το όραμα της αμερικανικής εταιρίας σχετικά με την «Πόλη του Αύριο» (City of Tomorrow). Σύμφωνα με τη Ford, σε 30 χρόνια από σήμερα οι μελλοντικοί κάτοικοι μεγαλουπόλεων θα απολαμβάνουν καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες με λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση. Εκεί στηρίζεται και το «Autolivery», μια πρωτοποριακή ιδέα βάσει της οποίας αυτοκινούμενα ηλεκτρικά Van συνεργάζονται με Drones για να μεταφέρουν γρήγορα και αποδοτικά τα πάντα, από ψώνια του super market μέχρι άμεσα απαραίτητο ιατρικό υλικό παντού. Ειδικά τα drones θα αναλαμβάνουν το τελευταίο σκέλος του ταξιδιού, μέχρι έξω από την πόρτα σας.
Στο σχέδιο αυτό είχαμε την ευκαιρία να μυηθούμε μέσω εξοπλισμού εικονικής πραγματικότητας στο περίπτερο της Ford, στο Mobile World Congress, όπου βρεθήκαμε μέσα σε ένα προκαθορισμένο σενάριο που έχει ως εξής: κατά τη διάρκειας της προετοιμασίας ενός δείπνου, διαπιστώνεται ότι λείπει κάποιο απαραίτητο υλικό, το οποίο παραγγέλνεται άμεσα και παραδίδεται έγκαιρα για να προστεθεί στη συνταγή. Η υπηρεσία “Autolivery” μας δείχνει πώς οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να βελτιώσουν τη ζωή μας με έξυπνα συνδεδεμένα σπίτια, και να προετοιμάσουν το δρόμο για ένα πιο βιώσιμο μέλλον.
Αναλογιστείτε ότι σύμφωνα με έρευνα της Ford, οι Ευρωπαίοι οδηγοί πέρασαν μέχρι 91 ώρες καθηλωμένοι λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, στους δρόμους το 2016.
Για το όραμα της Ford μιλήσαμε με υψηλά ιστάμενα στελέχη της μάρκας, στα πλαίσια του MWC.
Ο Ken Washington, Vice President, Research & Advanced Engineering της Ford μας περιέγραψε την “Πόλη του Αύριο”. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο, η Ford ασπάζεται μία κουλτούρα καινοτομίας που αποσκοπεί στη δημιουργία νέας τάξης πραγμάτων, με λύσεις που δίνουν προτεραιότητα στον άνθρωπο, εξοικονομώντας χρόνο και χρήμα, διασφαλίζοντας την ηρεμία του και κάνοντας πιο άνετες στις μετακινήσεις και καλύτερες τις συνθήκες διαβίωσης στις πόλεις. Σε ερώτησή μας, απάντησε ότι η Ford δεν μεταλλάσσεται φυσικά από μια τεράστια αυτοκινητοβιομηχανία σε εταιρεία τεχνολογίας με «έξυπνα» συστήματα μετακίνησης και υπηρεσίες, αλλά επεκτείνεται και σε αυτόν τον τομέα που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στην ουσία είναι μέρος της μελλοντικής μετακίνησης. Τον ρωτήσαμε επίσης ποια είναι τα οφέλη από της συμμετοχής της Ford 6 συνεχόμενες χρονιές στη μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας της Ευρώπης και απάντησε πως κυρίαρχος στόχος είναι να δηλώσουν την παρουσία τους και σε αυτόν τον χώρο, αλλά και η ενημέρωση από τους υπόλοιπους κολοσσούς τεχνολογίας. Τέλος, έκλεισε με την επισήμανση για την προσπάθεια που κάνει η εταιρεία του να κατανοήσει πώς οι άνθρωποι ζουν, εργάζονται και κινούνται στις αστικές περιοχές, ώστε να ενημερωθεί η έρευνα σε τεχνολογίες και λύσεις μετακίνησης.
Σε συζήτησή μας με τη Jessica Robinson, Director, City Solutions του προγράμματος Ford Smart Mobility, σχετικά με το ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες στην εφαρμογή των υπηρεσιών αυτών στις πόλεις μας, ανέφερε ότι το δύσκολο κομμάτι είναι να προσδιοριστούν τα προβλήματα που συναντάει κανείς σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ δήλωσε ότι υπάρχει μια ειδική ομάδα που συζητάει με πολίτες για τα «εμπόδια» που συναντούν στις μετακινήσεις τους, συλλέγοντας σημαντικές πληροφορίες.
O Steve Armstrong, Chief Operating Officer (COO) της Ford Europe, μας ανέφερε τις διαφορές που υπάρχουν στην Ευρώπη σε σχέση με την Αμερική στην ασφαλή εφαρμογή των υπηρεσιών και συστημάτων Smart Mobility. Συγκεκριμένα, ο Armstrong δήλωσε ότι διαφορές υπάρχουν ακόμα και ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες, κάτι που δυσκολεύει τον προσδιορισμό των προβλημάτων. Ωστόσο επικεντρώθηκε κυρίως στις διαφορές που υπάρχουν στις κυκλοφοριακές υποδομές κάθε χώρας, όπου θα «πατήσουν» οι μελλοντικές τεχνολογίες για τη μετακίνηση πολιτών και αγαθών. Όπως και η Robinson, έτσι και ο Armstrong μας είπε ότι ειδικά κλιμάκια της Ford συζητούν για να βρεθεί η ιδανική λύση για κάθε πόλη ξεχωριστά.
Δύο προϊόντα που εξελίχθηκαν στα πλαίσια του διαγωνισμό Last Mile Mobility Challenge της Ford και παρουσιάστηκαν στο Παγκόσμιο Συνέδριο Κινητής Τηλεφωνίας, ήταν η ηλεκτρική πλατφόρμα Carr E, και το αναδιπλούμενο ηλεκτρικό τρίκυκλο TriCiti.
Τέλος, η Ford σκοπεύει να προσφέρει το 2021 ένα πλήρως αυτόνομο όχημα προδιαγραφών SAE και επιπέδου 4, δηλαδή με τον οδηγό να μην χρειάζεται να έχει την προσοχή του στο δρόμο. Το συγκεκριμένο όχημα θα προορίζεται για επαγγελματική χρήση σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με μίσθωση οχήματος (ride-hailing), κοινοχρησία οχήματος (ride-sharing), καθώς και σε στόλους διανομών. Επίσης, η αμερικανική εταιρία εκτιμά ότι θα συνεχιστεί η εξάπλωση ηλεκτρικών οχημάτων, σε βαθμό που θα ξεπεράσουν τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα τα επόμενα 15 χρόνια. Η κοινοχρησία οχημάτων θα εξακολουθήσει να γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, ενώ οι συνδεδεμένες επικοινωνίες μεταξύ οχημάτων και υποδομής ομοίως θα αυξηθούν. Παράλληλα, η νέα τεχνολογία με ενσωματωμένο WiFi modem θα διασφαλίζει στα μοντέλα της Ford που θα κινούνται στις πόλεις του άμεσου μέλλοντος, άριστη συνδεσιμότητα για τους επιβάτες & ψυχαγωγία για τα παιδιά. Αλήθεια, έχετε αναλογιστεί πως το 2021 απέχει μόλις 4 χρόνια;
Σχόλια