COSMOTE TV: Έρχονται υπηρεσίες στοχευμένες στο προφίλ του καταναλωτή

Συνέντευξη με τον Νίκο Καλλιάνη, Εμπορικό Διευθυντή και τον Δημοσθένη Βασιλόπουλο, Διευθυντής Content & Productions της COSMOTE TV.

COSMOTE TV: Έρχονται υπηρεσίες στοχευμένες στο προφίλ του καταναλωτή

Για την ελληνική αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης μιλήσαμε με δύο υψηλόβαθμα στελέχη της COSMOTE TV. Από τη μία πλευρά με το Νίκο Καλλιάνη, Εμπορικό Διευθυντή της πλατφόρμας, συζητήσαμε θέματα που άπτονται στις κατευθυντήριες γραμμές και τη στρατηγική της πλατφόρμας συνολικά, ενώ από άλλη ο Δημοσθένης Βασιλόπουλος, Διευθυντής Content & Productions, απάντησε στις ερωτήσεις μας για το περιεχόμενο και τις παραγωγές της συνδρομητικής υπηρεσίας. Αναλυτικά:

Κάποια χρόνια πριν θα ήταν αδιανόητο ένας τηλεπικοινωνιακός πάροχος να δραστηριοποιείται στον χώρο του τηλεοπτικού περιεχομένου. Τώρα είναι κοινή πρακτική. Ποιοι άλλοι λόγοι, πέραν ίσως του μεγέθους τους, δίνει το πλεονέκτημα στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να δραστηριοποιηθούν στο συγκεκριμένο πεδίο;

Νίκος Καλλιάνης. H ‘σύγκλιση’ τηλεπικοινωνιών και τηλεόρασης ήταν προδιαγεγραμμένη λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας, των δικτύων μετάδοσης, αλλά και των νέων τάσεων στις συνήθειες των καταναλωτών. Ο τρόπος που βλέπουμε τηλεόραση αλλάζει και σε αυτό συμβάλλουν οι κινητές οθόνες, όπως τα smartphones και τα tablets, αλλά και οι νέοι τρόποι μετάδοσης του περιεχομένου, μέσω των ευρυζωνικών δικτύων. Ήταν φυσική εξέλιξη οι τηλεοπτικές υπηρεσίες να ενταχθούν στη συνολική πρόταση των τηλεπικοινωνιακών παρόχων παγκοσμίως.


Πόσο μεγάλα είναι τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης της βάσης συνδρομητών της ελληνικής αγοράς;

Ν.Κ. Σήμερα, η ελληνική αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης κινείται στα επίπεδα των χωρών του Ευρωπαϊκού νότου, με ποσοστό διείσδυσης στο 24%, όταν έξι χρόνια πριν, συγκαταλέγονταν στους τελευταίους της λίστας με ποσοστό 11%.

Φυσικά υπάρχει περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης στην Ελλάδα, όμως η υπερφορολόγηση και οι ειδικοί φόροι δεν βοηθούν. Αντιθέτως, βοηθούν οι επενδύσεις σε περιεχόμενο και η διάθεση προηγμένων υπηρεσιών, που είναι ελκυστικές στο κοινό και ενισχύουν την τηλεοπτική τους εμπειρία, όπως οι υπηρεσίες που παρέχονται με hybrid πλατφόρμες και μπορούν να συνδυάσουν την παραδοσιακή θέαση καναλιών με on demand περιεχόμενο αλλά και on the go χρήση μέσω Internet.  

 

Λαμβάνοντας υπόψη ότι συγκεντρώνετε αρκετά δεδομένα από τις καταναλωτικές συνήθειες των συνδρομητών (λόγω της υβριδικής πλατφόρμας), πώς αυτά σας βοηθούν για να βελτιώσετε το περιεχόμενο που παρέχετε και την υπηρεσία συνολικά; Ποιες είναι οι πιο χαρακτηριστικές τάσεις που διακρίνετε;

Ν.Κ. Πράγματι, η υβριδική υπηρεσία μας βοηθά να έχουμε καλύτερη εικόνα για τις τάσεις της συνδρομητικής μας βάσης και συνεπώς να εστιάζουμε πιο αποτελεσματικά στις ανάγκες της. Επίσης, μας δίνει την ευκαιρία να τεστάρουμε καινούρια πράγματα πολύ πιο εύκολα και γρήγορα από το παρελθόν.

Σε επόμενο στάδιο θα μας δώσει τη δυνατότητα να απευθυνόμαστε πιο στοχευμένα στους συνδρομητές μας, π.χ. με προτάσεις για τηλεοπτικό περιεχόμενο σύμφωνα με το προφίλ του κάθε χρήστη ξεχωριστά. Επίσης θα μπορούμε να προσφέρουμε στους διαφημιζόμενους, στα κανάλια μας, πιο αποτελεσματικές προτάσεις επικοινωνίας και με καλύτερη στόχευση - πχ με δυνατότητα γεωγραφικής στόχευσης. 

Από τη στιγμή που είναι συνδεδεμένοι στο Internet, οι υβριδικοί συνδρομητές μας μπορούν να απολαμβάνουν όλες τις διαδραστικές υπηρεσίες, όπως:

- Το COSMOTE Cinema on Demand για την ενοικίαση ταινιών αμέσως μετά την προβολή τους στις αίθουσες δηλ. σε πρώτη προβολή.

- Το COSMOTE REPLAY TV για την ετεροχρονισμένη θέαση περιεχομένου, έως και 48 ώρες αφού μεταδόθηκε από το αντίστοιχο κανάλι μας

- To COSMOTE TV PLUS όπου το περιεχόμενο των καναλιών μας βρίσκεται διαθέσιμο για On Demand θέαση, για πολλές ημέρες ή και εβδομάδες μετά τη μετάδοση του, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα, πχ. να παρακολουθήσει κάποιος όλα μαζί τα επεισόδια των κύκλων γνωστών σειρών.

- Την υπηρεσία COSMOTE TV GO, για την θέαση περιεχομένου μέσα από smartphones, tablets, υπολογιστές και laptops, αλλά και για τον προγραμματισμό απομακρυσμένων εγγραφών.

Αυτή τη στιγμή, πάνω από το 30% των συνδρομητών μας είναι συνδεδεμένοι και συνεχώς αυξάνονται. Ζητούμενο είναι το ποσοστό αυτό να αυξηθεί σημαντικά.

 

Ποιος είναι ο αντίκτυπος από την εισαγωγή του τέλους για τη συνδρομητική τηλεόραση;

Ν.Κ. Κρίνοντας από τα νούμερα και μόνο, το τέλος στη συνδρομητική τηλεόραση, συνδυαστικά με το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που έχει επιβαρύνει τα νοικοκυριά, ανέκοψε την πορεία του κλάδου. Μετά από ένα μεγάλο διάστημα ανάπτυξης, το πρώτο τρίμηνο του 2017, η αγορά για πρώτη φορά σημείωσε κάμψη. Η πρόσφατη δε νέα επιβολή κι άλλου τέλους, ύψους 2% επί των συνολικών εσόδων των παρόχων συνδρομητικής τηλεόρασης, υπέρ του ταμείου των δημοσιογράφων, θα επιβαρύνει κι άλλο τον κλάδο σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για την αγορά.

 

Οι streaming πλατφόρμες κυρίως από τις ΗΠΑ (Netflix, Amazon) αποτελούν απειλή για τις ελληνικές συνδρομητικές πλατφόρμες, όπως η COSMOTE TV; Ποιο είναι το συγκριτικό σας πλεονέκτημα έναντι αυτών;

Ν.Κ. Καθώς αναπτύσσεται η τηλεόραση στην Ελλάδα και οι τηλεοπτικές συνήθειες του κοινού εξελίσσονται, είναι εύλογο να αυξάνεται ο ανταγωνισμός και να μπαίνουν νέοι παίκτες στην αγορά, κυρίως στην on demand διάθεση περιεχομένου.

Οι streaming πλατφόρμες έχουν λανσάρει ένα νέο τρόπο παραγωγής και διανομής κινηματογραφικού περιεχομένου και σειρών, που για το άμεσο μέλλον θα λειτουργεί συμπληρωματικά στο μοντέλο του pay TV.

Δεν θεωρώ ότι οι streaming πλατφόρμες λειτουργούν ευθέως ανταγωνιστικά με τη συνδρομητική τηλεόραση. Από το πρόγραμμά τους απουσιάζουν τα αθλητικά ή live προγράμματα, που αποτελούν σημαντικό κομμάτι της συνδρομητικής πρότασης, ή τα linear θεματικά κανάλια, που έχουν πολύ μεγάλα κοινά. Πιστεύω ότι το παραδοσιακό zapping στα κανάλια και το ζωντανό πρόγραμμα ώστε να βρούμε το περιεχόμενο που μας ενδιαφέρει, δεν είναι μια συνήθεια που θα φύγει σύντομα από την καθημερινότητα μας.

 

Στην κούρσα της ψυχαγωγίας οι αθλητικές διοργανώσεις έχουν σαφές προβάδισμα έναντι των ταινιών ή των τηλεοπτικών σειρών. Ποιοι είναι οι λόγοι που το βάρος έχει δοθεί στο συγκεκριμένο πεδίο; Είναι μόνο θέμα πειρατείας;

Δημοσθένης Βασιλόπουλος Προφανώς και όχι. Διαχρονικά, τα αθλητικά ήταν ο ‘βασιλιάς’ του τηλεοπτικού προγράμματος, με πολλούς φιλάθλους ανά τον κόσμο και πολύ αφοσιωμένα και δυναμικά κοινά. Μην ξεχνάμε ότι η live παρακολούθηση αθλητικών προγραμμάτων γίνεται συνήθως ομαδικά, από παρέες ή την οικογένεια, κάτι που ενισχύει περαιτέρω το ενδιαφέρον γύρω από τα αθλητικά. Την πρωτοκαθεδρία έχουν το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ, αν και το τελευταίο διάστημα βλέπουμε ότι και άλλα αθλήματα, όπως τα μηχανοκίνητα και το τένις κερδίζουν φανατικά κοινά στην Ελλάδα.     

Γι’ αυτό έχουμε επενδύσει σε όλες τις κατηγορίες αθλημάτων και σήμερα η COSMOTE TV φιλοξενεί στα κανάλια COSMOTE SPORT τις κορυφαίες διοργανώσεις σε όλα τα σπορ, από το UEFA Champions League και το Αγγλικό Πρωτάθλημα, μέχρι το ΝΒΑ, την Formula 1 και το Moto GP, καθώς και όλα τα τουρνουά ATP World Tour Masters 1000 και 500.

Όσον αφορά στις ταινίες και τις σειρές, αλλά και στα ντοκιμαντέρ, να σας πω ότι έχουν πολύ μεγάλα κοινά και μάλιστα από διαφορετικά γκρουπ. Όσο δε, ‘απελευθερώνουμε’ τους τηλεθεατές από συγκεκριμένα τηλεοπτικά ραντεβού, διαθέτοντας τις ταινίες και τις σειρές μας on demand στην υπηρεσία COSMOTE TV PLUS, τόσο περισσότερο τις παρακολουθούν - όποτε και όπως το επιθυμούν οι ίδιοι.

 

Από το περιεχόμενο των συνδρομητικών πλατφορμών απουσιάζει (ή αποτελεί μια πολύ μικρή μειονότητα) το κομμάτι της ενημέρωσης. Γιατί αποφεύγετε να μπείτε στο πεδίο αυτό;

Δ.Β. Στην πλατφόρμα της COSMOTE TV, οι συνδρομητές μας μπορούν να βρουν πλούσιο και ποιοτικό ενημερωτικό πρόγραμμα, μέσα από τα κανάλια ελεύθερης μετάδοσης, αλλά και τα διεθνή ειδησεογραφικά κανάλια, όπως το Euronews, το Deutsche Welle, το Bloomberg, το CNBC κα. Επίσης, στα αθλητικά κανάλια COSMOTE SPORT έχουμε πλήρες ενημερωτικό πρόγραμμα, με εκπομπές για όλα τα σπορ, από το ποδόσφαιρο μέχρι το τένις.

 

Οι δικές σας παραγωγές, όπως αυτές στο COSMOTE History, ποιες ανάγκες καλύπτουν;

Δ.Β. Όταν ξεκίνησε το COSMOTE HISTORY, στόχο είχε να καλύψει την ανάγκη του ελληνικού κοινού για ποιοτικά προγράμματα και ντοκιμαντέρ ελληνικού ενδιαφέροντος, που να μιλούν για την ιστορία και τον πολιτισμό μας. Γι’ αυτό και γρήγορα αναδείχθηκε στο δημοφιλέστερο κανάλι ντοκιμαντέρ  της πλατφόρμας.  

Η COSMOTE TV επενδύει συστηματικά στο ελληνικό ντοκιμαντέρ και τις εγχώριες παραγωγές για το πρόγραμμα του COSMOTE HISTORY, από τη θέση του παραγωγού ή του συμπαραγωγού. Επίσης, σε συνεργασία με Έλληνες δημιουργούς και ντοκιμαντερίστες, αποκαθιστά και φέρνει σπάνιο υλικό και ιστορικές ταινίες, κάποιες από τις οποίες προβάλλονται για πρώτη φορά στην ελληνική τηλεόραση.

 

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,COSMOTE TV,COSMOTE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home