Παρά τη γενικευμένη οικονομική κρίση και τη συγκράτηση των πωλήσεων σε κάθε είδους αγαθά, από προϊόντα τεχνολογίας μέχρι είδη βασικής ανάγκης, ένα μεγάλο –και premium- όνομα τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς, γνωρίζοντας εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης στην Ελλάδα: η Apple και τα προϊόντα της. Όχι μόνο το πολυδιαφημισμένο iPhone αλλά το σύνολό τους. Ρίχνοντας μια ματιά στα νούμερα που μας παρουσίασε πριν λίγες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος της iSquare, Κωστής Σταυρόπουλος, γίνεται άμεσα αντιληπτή η «άνοιξη» που διανύει το όνομα Apple στην Ελλάδα.
Η αύξηση των πωλήσεων (από 1/1/2010 μέχρι 30/9/2010) αγγίζει το 53% (από 15 εκατομμύρια ευρώ σε 23 εκατομμύρια), ενώ σε επίπεδο τεμαχίων η αύξηση κυμαίνεται στο 60%. Τα παραπάνω νούμερα οδηγούν και στην εντυπωσιακή αύξηση της διείσδυσης στο 110%, που έρχεται ως αποτέλεσμα της πτωτικής πορείας των πωλήσεων στα προϊόντα τεχνολογίας. Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Σταυρόπουλο τα περιθώρια ανάπτυξης είναι ακόμα μεγάλα καθώς «ο ευρωπαϊκός μέσος όρος της Apple σε μερίδιο αγοράς κυμαίνεται στο 4,5%, ενώ στην Ελλάδα βρίσκεται στα επίπεδα του 3%».
Που οφείλεται όμως αυτή η εντυπωσιακή ανάπτυξη, ειδικά για τα τωρινά δεδομένα του κλάδου της τεχνολογίας; Ο πρώτος λόγος σύμφωνα με τον κ. Σταυρόπουλο είναι το ίδιο το brand της Apple και η γενικότερη άνθηση που γνωρίζει, καθώς «το iPhone λειτούργησε ως το μέσο για το ευρύ κοινό να έρθει σε επαφή με την εμπειρία που προσφέρει στα προϊόντα της Apple, προσελκύοντας κοινό και στις υπόλοιπες κατηγορίες των προϊόντων της». Αυτή η διεθνής συγκυρία είχε αναπόφεκτα επίδραση και στην ελληνική αγορά. Πέρα όμως από τη διεθνή τάση, ήταν και τα καθοριστικά βήματα που πραγματοποίησε η iSquare από τη στιγμή που ανέλαβε την αντιπροσώπευση των προϊόντων της αμερικάνικης εταιρείας. Βήματα που αφορούν την επένδυση σε υποδομές που αφορούν το logistics, το service κ.α., την ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων που διατίθενται τα προϊόντα της Apple, τα αποκλειστικά καταστήματα για προϊόντα της αμερικάνικης εταιρείας, την εκπαίδευση του προσωπικού, όχι μόνο της iSquare αλλά και των συνεργαζόμενων δικτύων καταστημάτων. Ακόμα, ακόμα και την ανάπτυξη από την ίδια την iSquare εφαρμογών (Apps) ελληνικού ενδιαφέροντος. Δομές και υποδομές που ήταν απαραίτητες, όπως μας αναφέρει ο κ. Σταυρόπουλος, ώστε να αντιπροσωπεύσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ένα brand, όπως αυτό της Apple. Και μάλιστα το πλάνο δεν σταματάει εδώ, καθώς εφαρμόζεται και υλοποιείται σε βάθος τριετίας. Ενδεικτικός είναι ο προγραμματισμός για τη δημιουργία «τουλάχιστον οκτώ συνολικά καταστημάτων Apple σε βάθος τριετίας στην Ελλάδα και Κύπρο». Από αυτά, ένα είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υλοποιηθεί στα νότια προάστια της Αθήνας, όπως επίσης και στη Θεσσαλονίκη, καθώς και σε ένα-δύο ακόμα μεγάλες πόλεις της Ελλάδας καθώς επίσης και στην Κύπρο.
Ρωτώντας τέλος τον κ. Σταυρόπουλο να μας αναφέρει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των προϊόντων της Apple μετά από τον ένα σχεδόν χρόνο επαφής με αυτά, είναι ακόμα πιο σαφής και ενθουσιώδης. «Είναι η συνολική εμπειρία που προσφέρουν, η καινοτομία και η τεχνολογική υπεροχή σε κάθε επίπεδο. Μιλάμε για την κορυφαία τεχνολογία αλλά ταυτόχρονα και την απόλυτη φιλικότητα χρήσης. Η Apple σχεδιάζει με βάση τον άνθρωπο και αυτό φαίνεται σε όλα τα τεχνολογικά της επιτεύγματα από το mac μέχρι το iPhone και το iPod. Δεύτερον το λογισμικό. Το λογισμικό και κυρίως το λειτουργικό σύστημα της Apple είναι πραγματικά φιλικό, απλό, κατανοητό και εξαιρετικά γρήγορο, ασφαλές και σταθερό χωρίς να προσθέτει τίποτα το περιττό στον τελικό χρήστη. Τρίτον το πιο ολοκληρωμένο οικοσύστημα που συμπληρώνει όλα τα προϊόντα με μοναδικές εφαρμογές και υπηρεσίες όπως το appstore, το itunes, κτλ. Και τέλος η εργονομία και ο σχεδιασμός. Δεν νομίζω ότι μπορεί κανένας να αρνηθεί την κορυφαία σχεδίαση, την απόλυτη εργονομία και το πραγματικά τέλειο αποτέλεσμα. Απλά τολμήστε να τα δοκιμάσετε!»
Σχόλια