Coca-Cola Journey: "ένα πραγματικό ταξίδι πληροφόρησης και διαδραστικότητας"

Συνέντευξη με τη διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας της Coca-Cola, Νεκταρία Μητράκου.

Μια νέα τάση στη διαδικτυακή παρουσία των μεγάλων brands βλέπουμε να γίνεται όλο και πιο έντονη το τελευταίο διάστημα. Αυτό της επένδυσης σε πλούσιο περιεχόμενο, αλλάζοντας πλήρως τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν τον καταναλωτή μέσα από τα εταιρικά τους websites. Τελευταίο και πολύ δυνατό παράδειγμα είναι αυτό της Coca-Cola με το Coca-Cola Journey, ένα ψηφιακό περιοδικό, που προσφέρει πληροφόρηση για διάφορους τομείς ποικίλης ύλης αλλά και ψυχαγωγία. Τους λόγους για αυτή τη «μεταμόρφωση» εξηγεί στο deasy η Νεκταρία Μητράκου, διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας και εταιρικών υποθέσεων της Coca-Cola για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα. Ειδικότερα...

Deasy: Από ένα καθαρό εταιρικό site σε ένα ψηφιακό περιοδικό. Ποιος είναι ο στόχος αυτής της ολοκληρωτικής μεταμόρφωσης του site;

Νεκταρία Μητράκου: Για όλους εμάς τους ανθρώπους της Coca-Cola, το εταιρικό μας website δεν είναι απλώς μια online παρουσία, αλλά ένα «παράθυρο» που δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες του να μπουν και να εξερευνήσουν τον μοναδικό κόσμο της Coca-Cola.  Από το 1995, όταν και πρωτοξεκίνησε τη λειτουργία του www.coca-colacompany.com, το website παρέμεινε σταθερό με μικρές αλλαγές. Πριν όμως από 2 χρόνια αρχίσαμε να επανεξετάζουμε όλη τη λειτουργία του website και καταλήξαμε ότι έχουμε μια τεράστια ευκαιρία μπροστά μας, υιοθετώντας και αξιοποιώντας τα νέα ψηφιακά δεδομένα και τις δυνατότητες των social media.

Και αυτή ακριβώς την ευκαιρία αδράξαμε, αποδεικνύοντας, για ακόμα μια φορά, ότι, για την Coca-Cola, η καινοτομία και η πρωτοπορία είναι αναπόσπαστα στοιχεία του εταιρικού της πυρήνα. Πρωταρχικός μας στόχος σε αυτή την επαναστατική, θα έλεγα, μεταμόρφωση είναι να χρησιμοποιηθεί το Coca-Cola Journey, το νέο αυτό ψηφιακό περιοδικό με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορέσουμε μέσα από τις «σελίδες» του να μοιραστούμε με όλους πληροφορίες, ιστορίες, γνώμες και γεγονότα, με βασικό γνώμονα την ιστορία του "συστήματος της Coca-Cola".

Deasy: Στις δηλώσεις των στελεχών για το νέο site γίνεται λόγος για το πιο φιλόδοξο ψηφιακό project που έχει υλοποιηθεί από την εταιρεία. Ποιες είναι λοιπόν οι φιλοδοξίες για αυτό το site;

Νεκταρία Μητράκου: Αρχικά θα πρέπει να τονίσουμε ότι το Coca-Cola Journey είναι όντως η πιο φιλόδοξη ψηφιακή πρωτοβουλία από την πλευρά της Coca-Cola. Αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, μέσα από αυτή τη συλλογική προσπάθεια, είναι να δημιουργήσουμε μια μοναδική εμπειρία με πρόσθετη αξία για τους διαδικτυακούς επισκέπτες μας, ειδικά στο χώρο των εταιρικών websites. Να μετατρέψουμε μια "στατική" και κλασική θα λέγαμε online παρουσία σε ένα πραγματικό ταξίδι πληροφόρησης και διαδραστικότητας.  Πιστεύω ότι είναι η πρώτη φορά που μια παγκοσμία εταιρεία επιχειρεί να γίνει η ίδια ‘εκδότης’, παράγοντας περιεχόμενο σε τέτοια εμβέλεια.

Θελήσαμε το Journey να αποτελέσει ένα χώρο όπου όλοι θα μπορούν να μοιράζονται την περιέργειά τους για τον κόσμο, να συμμετέχουν σε ενδιαφέρουσες συζητήσεις και vα έχουν παράλληλα τη δυνατότητα να αντλήσουν πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα της Εταιρείας, την επιχειρηματική της δράση, τους ανθρώπους της εταιρείας και τη συνεχή της δέσμευση για το κοινωνικό σύνολο.

Deasy: Το τελευταίο διάστημα ακούγεται όλο και περισσότερο ότι ανεξάρτητα από το πόσο ισχυρές σελίδες σε social media έχει κάποιο brand, το σημαντικότερο είναι τελικά να έχει ένα δικό του online περιουσιακό στοιχείο που να υποδέχεται και να κρατάει το κοινό του. Είναι και αυτός ένας από τους λόγους της μεταμόρφωσης του site;

Νεκταρία Μητράκου: Για εμάς στην Coca-Cola, το εταιρικό μας website είναι το οnline κανάλι μας με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και ακριβώς αυτή τη δυναμική θελήσαμε να αξιοποιήσουμε και να βρούμε νέους ψηφιακούς δρόμους που δεν θα πληροφορούν απλώς, αλλά θα εμπνέουν και θα προκαλούν διάλογο. Για το λόγο αυτό αναπροσδιορίσαμε τελείως το ρόλο μιας παραδοσιακής ιστοσελίδας και κάναμε ένα δυναμικό βήμα μπροστά στον τρόπο της εταιρικής παρουσίασης και αφήγησης.

 Deasy: Πιστεύετε ότι τα brands θα πρέπει να προχωρήσουν σε αντίστοιχες κινήσεις εφόσον το ζητούμενο είναι ο μεγαλύτερος βαθμός εμπλοκής με το κοινό τους;

Νεκταρία Μητράκου: Όπως ανέφερα και πριν, εμείς, στην Coca - Cola, είδαμε μπροστά μας την ευκαιρία που μας δινόταν τόσο από τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα, όσο και από την ταχύτατη ανάπτυξη των μέσων κοινωνική δικτύωσης και αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε για αυτό το «ταξίδι».  Θεωρώ ότι αργά ή γρήγορα όλες οι εταιρείες και τα brands αντιλαμβάνονται τις δυνατότητες αλλά και τις ανάγκες του νέου ψηφιακού κόσμου και προχωρούν ή θα προχωρήσουν σε ανάλογα βήματα.

Deasy: Ένα ψηφιακό περιοδικό, όπως το Coca-Cola Journey, έχει ανάγκες δημιουργίας μιας αντίστοιχης δομής και λειτουργίας με συνεργάτες, πρόγραμμα δημοσιεύσεων κ.λπ. Πως έχει οργανώσει αυτήν την υποδομή η Coca-Cola; Πόσα άτομα απασχολεί η καθημερινή λειτουργία του συγκεκριμένου project;

Νεκταρία Μητράκου: Είναι νομίζω πολύ σημαντικό να πούμε ότι για να «γεννηθεί» το Coca-Cola Journey απευθυνθήκαμε σε κορυφαίες εταιρείες και ειδικούς με εμπειρία στον χώρο των media, τόσο σε σχεδιασμό όσο και σε περιεχόμενο, καθώς στόχος μας δεν ήταν πια απλώς άλλο ένα εταιρικό website. Με την ολοκλήρωσή του, το Coca-Cola Journey, απασχολεί μια ομάδα-πυρήνα 4 ατόμων, σε πλήρη απασχόληση, για τα θέματα συλλογής πληροφοριών,  επιμέλειας και δημιουργίας περιεχομένου. Εκτός όμως από τη συγκεκριμένη ομάδα, συνεργάτες της Coca-Cola σε όλο τον κόσμο, συνεισφέρουν ενεργά στη λειτουργία του Journey, ενώ παράλληλα μια ομάδα που αγγίζει και τους 40 ανεξάρτητους συγγραφείς, φωτογράφους, κινηματογραφιστές υποστηρίζει σταθερά το νέο μας εγχείρημα.

Deasy: Ποιοι είναι οι τομείς του περιεχομένου που δίνει έμφαση το Coca-Cola Journey;

Νεκταρία Μητράκου: Το Coca-Cola Journey είναι ένα δυναμικό, ψηφιακό περιοδικό που επικεντρώνεται σε σημαντικά θέματα παγκόσμιου ενδιαφέροντος, κοινωνικούς σκοπούς και εταιρικά νέα.

Από τη στιγμή που ο αναγνώστης ξεκινήσει το νέο μας «ταξίδι», έρχεται σε επαφή με ένα εντυπωσιακό περιβάλλον αφήγησης το οποίο αγκαλιάζει πολλές και διαφορετικές ενότητες μέσα στις σελίδες του. Έχει τη δυνατότητα να πλοηγηθεί σε διαφορετικές κατηγορίες περιεχομένου, οι οποίες ανανεώνονται συχνά, είτε ανά είδος (Stories, Opinions, Brands, Videos και Blogs)  είτε ανά θέμα (Brands, Business, Community, Entertainment, Environment, Health, History, Innovation και Sports). Νομίζω ότι κάθε επισκέπτης θα βρει κάτι που θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντά του.

Μάλιστα ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία είναι ο «Πίνακας Διαδραστικής Συζήτησης» (“Debate Board”) στον οποίο οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να καταγράφουν την άποψή τους για μια ποικιλία θεμάτων που σχετίζονται με την Coca-Cola. Με τον τρόπο αυτό ξεκινάει ένας ουσιαστικός διάλογος με την εταιρεία στον οποίο προσκαλούμε όλους μας τους επισκέπτες.

Deasy: Στις προγραμματικές δηλώσεις αναφέρθηκε ότι θα φιλοξενούνται στήλες με απόψεις. Υπάρχει η διάθεση να φιλοξενηθούν ακόμα και απόψεις επικριτικού χαρακτήρα απέναντι στην εταιρεία;

Νεκταρία Μητράκου: Το Coca-Cola Journey είναι η ψηφιακή καρδιά της Coca-Cola και, όπως είναι αναμενόμενο, οι ιστορίες και τα θέματά που φιλοξενεί έχουν στόχο να προκαλέσουν σκέψη και διάλογο.

Στο πλαίσιο αυτού του διάλογου, στα σχέδια μας είναι να φιλοξενήσουμε στήλες με απόψεις που πιθανόν να διαφέρουν από αυτές της εταιρείας, με την επεξήγηση βέβαια ότι η Coca-Cola έχει μια διαφορετική άποψη ενώ θα υπάρχει χώρος για να φιλοξενηθεί και η δική μας οπτική.

Coca-Cola Journey,WEB,ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ,Coca-Cola,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home