Gravity: η συσκευή που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε

Gravity: η συσκευή που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε

Το Gravity δεν είναι ακόμα τελικό προϊόν και όμως έχει καταφέρει να κεντρίσει το ενδιαφέρον από τους πρώτους μήνες της ζωής του. Όχι άδικα βέβαια καθώς πρόκειται για μια καινοτομική συσκευή που υπόσχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε και μάλιστα στο 3D περιβάλλον. Στο πλαίσιο του TEDx Athens είχαμε την ευκαιρία να συναντήσουμε στο booth της Microsoft την ομάδα που βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία του. Και είχαν ενδιαφέροντα πράγματα να μοιραστούν μαζί μας…

Η ιδέα λοιπόν ξεκίνησε από τέσσερις φοιτητές, την Daniela Paredes Fuentes και τους Oluwaseyi Sosanya, Pierre Paslier, Guillaume Couche, του Πανεπιστημίου Royal College of Art του Λονδίνου. Μόλις πριν από ένα χρόνο, τον Οκτώβριο του 2013 γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας μιας συσκευής που θα προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες σε εκείνους που θέλουν να σχεδιάσουν. Η ιδέα τέθηκε σε εφαρμογή, το Πανεπιστήμιο παρείχε την απαραίτητη ακαδημαϊκή υποστήριξη στους φοιτητές του, το προϊόν αναπτύχθηκε, πέρασε από διάφορα στάδια δοκιμών και τελικά κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας το Φεβρουάριο του 2014. Ταυτόχρονα η ομάδα των φοιτητών ονομάστηκε και αναγνωρίζεται πλέον ως οι Gravity Sketch.

Οι Gravity Sketch: από αριστερά προς τα δεξιά, ο Guillaume Couche, Oluwaseyi Sosanya, η Daniela Paredes Fuentes και ο Pierre Paslier

 

Πως λειτουργεί το Gravity

Αποτελείται από μία «ταμπλέτα» και ένα ειδικό στυλό, υιοθετώντας ταυτόχρονα και την τεχνολογία augmented reality. Ο χρήστης σχεδιάζει με το στυλό πάνω στην ταμπλέτα οποιοδήποτε σχέδιο, όπως θα το έκανε σε κάποιο χαρτί, αλλά χάρη σε ειδικά γυαλιά που υποστηρίζουν την τεχνολογία augmented reality έχει τη δυνατότητα να δει το σχέδιό του σε 3D περιβάλλον. Μάλιστα, για να είμαστε απόλυτα ακριβείς, στην ταμπλέτα δεν εμφανίζονται οι γραμμές που δημιουργεί με το στυλό του ο σχεδιαστής αλλά αυτές αναγνωρίζονται και εμφανίζονται μπροστά στο χρήστη, χάρη στη συνεργασία της ταμπλέτας με τα γυαλιά. Ο σχεδιαστής, χρησιμοποιώντας διάφορα πλήκτρα στην αριστερή πλευρά της ταμπλέτας, έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει τη γωνία θέασης του σχεδίου του, να κάνει zoom in - zoom out ή να αναιρέσει κάποιες γραμμές, ενώ πλησιάζοντας το σώμα του προς την ταμπλέτα μπορεί να δει το σχέδιο του ακόμα και από το εσωτερικό του!

 

Αλλάζει την εμπειρία της δημιουργίας

«To Gravity αλλάζει εντελώς την αίσθηση αλλά και τη διαδικασία του σχεδιασμού» ανέφερε σε ένα σημείο της κουβέντας μας ο Pierre Paslier. Και δεν έχει άδικο. Αποτελεί τη χρησή τομή μεταξύ της διαδικασίας σχεδιασμού σε ένα χαρτί και σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή, χωρίς να αφαιρεί τίποτα από τις δύο παραπάνω επιλογές. Αντιθέτως, προσθέτει σε επίπεδο εμπειρίας, αφού το σχέδιο αποκτάει μια ζωντάνια που δεν θα μπορούσε να έχει ούτε στην οθόνη ενός PC, ούτε και στο χαρτί. Ταυτόχρονα, το Gravity βελτιώνει κατά πολύ το χρόνο που δαπανά μια ομάδα (που εργάζεται σε ένα project) στο να μελετήσει τα απαραίτητα σχέδια και να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις. Ή ακόμα και το χρόνο που θα χρειαστεί κάποιος για να δείξει μια ιδέα που είχε στην υπόλοιπη ομάδα.

«Στην αρχή όταν ξεκινήσαμε με το Gravity είχαμε κατά νου ότι θα μπορούσε να αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο σε εκείνους που εργάζονται σε τομείς όπως το design ή η αρχιτεκτονική» ανέφερε ο Guillaume Couche, «όμως η εμπειρία και η επαφή μας με εταιρείες από διαφορετικούς κλάδους, όπου δείξαμε το Gravity μας έδειξε ότι μπορεί να βρει πολλές εφαρμογές». Και ως παράδειγμα ανέφερε μια εταιρεία ιατρικής, η οποία «είδε» ότι το Gravity θα μπορούσε να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο σε περιπτώσεις εγχειρήσεων, όπου οι εμπλεκόμενοι θα μπορούσαν να αποκτούν μια τρισδιάστατη εικόνα της επέμβασης, πριν ακόμα αυτή υλοποιηθεί. «Πιστεύω ότι θα εκπλαγούμε από τις εφαρμογές που μπορεί να βρει το Gravity και στο ποια βιομηχανία θα το υιοθετήσει» πρόσθεσε ο Oluwaseyi Sosanya.

Και δεν έχει άδικο, αν το σκεφτούμε καλύτερα. Στη βιομηχανία της μόδας με όλες τις υποκατηγορίες της, στην αρχιτεκτονική ή στην ιατρική όπως ανέφεραν τα παιδιά της ομάδας στο deasy αλλά ίσως και στην βιομηχανία του αυτοκινήτου για το σχεδιασμό ενός νέου μοντέλου ή σε άλλες βιομηχανίες καταναλωτικών προϊόντων. Αν το καλοσκεφτούμε, το Gravity θα μπορούσε να έχει εφαρμογή σε όποια βιομηχανία συμπεριλαμβάνεται ένα τμήμα σχεδιασμού ενός φυσικού προϊόντος.  Αλλά και γιατί όχι ακόμα και το ενδεχόμενο της δημιουργίας μια αμειγώς καταναλωτική έκδοσής του, που θα προσφέρει στα παιδιά τη δυνατότητα να σχεδιάζουν σε 3D περιβάλλον, είναι μια επιπλέον προοπτική.  

Κλείνοντας την αναφορά μας στους Gravity Sketch θα χρησιμοποιήσω μια ατάκα από τα λόγια της Daniela Paredes Fuentes στο πλαίσιο της συνάντησής μας, με την οποία ταυτίζομαι, έστω και ως εξωτερικός παρατηρητής.

«Με το Gravity απολαμβάνεις την εμπειρία και το αποτέλεσμά της».

* Ένα χρόνο μετά την αρχική ιδέα το Gravity είναι ήδη στο στάδιο ενός πλήρως λειτουργικού πρωτότυπου προϊόντος, ενώ η ομάδα βρίσκεται στη διαδικασία προσέλκυσης κεφαλαιών που θα επενδυθούν στην πατέντα της. 



Gravity Sketch,Gravity,3D,AUGMENTED REALITY,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home