Συνέντευξη με τον Άρη Κουτελό, Εμπορικό Διευθυντή, LG Electronics Hellas «Πρώτη φορά μια νέα τεχνολογία προσφέρει απλόχερα τόσο καλή εικόνα» σημειώνει μεταξύ άλλων ο διευθυντής τηλεοράσεων της LG στην Ελλάδα, Άρης Κουτελός, αναφερόμενος στην τεχνολογία OLED. Στην συνάντησή μας με τον Άρη, ο τελευταίος εμφανίστηκε πολύ σίγουρος και ταυτόχρονα ενθουσιασμένος με τα πλεονεκτήματα της νέας τεχνολογίας, την οποία στην παρούσα φάση υποστηρίζει μόνο η LG με μοντέλα τηλεοράσεων στην αγορά. Όμως η κουβέντα μας δεν περιστράφηκε μόνο γύρω από την τεχνολογία OLED. Eπεκτάθηκε στο σύνολο των προϊόντων της εταιρείας στο συγκεκριμένο κλάδο, αλλά και τα σημάδια σταθεροποίησης που παρουσιάζει η ελληνική αγορά. Ας ξεκινήσουμε από το τελευταίο…
Το μέγεθος μετράει…
Θετικά σημάδια έδειξε η ελληνική αγορά τηλεοράσεων μέσα στο 2014, τα οποία με βάση τα στοιχεία της LG δείχνουν ότι η αγορά, μετά από αρκετά χρόνια, σταθεροποιείται και μάλιστα μέσα στο 2015 αναμένεται αύξηση. Στην πραγματικότητα βέβαια, όπως σημείωσε ο Άρης, «στο πρώτο 9μηνο του 2014 είχαμε αύξηση τεμαχίων σε ποσοστό πάνω από 29%, όμως αυτή η αύξηση καθοδηγήθηκε από δύο μεγάλα γεγονότα: το Παγκόσμιο Κύπελλο του Ιουνίου και το κόψιμο του αναλογικού σήματος που ολοκληρώθηκε το Σεπτέμβριο. Ωστόσο, μελετώντας τους κενούς -από μεγάλα γεγονότα- μήνες, η αγορά δείχνει σταθερές πωλήσεις».
Ανάμεσα στα ενδιαφέροντα στοιχεία που μοιράστηκε μαζί μας ο Άρης ήταν αναμφισβήτητα η στροφή που δείχνει ο Έλληνας καταναλωτής προς τις μεγαλύτερες ίντσες, αντιλαμβανόμενος ότι μια τηλεόραση με μεγαλύτερο μέγεθος όχι μόνο δε δημιουργεί πρόβλημα (λόγω της ακτινοβολίας παλαιότερων τεχνολογιών), αλλά αντίθετα αυξάνει το επίπεδο ψυχαγωγίας.
«Η αύξηση των πωλήσεων σε τηλεοράσεις μεγάλων ιντσών κινήθηκε σε επίπεδα από 50% έως 65%», ανέφερε ενδεικτικά, παραθέτοντας μερικές από τις επιμέρους μετακινήσεις: από τις 24 ίντσες ο καταναλωτής ανέβηκε στις 32, από τις 32 στις 42 και από τις 42 στις 47, ακόμα και στις 55 ίντσες.
OLED: απόλυτο μαύρο και μεγαλύτερη παλέτα χρωμάτων
Σ’ αυτό λοιπόν το πεδίο της ελληνικής αγοράς, η LG έφερε μέσα στο 2014 τα πρώτα μοντέλα τηλεοράσεων τεχνολογίας OLED. Μιας τεχνολογίας, που η κορεάτικη εταιρεία πιστεύει και θεωρεί ότι έχει εξαιρετικά πλεονεκτήματα έναντι των υπολοίπων. Σε τεχνικό επίπεδο, «η τεχνολογία OLED φέρνει ένα εντελώς καινούργιο panel. Σε αντίθεση με την LCD δεν χρειάζεται φίλτρο και λάμπες για να φωτιστεί, αλλά κάθε pixel της οθόνης είναι αυτοφωτιζόμενο. Πρακτικά, αυτό σου επιτρέπει να φωτίσεις και να σβήσεις απόλυτα όποιο σημείο της οθόνης θέλεις», χωρίς πατέντες όπως o έλεγχος ανά σημείο (local dimming) που χρειάζεται η τεχνολογία LCD. Μια λύση που ήταν και δύσκολη και ακριβή για τους κατασκευαστές, όπως σημειώσε ο Άρης, ενώ ταυτόχρονα δεν πρόσφερε και τέλειο αποτέλεσμα. «Στις LCD τηλεοράσεις ένα σημαντικό πρόβλημα ήταν ο συγκεκριμένος λόγος αντίθεσής τους. Στις OLED έχουμε απόλυτο contrast, πρακτικά άπειρο λόγο αντίθεσης και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μπορείς να σβήσεις αυτόνομα κάθε pixel. Έτσι μπορείς να προσφέρεις το απόλυτο μαύρο, ένα στοιχείο πολύ σημαντικό ειδικά σε επίπεδο παρακολούθησης κινηματογραφικών ταινιών».
Μάλιστα, όπως μας είπε ο Άρης, μέσα στο 2015 η εταιρεία θα σταματήσει την παραγωγή Plasma τηλεοράσεων, αφού με την τεχνολογία OLED μπορούν να προσφέρουν εφάμιλλη ποιότητα μαύρου χρώματος.
Ένα ακόμα στοιχείο που φέρνει η τεχνολογία OLED της LG είναι η πρόσθήκη ενός επιπλέον χρώματος σε κάθε pixel. «Στο κόκκινο, το μπλε και το πράσινο, προσθέσαμε και το άσπρο, διευρύνοντας ακόμα περισσότερο την παλέτα των χρωμάτων που προσφέρουν οι τηλεοράσεις. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα οι τηλεοράσεις OLED να προσφέρουν εξαιρετικα χρώματα». Και πριν ολοκληρώσουμε την αναφορά μας στα πλεονεκτήματα της, ο Άρης ήρθε να προσθέσει δύο ακόμα: την χαμηλότερη κατανάλωση ρεύματος και το γεγονός ότι ‘πέφτει’ γρήγορα η τιμή τους.
Αυτή τη στιγμή η LG διαθέτει για την ελληνική αγορά δύο OLED τηλεοράσεις στις 55 ίντσες, όμως στις αρχές του 2015 η γκάμα της εταιρείας θα εμπλουτιστεί με επιπλέον μοντέλα στις 65 και τις 77 ίντσες. «Τα μοντέλα των 77, αλλα και 65 ιντσών θα συνδυάζουν και ανάλυση Ultra HD ή αλλιώς 4Κ, προσφέροντας τέλεια εικόνα», πρόσθεσε στην κουβέντα μας ο Άρης.
Πηγαίνοντας την κουβέντα στις κυρτές τηλεοράσεις, ο Άρης είχε και μια ενδιαφέρουσα άποψη. Για τον ίδιο, «η κυρτή τηλεόραση έχει νόημα μόνο στις OLED», κυρίως λόγω των αυτοφωτιζόμενων pixels, που στην πράξη δεν δημιουργούν απώλειες φωτισμού στα πλαϊνά σημεία της οθόνης, λόγω της κυρτότητας. Αντίστοιχα, στις Ultra HD τηλεοράσεις, στις οποίες επίσης είναι παρούσα η LG, ο Άρης δεν παρέλειψε να σημειώσει τη σημασία που παίζει ο εμπλουτισμός του περιεχομένου. Ωστόσο, τόσο οι ίδιες οι Ultra HD τηλεοράσεις της εταιρείας, όσο και συγκεκριμένα blu-ray players μπορούν να κάνουν upscale περιεχόμενο από ανάλυση HD σε ανάλυση 4Κ.
Smart TVs: Σχεδόν το 50% της αγοράς
Μέσα στο 2014 είχαμε και θετικά σημάδια ως προς την σταδιακή υιοθέτηση των smart τηλεοράσεων από τους καταναλωτές. Πλέον, αυτές οι συσκευές πλησιάζουν το 50% της αξίας των τηλεοράσεων που πωλούνται στη χώρα μας, ενώ οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο το 2015. Ιδιαίτερη αξία έχει επίσης το γεγονός ότι από τις smart τηλεοράσεις που πωλούνται στην Ελλάδα, πάνω από το 60% από αυτές ενεργοποιείται στο δίκτυο. Με άλλα λόγια, ο καταναλωτής στην πλειοψηφία του αποκτά μια smart TV, αναγνωρίζοντας τα οφέλη της και τη συνδέει στο Internet. Tο παραπάνω ποσοστό ενεργοποιήσεων είναι και από τα μεγαλύτερα που συναντάμε στην Ευρώπη.
Στο συγκεκριμένο χώρο, αυτό δηλαδή των smart TVs, η LG έκανε μια σημαντική αλλαγή μέσα στο 2014 αλλάζοντας λειτουργικό και υιοθετώντας την εύχρηστη πλατφόρμα webOS. Οπότε η κουβέντα πήγε αναπόφεκτα και εκεί. «Είναι ένα καινούργιο και πολύ προηγμένο λειτουργικό και κυρίως εύκολο για το χρήστη», μας ανέφερε παραθέτοντας δύο ενδεικτικά στοιχεία: το Magic Remote Control, που διευκολύνει την εμπειρία πλοήγησης στο μενού, λειτουργώντας ως mouse και το γεγονός ότι για να μπεις στο μενού του webOS δεν χρειάζεται να φύγεις από το live πρόγραμμα της τηλεόρασης, αφού το μενού εμφανίζεται στο κάτω μέρος.
Από την σειρά των smart τηλεοράσεων της LG που υπάρχει στην ελληνική αγορά, μόλις ένα, παλαιότερο μοντέλο, χρησιμοποιεί το προηγούμενο λειτουργικό της εταιρείας, όμως μέσα στο 2015 το webOS θα βρίσκεται στο σύνολο των LG smart TVs.
Ολοκληρωμένη εμπειρία τηλεθέασης
Λίγο πριν το τέλος, αναφερθήκαμε και στις υπόλοιπες –πλην των τηλεοράσεων- συσκευές με τις οποίες η LG συμπληρώνει την εμπειρία, όχι μόνο στο σαλόνι μας αλλά σε όλο τον σπίτι. Συσκευές που ξεκινούν με τις ολοκληρωμένες λύσεις home cinema της εταιρείας και επεκτείνονται σε τρεις ολοκαίνουργους τύπους συσκευών ήχου. Άλλωστε, αν υπάρχει ένα μειονέκτημα στις λεπτές τηλεοράσεις, από τη στιγμή που εμφανίστηκαν μέχρι και σήμερα, αυτό έγκειται στον τομέα του ήχου, καθώς το μικρό πάχος δεν βοηθάει καθόλου. Μειονέκτημα που, όπως μας ενημέρωσε ο Άρης, δείχνει να το κατανοεί μια σημαντική μερίδα του κοινού, η οποία προτιμάει επίπεδα τηλεοράσεων από 47 ίντσες και πάνω.
Για αυτούς λοιπόν (και όχι μόνο) η LG έφερε πρόσφατα τα νέα soundbars (ηχόμπαρες) 2.1 καναλιών και τοποθετούνται κάτω από την τηλεόραση, αλλά και τα soundplates, βάσεις, πάνω στις οποίες τοποθετούνται οι τηλεόρασεις, αποδίδοντας ποιότητας 4.1 καναλιών. Τέλος, μια ακόμα ιδιαίτερη λύση είναι τα multiroom ηχεία, ηχεία δηλαδή για κάθε δωμάτιο, που μπορούν να λειτουργούν αυτόνομα, αναπαράγοντας διαφορετικό περιεχόμενο. Ο έλεγχος των συγκεκριμένων συσκευών μπορεί να γίνει από ένα κεντρικό σύστημα μέχρι ένα απλό smartphone, μέσω λειτουργικού NFC και απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε τουριστικές μονάδες.
Σχόλια