Όπως μπορούμε να δούμε από τους αναλυτικούς πίνακες που έχει η έρευνα, το Instagram τα τελευταία δύο χρόνια έχει κερδίσει περισσότερες από 10 ποσοστιαίες μονάδες στη χρήση των εφήβων, οι οποίοι πλέον δηλώνουν κατά 85% ότι θα μπουν στο συγκεκριμένο κοινωνικό μέσω έστω και μία φορά το μήνα. Το αντίστοιχο ποσοστό για το Snapchat είναι 84%. Ωστόσο, η χρήση ακόμα δεν συνοδεύεται με σαφή προτίμηση υπέρ του Instagram, το οποίο εξακολουθεί να υπολείπεται του Snapchat στην ερώτηση «ποια είναι η αγαπημένη σας πλατφόρμα;». Εκεί το τελευταίο προηγείται με 14 ποσοστιαίες μονάδες.
Μια ακόμα ενδιαφέρουσα πτυχή της σχέσης των Αμερικανών εφήβων με το Instagram είναι ότι εξακολουθεί να ενισχύει την κυριαρχία του ως εκείνο το κανάλι μέσω του οποίου προτιμούν οι περισσότεροι να επικοινωνούν με μία μάρκα. Ενισχυμένο είναι και το Snapchat σ’ αυτό το πεδίο, ωστόσο υπολείπεται για περισσότερες από 20 ποσοστιαίες μονάδες από το Instagram.
Χάνει συνεχώς έδαφος το Facebook
Μεγάλος χαμένος στον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εμφανίζεται να είναι το Facebook, η πτώση του οποίου στον κόσμο των νέων συνεχίζεται αδιάκοπα. Ειδικότερα, ενεργοί χρήστες εμφανίζονται να είναι μόλις το 36% των εφήβων (60% ήταν το ποσοστό πριν δύο χρόνια), ενώ στο δείκτη προτίμησης συγκεντρώνει μόλις το 5%.
Οι αναλυτές σημειώνουν ότι στους σημερινούς 15χρονους το Facebook χρησιμοποιείται μόλις από το 28% (στις ηλικίες 13 και 14 είναι ακόμα πιο χαμηλά τα ποσοστά) μια τάση που αν συνεχιστεί θα σημάνει την αλλαγή των συσχετισμών και του ειδικού βάρους των πλατφορμών μέσα στην εταιρεία, υπέρ του Instagram και του WhatsApp (το Facebook ως γνωστόν έχει εξαγοράσει και τις άλλες δύο εφαρμογές).
Πρώτη θέση του Netflix στην κατανάλωση video
Εξίσου ενδιαφέροντα στοιχεία προσφέρει η έρευνα και ως προς τα προτιμητέα κανάλια μέσα από τα οποία οι νέοι παρακολουθούν video, όπου το Netflix εξακολουθεί να προηγείται από το δεύτερο YouTube. Όπως μπορούμε να δούμε, το 37,6% του ημερήσιου αυτού χρόνου αναλώνεται από το Netflix, με το YouTube να ακολουθεί με 33,1%. Ρίχνοντας μια ματιά στα ιστορικά στοιχεία βλέπουμε ότι η πλατφόρμα της Google μειώνει συνεχώς την απόσταση που τη χωρίζει με το Netflix, η οποία το 2015 προσέγγιζε τις 17 ποσοστιαίες μονάδες. Σε ότι αφορά άλλες πλατφόρμες streaming δεν παρατηρούμε σημαντικές αυξομειώσεις, με το Hulu και εκείνη της Amazon να παραμένουν σχεδόν στα ίδια χαμηλά επίπεδα (5% και 3% αντίστοιχα).
Η έρευνα της Piper Jaffray εξετάζει και το κομμάτι του video gaming, που στα αγόρια εφήβους βρίσκεται στην 3η θέση της κατάταξης στο πεδίο της καταναλωτικής δαπάνης (14%). Σύμφωνα με τα ευρήματα η ετήσια δαπάνη στο video gaming αναμένεται να κλείσει στα 215 δολάρια την τρέχουσα χρονιά, ενώ από το 2011 που πραγματοποιείται η συγκεκριμένη έρευνα η μέση δαπάνη κυμαίνεται στα 184 δολάρια. Ενδιαφέρον έχει και η σχέση των εφήβων με το mobile gaming, όπου το 69% απαντάει θετικά και 31% αρνητικά. Όμως αυτό το 69% είναι το χαμηλότερο ποσοστό που έχει παρατηρηθεί από το 2013 και έπειτα (στο παρελθόν έχουν παρατηρηθεί ποσοστά άνω του 80%).
Στα υπόλοιπα ευρήματα έχει ενδιαφέρον ότι το site της Amazon εξακολουθεί να αποτελεί το νούμερο ένα προορισμό για αγορές online, αυξάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ το δείκτη προτίμησης (47% των εφήβων δηλώνουν ότι είναι το αγαπημένο τους online shop). Τέλος, το iPhone εξακολουθεί να ανεβαίνει στη προτίμηση των εφήβων, με το 86% αυτών να δηλώνει ότι θα ήθελε αυτό να είναι το επόμενο τηλέφωνό του.
Σχόλια