Δύο μεγάλοι παίκτες. Ο ένας, η Virgin Galactic, με τεράστιες προσδοκίες στο χώρο των διαστημικών ταξιδιών, που έχει ήδη επενδύσει περίπου 1 δισ. δολάρια για να κάνει το όραμά του πράξη, δηλαδή να μπορεί να προσφέρει στο μέλλον την ευκαιρία πραγματοποίησης τουριστικών διαστημικών ταξιδιών. O άλλος, η Boeing με μια ιστορία μεγαλύτερη των 100 χρόνων, ένας πραγματικός κολοσσός στο χώρο της αεροπορίας και με μεγάλη παράδοση και στο χώρο του διαστήματος, που ίσως να μην είναι γνωστό στους περισσότερους.
Οι δύο εταιρείες ξεκινούν και επίσημα τη συνεργασία τους, μέσα από μία επένδυση 20 εκατομμυρίων δολαρίων της Boeing στην Virgin Galactic. Όμως, όπως οι ίδιοι εξηγούν στην επίσημη ανακοίνωση, αυτό είναι μόλις το πρώτο βήμα μιας συνεργασίας που έχει ως στόχο να αλλάξει τα διαστημικά και αεροπορικά ταξίδια στο μέλλον.
"Μαζί θα αλλάξουμε τον τρόπο που ταξιδεύουν οι άνθρωποι στη Γη και ανάμεσα στα αστέρια για τις επόμενες γενιές" ανέφερε μεταξύ άλλων ο επικεφαλής της Boeing, Leanne Caret. Σε αντίστοιχο κλίμα τα λόγια του επικεφαλής της Virgin Galactic. "Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με τη Boeing για να αναπτύξουμε κάτι που μπορεί πραγματικά να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι κινούνται γύρω από τον πλανήτη και συνδέονται μεταξύ τους”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο George Whitesides.
Αναμενόμενο σε ένα βαθμό ότι οι πρώτες δηλώσεις και τοποθετήσεις θα ήταν γενικού περιεχομένου και δεν θα μαρτυρούσαν τον ακριβή σκοπό της συνεργασίας. Κάτι τέτοιο όμως επιχειρεί η Washington Post, σύμφωνα με την οποία η συνεργασία των δύο εταιρειών έχει ως στόχο την ανάπτυξη τεχνολογιών που θα επιτρέψουν την πραγματοποίηση εμπορικών πτήσεων υπερυψηλών ταχυτήτων στη γη (μεγαλύτερων της ταχύτητας του ήχου), πιθανότατα μάλιστα μέσω του διαστήματος.
Τα σχέδια αυτά δεν τα αρνήθηκαν οι εκπρόσωποι των εταιρειών, χωρίς όμως να τα επιβεβαιώσουν. Όπως δήλωσαν γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι όποιες προσπάθειες υπερυχητικών ταξιδιών έχουν γίνει μέχρι στιγμής δεν έχουν αποδειχτεί βιώσιμες. Στο μακρινό 1960 η Boeing το προσπάθησε, πριν το εγκαταλείψει 10 χρόνια μετά, ενώ η κοινοπραξία Concorde λειτούργησε για 27 χρόνια, πριν εγκαταλειφθεί το 2003, λόγω του υψηλού κόστους για τους επιβάτες. Τώρα όμως, όπως μαρτύρησε ο διευθύνων σύμβουλος της Virgin Galactic η εταιρεία ήδη εργάζεται σε νέα συστήματα πρόωσης και υλικά για την κατασκευή ενός συστήματος μεταφοράς νέας γενιάς που θα είναι οικονομικά βιώσιμο.
Θα τα καταφέρουν;
Σχόλια